Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu ma 13 apr 2026, 20:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 15:47 
Weggejaagd? Uit m'n geheugen dan vooral :mrgreen:

Dat massage-apparaat van msweb zou ik je niet adviseren, is een soort vibrator ala scheerapparaat-effect.
(daarom hebben mannen 'misschien' relatief minder vaak ms :idea: )

Kunnen we erger off-topic? jawel:
Ik doel op echte diepe massage, wie zegt dat je vein niet wordt dichtgedrukt door een CVS? (chronisch verkrampte spier), als je toch niks uitsluit...

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 15:48 

TvG schreef:
Maar wat is WTF?

Ongeveer betekent het "in hemelsnaam", maar dan wat minder geschikt voor in koninklijk gezelschap :mrgreen:

Met het goede dat je doet

(Karel Glastra van Loon 1962-2005)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 15:53 
Gered! Dank Esme!

Zo. En dan nu weer on topic.
Waar hadden we het over?

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 16:01 

Inge67 schreef:
Gered! Dank Esme!

Zo. En dan nu weer on topic.
Waar hadden we het over?

You're very welcome, dear :mrgreen:

We hadden het over remyelinisation en wat voor plaats dat zou kunnen hebben in het CCSVI/MS-plaatje of maak ik dat er nu weer van?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 16:11 

TvG schreef:
Weggejaagd? Uit m'n geheugen dan vooral :mrgreen:

Dat massage-apparaat van msweb zou ik je niet adviseren, is een soort vibrator ala scheerapparaat-effect.
(daarom hebben mannen 'misschien' relatief minder vaak ms :idea: )

Kunnen we erger off-topic? jawel:
Ik doel op echte diepe massage, wie zegt dat je vein niet wordt dichtgedrukt door een CVS? (chronisch verkrampte spier), als je toch niks uitsluit...

De fysio heeft weleens gezegd (zonder te weten van CCSVI dus) dat hij MS-ers behandelde door de nek te masseren/manipuleren in sommige gevallen en dat verklaarde hij door te zeggen dat soms iets toegeschreven werd aan MS, terwijl het eigenlijk een spierenkwestie was en daarbij noemde hij dan de ademhaling als voorbeeld: door een verkeerde houding van de nek werd de zenuwbaan naar het middenrif belemmerd en dus de ademhaling en dat verbeterde significant door die nek weer goed te zetten. Volgens mij reproduceer ik het nu goed.

Dan zou het dus ook kunnen zijn dat die massage of manipulatie hetgeen wat de drainage-aderen dichtduwt wegkrijgt waardoor de doorstroom minder beroerd is dus verbetering kan geven?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 16:20 
Wel boeiend. Ik ga vanavond toch eens beter naar wat andere plaatjes op mijn CD kijken. Ik heb namelijk altijd een beetje een bocheltje, omdat ik krom zit en met mijn nek naar voren. Dat was stuitend goed te zien op de MRI. :cry:

En ik heb altijd al last gehad van verkrampte nekspieren.

Maar tegelijkertijd: hoe diep liggen die Jugulars? Dat wordt toch niet door een spier dichtgedrukt? En hoe zit dat dan met aangeboren CCSVI? Die spieren verkrampen volgens mij in de loop der tijd... :?:

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 16:21 
Ook geen gekke theorie.
We kennen vast het (afgebrande) verhaal van chiropractor Mr Batten (www.ms-cure.com) nog wel, met video-'bewijs'.
Ik was altijd kei in ballonnen blazen, was dus, blijft frappanerend...

Inge kijk naar de anatomie van de smalle mensennek: het is daar zeer druk bekabeld met ook nog eens belangrijke dikke spieren om dat (te) zware hoofd (van mensen met zware inhoud) rechtop te houden...

In het kader van de 'misschien'-middag, die verkrampte spieren, waarom (theorie van 'dwaas' Batten in gedachte) zou het het progressieve stadium niet kunnen verklaren... MS kan verkrampte spieren tot gevolg hebben, dan is de visueuze horror-cirkel rond en spreken we van progressief?

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 17:12 
Inge67 schreef:
Wel boeiend. Ik ga vanavond toch eens beter naar wat andere plaatjes op mijn CD kijken. Ik heb namelijk altijd een beetje een bocheltje, omdat ik krom zit en met mijn nek naar voren. Dat was stuitend goed te zien op de MRI. :cry:

En ik heb altijd al last gehad van verkrampte nekspieren.

Ik heb precies hetzelfde Inge.....ik was ooit bij een fysiotherapeut en die zei dat ik een houding heb alsof ik altijd haast heb....ik loop te veel met mn hoofd naar voren (dus niet recht op mn romp zeg maar...) dit was volgens hem ook de oorzaak van mijn migraine....
Ik heb een tijd massage gehad en moest oefeningen doen....migraine is toen een aantal jaren weg gebleven.

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 17:37 

Nu ik dit zo lees, zou het draadje op msweb anders bekeken (nekletsel en MS) interessant kunnen zijn?

Dit is wel off-topic maar toch.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 17:45 

interessante theorieen komen hier voorbij 8-)

Citaat:
door een verkeerde houding van de nek werd de zenuwbaan naar het middenrif belemmerd en dus de ademhaling en dat verbeterde significant door die nek weer goed te zetten. Volgens mij reproduceer ik het nu goed.

als je zingt gebruik je je middenrif steeds[duwt hem naar beneden bij een inademing]
het zingt absoluut beter als je rechtop staat of zit[de hals nek neemt dan ook al een betere houding aan]

een beetje een sjieke[of zo U wilt een bekakte] houding kan dus geen kwaad :mrgreen:

Citaat:
omdat ik krom zit en met mijn nek naar voren.

[color=#0000FF] vind het ook verdraaid lastig om mijn rug en vooral hals gestrekt te houden
maar oefenen helpt wel een beetje gelukkig

[/color]

http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]