Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 21:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 06 maart 2011, 11:04 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
hallo Astrid

Is mooi al die verbeteringen bij jou .
wij zijn heel blij voor jou ,wij duimen voor jou dat de toekomst alleen maar mooier wordt .
van de witte stof die bij jou minder wordt is iets nieuws ook bij Louis gaan we over een paar maanden kijken of dit afneemt (indien mogelijk dan )
heel veel geluk en beterschap .

groetjes Elena en Louis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 12:45 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Jossi:Fijn te horen dat het met je rug beter gaat. Goed dat je weer kunt douchen en achter de rollator kunt lopen. Heb je ook misschien ook last van het koude weer?

Ik heb zelf meer last van stijfheid door van het koude weer. Gelukkig wordt het weer wat zonniger. Ik merk ook dat ik meer energie krijg als de dagen weer langer worden. Ik heb overigens jarenlang met mijn rug naar het licht toe achter de computer gewerkt. Ik was te gevoelig voor het licht dat de woning binnen kwam. In het begin van dit jaar voelde het niet goed meer om naar het licht toe te werken. Ik werd er zelfs wat chagrijnig van. Conclusie: Ik had behoeft aan meer licht! Dit is echt nieuw na de operatie. Mijn computer staat nu op een andere plek en dat gaat goed. Ik kan nu gelijk ook beter op mijn toetsenbord kijken. ;)

Ik doe ook dagelijks oefeningen om lichamelijk te behouden van wat ik nu heb en probeer natuurlijk ook of ik weer meer kan gaan doen. Vorige week liep ik bij de fysiotherapeut twee en halve ronde in de oefenzaal achter de rollator. Toch weer een half rondje erbij! De vooruitgang gaat niet snel, maar toch nog steeds vooruit!

Elena en Louis: Bedankt dat jullie voor me duimen en voor de gelukswensen. Het doet goed om dit te horen. En ik wens jullie natuurlijk ook hetzelfde toe! Het zou mooi zijn als de verbeteringen van Louis ook terug te zien zijn in een nieuwe MRI.

Groetjes Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 08 maart 2011, 15:05 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Hoi Astrid,

nee, ik heb geen last van het koude weer.
Mijn rug gaat steeds een heel klein beetje beter en
ik hoop deze of volgende maand weer op mijn oude niveau te zijn.
Heerlijk als ik dan weer kan rapporteren, want de "plusjes" zijn wel gebleven.

Als ik het goed lees verbeter je heeeeel langzaam. Dat heb/had ik ook:
als we maar vooruitgaan. We "komen van ver". Fijn dat je blijft
rapporteren; dat is een goed teken; ik hoop er direct ook weer "aan te komen".


Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2011, 22:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 02:56
Berichten: 130
Woonplaats: Toronto
Ha die Astrid,

hoe is het nu met je? Heb een tijdje geen berichten meer van je gezien. Hoop dat alles goed is.

job


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 02 mei 2011, 12:13 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Hoi Job,

Bedankt voor je berichtje! Mijn verbeteringen na de operatie houden aan!

-Ik ben blij dat ik nog steeds minder last heb van de brainfog in mijn hoofd.

-Ik geniet er ook nog steeds van dat ik beter informatie kan opnemen en sneller kan reageren.

-Het gaat ook nog steeds beter met de overgevoeligheid voor licht. Ik hoef geen petje meer te dragen, maar nog wel een zonnebril tegen een felle lucht en het zonlicht. Maar ik ben gelukkig niet de enige met het mooie zonnige weer. :-)

Maar helaas zijn nog niet alle klachten verbeterd. Ik heb ppms en hield hier al wel rekening mee.
-Mijn vermoeidheid,
-het lopen en de zenuwpijn in mijn linkerbeen,
-koude handen en voeten en overgevoeligheid voor geluid zijn nog niet verbeterd.

Maar ik ben sinds kort onder behandeling bij een Chinese arts voor de zenuwpijn. Ik krijg acupunctuur en kruiden voorgeschreven. Nu maar even afwachten of het gaat helpen.

Ik doe ook dagelijks lichamelijke oefeningen om weer sterker te worden. Ik beoefen ook Qigong. Zittend of liggend dan wel. Staand is nog niet mogelijk. Ik voel me erg prettig bij de oefeningen.

En....ik ben sinds gisteren begonnen met het Best Bet Diet!
Ik ben zo benieuwd of ik me hier beter door ga voelen. Geen zuivelproducten, gluten, peulvruchten, soja, geraffineerde suiker en gist meer. Phoe.. dat is wel even wennen, maar ik krijg nu klachten als ik gegeten heb en ik wil het zeker proberen.

Het is wel even puzzelen wat ik nu het beste kan eten. Zuivelproducten gebruik ik al jaren niet meer, maar ik verving dit door sojaproducten. Mogelijk werd ik hier wel zo moe van. Ik wacht nog maar even met een nieuwe allergietest. Dit kan eventueel later ook nog. Eerst maar eens kijken of dit dieet verbetering geeft. Ik neem ook de voedingsupplementen die worden geadviseerd door dr. Ashton Embry.

En nu op zoek naar lekkere suiker- en glutenvrije koekjes!

Groetjes Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2011, 12:00 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Weer even een update.
Het is nu bijna 11 maanden na de operatie en de verbeteringen zijn gebleven. Ik was gisteren bij mijn neuroloog en ze vindt dat het nog steeds beter gaat met mij. De gesprekken verlopen duidelijk beter. Ik praat sneller en kan sneller denken. Ik geniet hier nog steeds van. Mijn neuroloog vindt dit leuk om te zien. Ik moet ook nog regelmatig lachen als ik vlot op het juiste woord kan komen. Dat was voor de operatie echt anders. Ik voelde me zo suf in mijn hoofd. En..... ik kan nog steeds zonder petje! Dat blijft toch zo bijzonder.

Mensen vragen nu regelmatig waarom ik geen petje meer op heb, want het stond zo leuk. Ik moet dan uitleggen dat ik het petje droeg vanwege mijn overgevoeligheid voor licht. Maar na 10 jaar een petje gedragen te hebben heb ik nu toch niet de behoefte om er weer een op te zetten omdat het zo leuk staat. :lol:

Het gaat goed met het Best Bet Diet. Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik het zo goed kon volhouden. Ik dacht dat ik droombeelden zou krijgen van lekkere koekjes met gluten, maar dat blijft gelukkig uit. Ik voel me er beter bij. Ik heb nog nauwelijks buikpijn en ben niet meer zo moe na het eten. Ik kan zelfs voedingssupplementen beter verdagen. Toegegeven... ik heb één keer gezondigd met een appelkoek, maar dat ging duidelijk niet goed. Ik kreeg gelijk weer buikpijn. Dat doen we dus maar niet meer.

Mijn pijn en vermoeidheid zijn helaas nog niet verminderd. Ik heb vorige week dan ook besloten dat ik LDN wil gaan proberen. Ik ben nu in afwachting op een recept.

Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 09 aug 2011, 15:13 
Offline

Geregistreerd: wo 09 jun 2010, 18:06
Berichten: 212
Hallo Astrid,

wat goed dat het best wel lekker met je gaat.

En dat dieet he: daar ben ik ook mee bezig: ik eet
spelt brood, en geen koekje of gebak o.i.d. In ieder
geval geen suiker (hoewel overal suiker in zit).
En veel magnesium (natural calm). En omega 3, en
extra virgine olie en, en,...

Ik ga ook vrij goed en denk dat het in de loop der tijd
steeds beter zal gaan, maar dat het een lange weg gaat worden (een jaar of 3 ?).

Ik snap het goede van het dotteren (ccsvi) wel: we hebben een vaatziekte en
AL onze aderen zijn min of meer dichtgeslibd. Nu proberen om ze weer wat beter te maken,
via ons dieet.

Groet,
Jossi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 16 aug 2011, 10:18 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Jossi, fijn om te horen dat het met jou ook vrij goed gaat.
Zo`n dieet is niet altijd even makkelijk, maar het is (voor mij tenminste) vol te houden als je merkt dat je je er beter door gaat voelen.
Groetjes!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2011, 12:35 
Offline

Geregistreerd: vr 02 jul 2010, 09:36
Berichten: 169
Vandaag mijn laatste update. Vrijdag was het een jaar geleden dat ik behandeld ben. De verbeteringen die ik na de operatie heb gekregen zijn gebleven en daar ben ik nog steeds erg blij mee. :D Ik ben dankbaar dat het voor mij mogelijk was om de ingreep te laten uitvoeren.

Mijn pijn en vermoeidheid zijn helaas gebleven. Maar ik ben drie weken geleden met LDN begonnen en hoop dat ik hierdoor nog meer verbetering mag krijgen.

Ik wens iedereen het allerbeste toe en hoop dat de CCSVI behandeling in de toekomst voor iedereen toegankelijk is en gewoon in Nederland uitgevoerd gaat worden!
Groetjes Astrid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 18 sep 2011, 19:52 
Offline

Geregistreerd: vr 25 feb 2011, 11:30
Berichten: 63
Astrid leuk dat je even schrijft hier .
langzaam komt alles goed hoop dat de ldn aanslaat en vruchten afwerpt .
gaat je goed veel geluk en gezondheid .

groet van Elena en Louis


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 125 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling