Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 12:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 29 jul 2011, 20:46 
Offline

Geregistreerd: wo 06 apr 2011, 18:12
Berichten: 13
hallo luitjes,

Na een nacht of 4 in het ziekenhuis geweest te zijn voor een blaasontsteking met 38 gr koorts, was het lopen vandaag weer beter. Nu nog een juiste fysio voor mij waar je niet alleen kan lopen en fietetsen. Ik denk dat dat meer fitnes is dan fysio of zit ik nu verkeerd :x In augustus weer naar dr. Beelen om te kijken of die vaten nog open zitten.
Ik laat het weten.

Groetjes,

Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2011, 17:28 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Gelukkig dat je weer beter bent na die blaasontsteking. 8-) Fysiotherapie of iets dergelijks zou weleens hét verschil kunnen maken om alle spieren, pezen, gewrichten en zenuwverbindingen weer in het gareel te krijgen en de bloeddoorstroming dieper en beter in weefsels te krijgen. Samen met natuurlijk een goed dieet. Met open vaten alleen kom je er vaak niet, zeker als je al langere tijd behoorlijke beperkingen hebt gehad. Heel veel "onderdelen" zijn dan heel lang niet gebruikt, geslonken, kromgetrokken, verkort etc. en of dat zo zonder hulp weer goed kan komen als de vaten weer open staan....??????

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2011, 20:47 
Offline

Geregistreerd: wo 06 apr 2011, 18:12
Berichten: 13
Hallo mensen,

Gisteren ben ik voor controle naar dr. Beelen geweest en de vaten stonden mooi open.
Hij was verheugd over de resultaten die ik op dit moment al had behaald. Hij zei dat de resultaten binnen
8 maanden na behandeling kunnen plaatsvinden (hoop).
Hij vond het niet gek dat ik vermoeid was, na de operatie en de blaasontsteking. Dat trekt veel kracht uit je lichaam.
Ik zal ook zeker het swank dieet gaan volgen. Alleen de engelse taal naar nederlands vertalen.
Ik ga ook op zoek naar een nieuwe fysio/fitness die in elk geval verstand heeft van ms.

Ik laat weten als ik weer iets merk van verbetering.

Groetjes,

Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 aug 2011, 18:53 
Offline

Geregistreerd: wo 06 apr 2011, 18:12
Berichten: 13
Hoi allen,

Vandaag heb ik de rekening van de operatie ontvangen.
Ik ben benieuwd of ik net als Joost alles terugkrijg.
Is er nog ieman anders die alles terug heeft gekregen?
Ik hoor het graag en ik laat het natuurlijk ook weten,

Groet,

Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 25 aug 2011, 21:04 
Offline

Geregistreerd: wo 06 apr 2011, 18:12
Berichten: 13
Hallo allemaal,

Ik ga vrijwilligerswerk doen in het ziekenhuis en ben daar zeer tevreden mee. Na 3 jaar niet gewerkt te hebben is dit een mooie stap vooruit.
Vandaag ben ik bij de dietiste geweest en we hebben het over het swank-dieeet gehad wat ik nu ga volgen. Ik ben benieuwd wat de resultaten zullen zijn en hoe lang dit gaat duren.
Ik heb ook een nieuwe fysiotherapeut en ook hier ben ik benieuwd hoe lang er resultaten volgen.
Vrijdag weer naar de neuroloog. Ik ben benieuw hoe die nu tegenover de zamboni-methode staat :o
Tot nu toe stond ik versteld van anderen, zoals mijn revalisatiearts en de copaxone leverancier die eerst niets van de dottering wilden weten en nu wilden ze alles weten. Haha wat een crime, maar ze doen het er maar mee.
Ik heb wel weer een nieuwtje: mijn handspasmen zijn bijna weg.

Groetjes allemaal, Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 22 okt 2011, 23:22 
Offline

Geregistreerd: wo 06 apr 2011, 18:12
Berichten: 13
Hallo allemaal,

Wat is het toch vreemd dat de multiple sclerose patienten (ik spreek uit ervaring) alleen medicatievergoeding krijgen van de zorgverzekering. De verzekering vergoed de operatie van dr.Beelen niet omdat ik als MS patient een operatie heb gehad waar nog te weinig van onderzocht is in NEDERLAND. Dat te hebben gehoord vind ik het verbazingwekkend dat Joge (vroegere forumformaat, nu met een eigen website) 100% vergoed heeft gekregen. Hierop kwam de vraag van de verzekeringsmaatschappij: Wie is dat dan, dan halen wij dat bedrag weer terug want het is onze fout! Ik heb mijn mond natuurlijk niet voorbij gepraat en gezegt dat ik dat niet weet. Volgens mij is het heel simpel: gevonden op internet:

WELKE KLACHTEN GEEFT EEN VERNAUWDE HALSSLAGADER?
Doordat er vernauwingen in de halsslagader aanwezig zijn kan het gebeuren dat er tijdelijk te weinig bloed naar de hersenen stroomt, of dat de slagader geheel verstopt raakt. Dit brengt de bloedvoorziening naar de hersenen in gevaar en kan in beide gevallen neurologische (uitvals) verschijnselen veroorzaken. Wanneer deze uitvalsverschijnselen van tijdelijke aard zijn noemt men dit een TIA (Transient Ischaemic Attack), als dit blijvende schade veroorzaakt een CVA (Cerebro Vascular Accident).

Onderzoek heeft uitgewezen dat een hoog percentage van de mensen die een beroerte (of CVA) kreeg, vooraf waarschuwingen van het lichaam hadden bemerkt. Dit zijn dan TIA's die zich kunnen uiten in tijdelijk verlies van spraak of moeilijk bewegen van een arm of been. Het meest bekende symptoom is het plotseling wegvallen van het gezichtsvermogen van één oog (amourosis fugax) wat de indruk wekt dat "een gordijn wordt neergelaten". Ook merkwaardige gevoelens of doofheid aan één arm of been, moeilijk praten of een afhangende mond kunnen hierbij passen.

ONDERZOEK
Gelukkig krijgt niet iedereen met vernauwde halsslagaders ook een beroerte of TIA's. Veel mensen hebben helemaal geen klachten.
Wanneer dergelijke klachten ontstaan zal uw huisarts u in de regel naar de neuroloog verwijzen om te achterhalen of er werkelijk sprake was van een TIA of CVA. Meestal wordt er dan een CT scan gemaakt van de hersenen om te zien of die zijn aangedaan. Verder worden hoge bloeddruk, te hoog cholesterol en overgewicht uitgesloten en zo nodig behandeld.

De vernauwde halsslagader is dan toch niet alleen ccsvi maar slaat op meerdere mankementen.
Maar daar denkt de verzekeringsmaatschappij niet over na, dat dat voorkomen kan worden.

Ik heb ook een kuuroord gevonden waar multiple sclerose patienten heengaan en met succes en verlichting:
Het is niet in nederland maar in servie genaamd atomska banja: http://www.atomskabanjagornjatrepca.rs/english.html
Daar ga ik mijn geluk volgend jaar beproeven.
Tot zover, geluk en ontspanning voor iedereen.

Groetjes,

Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 23 okt 2011, 13:59 
Offline

Geregistreerd: do 10 feb 2011, 20:28
Berichten: 39
Hoi Jeroen

Wat hebben ze precies bij you gedaan.
Waarom praat je over slagaders,moet
dat niet aders zijn.

Groetjes Harry


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling