Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu zo 28 apr 2024, 07:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: doppler
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 12:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ik weet niet of dit arttikel al een keer gepost is,
http://www.ctvbc.ctv.ca/servlet/an/ploc ... lumbiaHome

Is van 15/12/09,,,,

Citaat:
Meanwhile in Italy, one of the companies that manufactures the ultrasound machines used in the testing for CCSVI, is beginning to hold training sessions for doctors and technicians who want to learn the novel technique for scanning the neck and head.

One training program is being held this week at the University of Ferrara with technicians who developed the tests, and with Zamboni. A second session is planned for March.

Contact information for the course is available through: Claudio.Buffagni@esaote.com


Ik zag het op TiMS, zou dus betekenen dat vanaf nu de juiste Dopplers door die artsen uitgevoed kunnen worden.

Zamboni heeft een paar weken geleden ook gezegd dat hij artsen aan het trainen is, gaat dus over hetzelfde. Waren volgens mij 14 of 15 artsen. En in Maart 2010 nog een training, dus 30 artsen in totaal? Als per arts weer 10 anderen getraind worden......???

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: doppler
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 13:16 
Ik heb deze link en het filmpje van het doppleronderzoek inmiddels doorgestuurd naar mijn neurologe, aangezien zij in het nieuwe jaar met de radiologe gaat overleggen.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 21:58 
The company which has designed the new doppler ultrasound machines used in Dr.
Zamboni's diagnosis process for CCSVI is holding training seminars in CCSVI detection-

FROM CTV.ca
"Meanwhile in Italy, one of the companies that manufactures the ultrasound machines used in the testing for CCSVI, is beginning to hold training sessions for doctors and technicians who want to learn the novel technique for scanning the neck and head.

One training program is being held this week at the University of Ferrara with technicians who developed the tests, and with Zamboni. A second session is planned for March."

Contact information for the course is available through: Claudio.Buffagni@esaote.com

http://www.esaote.com/modules/core/page.asp?p=HOME


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: doppler
BerichtGeplaatst: za 02 jan 2010, 23:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
is pre -scan al getipt? Die zijn misschien wat makkelijke te lokken op commerciele gronden... ?

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 00:05 
Zag m op facebook staan Madysy, thanks.
Zamboni is goed bezig, ik verwacht uit Italie de eerste echte positieve berichten... heb mn koffer al klaar staan ;-)


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: doppler
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 11:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Prescan doet geen Dopplers, wel MRI/CT

Er lopen wat lijntjes met Prescan (Ton en ik). Op dit moment is mijn status dat ik goed contact heb met een account manager die CCSVI vraag neergelegd heeft bij de verantwoordelijke persoon in Duitsland. Als het goed is, is Ton ook daar terecht gekomen. Zoals Ton het op zijn eigen wijze zegt: we zitten in de wachtkamer van prescan :mrgreen:

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: doppler
BerichtGeplaatst: zo 03 jan 2010, 17:51 
Madysy, de 3 berichtjes onder je nieuws-topicje zijn hier nu samengevoegd.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: doppler
BerichtGeplaatst: za 23 jan 2010, 21:53 
YouTube filmpje van iemand die onderzocht is door iemand die geen ervaring had met de juiste instellingen. Met behulp van de instellingen op papier is er toch een drainage probleem gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=Ez3hRk1n5Lk


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling