Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu ma 13 apr 2026, 20:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ashton Embry nieuwe info
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010, 10:19 

http://www.direct-ms.org/magazines/CCSV ... oughts.pdf

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010, 11:03 
" It seems to be that a patiënts revolt is needed and it is also essential that this unacceptable situation be widely exposed through media. "

Go Ashton, Go!
:D

BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010, 01:49 

Zou iemand een (aanzet) NL vertaling willen maken, zet ik hem weer op het web.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010, 10:17 

Wie?
Ik wil wel hoor, woensdag heb ik er wel tijd voor.

Robert

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010, 10:59 

ik was al een beetje begonnen, maar ik ben nu moe... Zal ik het plaatsen zodat jij vanaf daar verder kunt?

Ik heb dit trouwens nooit eerder gedaan dus ik hoor graag wat er te verbeteren valt. Misschien ben ik niet nauwkeurig genoeg geweest of heb ik een term niet goed vertaald. woord in rood is niet goed vertaald maar ik krijg het goede woord maar niet naar boven in mn hersenbrei. :roll: :lol: oja, aan mn grammatica wil ook wel wat schorten. :oops:

CCSVI – Aanvullende gedachtes

Ashton Embry

Verleden maand beschreef ik de basis van het concept achter CCSVI, welke zeker het begin inluidt van een nieuw tijdperk ten aanzien van het begrip en de behandeling van MS.
In deze aflevering zal Ian Cook verder ingaan op CCSVI en de huidige behandelingen om CCSVI te verbeteren en op een groot onderzoek dat plaats zal vinden aan de Universiteit van Buffalo in de komende jaren.
In deze column wil ik een paar punten bespreken die zijn opgekomen sinds de ontdekking van CCSVI. Hiertoe behoren de rol van CCSVI in MS, de geschiedenis achter het idee, de huidige houding van de MS gemeenschap t.o.v. CCSVI, en wat er gedaan kan worden om behandeling van CCSVI zo snel mogelijk beschikbaar te maken.

Over het idee dat CCSVI MS zou veroorzaken wordt al wat lacherig gedaan. Ik kan dit wel begrijpen maar ik vind deze manier van denken niet erg productief.
Wat er beantwoord zou moeten worden zijn vragen als “Speelt CCSVI een belangrijke rol in het ontstaan en/of verloop van MS?” en “Ontstaat CCSVI voor of na het begin van CNS auto-immuniteit?”

Zelf denk ik dat de eerste vraag beantwoord kan worden met “Gezien de huidige informatie is het bijna zeker dat CCSVI een sleutelrol vervuld in MS” Ik zeg dit omdat 1) bijna iedereen met MS die getest is in 1 van de 4 onafhankelijke onderzoekscentra in 3 landen CCSVI bleek te hebben, 2) CCSVI verklaart een aantal tot nog toe vreemde eigenschappen van MS laesies zoals de link met ijzer en venocentriciteit, en 3) CCSVI past theoretisch met alles wat bekend is over MS. Sterker nog, als CCSVI gezien wordt als een belangrijk onderdeel binnen het verloop van MS zou dat veel verklaren ten aanzien van alle aspecten van MS.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010, 11:11 

Thx Eve, ik ga morgen aan de slag...

Robert

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 jan 2010, 11:16 

Mocht ik vanmiddag nog moed krijgen doe ik nog een stukje en plaats ik dat erbij zodat we geen dubbel werk doen. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010, 19:07 

Daar istie dan, gaarne checken op leesbrheid en duidelijkheid. Ik heb wat zaken in geel gearceerd die ik niet duidelijk kreeg (rundvlees is uiteraard een grap)

Robert
(moe maar voldaan)

Bijlagen:
CCSVI ashton embry.docx [22.27 KiB]
665 keer gedownload
 Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010, 20:57 
Robert, dankje voor de vertaling, leest toch watg emakkelijker.
Ik wacht met spanning op zijn volgende bijdrage, ben erg benieuwd welke adviezen hij zal geven met betrekking tot de voeding.

Astrid

BerichtGeplaatst: wo 20 jan 2010, 22:14 

Mooi stuk, alleen jammer dat hij zegt dat de reseltaten van Buffelo pas in 2012 bekend zijn.
Duurd dus lang. Of heb ik het niet goed begrepen.

Ik heb trouwens uit het raam geschreewt maar niemand hoorde het ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]