Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu di 23 apr 2024, 17:34

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 28 jun 2010, 23:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Klinische studie in Buffalo om de 'liberation treatment' te testen

http://www.ccsvi.nl/Onderzoek/Buffalo/Buffalo2.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 07:27 
Waar ik nou benieuwd naar ben: hoe doen ze dat in de praktijk? Iemand niet behandelen, maar toch het idee geven dat hij behandeld is. Speelt dan iedereen in de angio-kamer een geweldig toneelstukje rond de patient? Zijn de beelden die je ziet op het scherm ook nep? Of wordt iedereen onder narcose geholpen; dan lijkt het me makkelijker iemand te vertellen dat hij behandeld is (maar dus niet echt).

Kortom; hoe doen ze dat?

(Los nog van het rotgevoel dat ik heb dat de helft van de patiënten het met echte placebo-effecten moet doen).


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 08:32 
Artsen worden gedwongen, min of meer, om dit op deze manier te doen. Door de neurologen die zich blijven verzetten. Die zijn er schuldig aan dat patienten hieraan blootgesteld worden. over schending van het menselijk lichaam gesproken.
Het hoeft toch niet meer wetenschappelijk bewezen te worden dat het oplossen van vernauwingen in vaten voordelen opleveren voor de patient?

En het is eenvoudig om aan te tonen dat er vernauwingen zitten, met de tegenwoordige techniek van mrv en ct scans en de doppler.

Dus houdt gewoon eens op met het misbruiken van patienten, en ga gewoon behandelen.

ASstrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 08:44 
Mijn neuro ziet het anders; ik heb 't al eerder beschreven:

Dat onderzoek van Zamboni was rampzalig slecht. Hij heeft MS patienten onterecht hoop gegeven.

Nou moeten wij, neurologen, het onderzoek gaan overdoen op de juiste manier. Om aan te tonen dat 't niet werkt (sic!)

En moeten al die arme MS patiënten mee gaan doen aan deze onderzoeken, die niet ongevaarlijk zijn.


Zo kun je het ook bekijken. Het is Zamboni's schuld dat dit moet gebeuren. Niet die van de neurologen hoor!


Laatst bijgewerkt door joge op di 29 jun 2010, 14:51, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Die neurologen moeten eens uit het hoofd stappen en de rest van het lichaam gaan bekijken. Dan gaat er een wereld voor ze open. In de oude geneeskunde, zoals de ayurvedische, kijken ze al 500 jaar naar het gehele lichaam. Maar uit welke periode die neurologen komen is mij echt een raadsel zo onderhand.

NEUROLOGEN EEN MENS HEEFT OOK MEER DAN ALLEEN HERSENEN EN IS GEEN MS. HET IS EEN PERSOON DIE MS HEEFT. HET HEEFT ADEREN EN EEN HART. LEER DAT EENS EN GA DAN DAT HART VAN JEZELF OOK EENS GEBRUIKEN. DAT WORDT EENS HOOG TIJD.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 14:27 
Offline

Geregistreerd: di 09 feb 2010, 20:07
Berichten: 96
Woonplaats: Landgraaf
joge schreef:
Mijn neuro ziet het anders; ik heb 't al eerder beschreven:

Dat onderzoek van Zamboni was rampzalig slecht. Hij heeft MS patienten onterecht hoop gegeven.

Nou moeten wij, neurologen, het onderzoek gaan overdoen op de juiste manier.

En moeten al die arme MS patiënten mee gaan doen aan deze onderzoeken, die niet ongevaarlijk zijn.


Zo kun je het ook bekijken. Het is Zamboni's schuld dat dit moet gebeuren. Niet die van de neurologen hoor!

Precies, dat zegt mijn neuroloog ook. Makkelijke conclusie. En dan maar roepen dat het allemaal niet bewezen is en dat ze eerst bewezen willen hebben dat het (evt) zou werken. En als ik dan roep dat alle medicijnen die ik tot nu toe kreeg, dat daarvan ook niet bewezen was dat het (bij mij) zou werken (want dat doet het niet), dat is dan weer een ander verhaal. Want dan is elke patient weer anders.
Waarom zijn we dan niet allemaal anders als het om die Zamboni methode gaat? Dan moeten we ineens allemaal hetzelfde zijn.

Van al die medicijnen weten ze ook niet wat ze op lange termijn doen, en dus is het toedienen ervan net zo (on)gevaarlijk. "Voor de eventuele bijwerkingen hebben we wel andere medicatie" (ja, en voor de bijwerkingen daarvan weer andere [etc]).

Het zal een stuk frustratie bij de neurologen zijn, dat ze mensen niet echt kunnen helpen, dat begrijp ik ook, (en dat HOOP ik ook).


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 14:54 
Frustratie, welnee!

------citaat NVN------------

Dankzij hoogstaand wetenschappelijk onderzoek heeft de Nederlandse neurologie
internationaal een vooraanstaande rol verworven. Dat is een status om te koesteren.
De Nederlandse Vereniging voor Neurologie (NVN) zet daarom alles op alles om de
veranderingen in de positie van de neuroloog voor de buitenwereld goed zichtbaar
te maken, zodat de neuroloog in de toekomst deze vooraanstaande positie zal
kunnen handhaven en uitbreiden


------einde citaat-------

Komt er zo'n l*llig Italiaantje ('niet eens neuroloog') met een ei van Columbus... :?


Laatst bijgewerkt door joge op do 15 jul 2010, 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 15:09 
Er schiet me ineens een leuke anekdote te binnen; of 't waar is weet ik niet; het zou me niets verbazen...

In de hoogtijdagen van de NASA zijn miljoenen dollars uitgegeven aan een balpen die ook in de ruimte kon schrijven. Een gewone balpen doet het daarboven niet vanwege de gewichtloosheid. De zwaartekracht werkt daar onvoldoende mee aan een vlotte uitstroom voor de inkt. Uiteindelijk is ze het gelukt! Volgens mij is een bekend afgeleid product dat hier te koop kwam in 1969 de 'papermate powerpoint". GEWELDIG ! Je kon zelf ondersteboven schrijven; altijd handig, nietwaar (?).
Weet je hoe de Russen het probleem ondertussen hadden opgelost? Een potloodje.

Doe mij maar een Italiaans of Russisch potloodje; of die superbalpen er ooit nog komt...? Daar wacht ik niet op; met een potlood voel ik me al veel beter :)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 21:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
Joge, ik zit er echt op te wachten tot je onderschrift iets wordt van 'ik ben er klaar mee'


Zamboni heeft het over de praktische kant gegooid: hij is gewoon met zijn idee naar de vaatchirurgen gestapt. dat werkt als ene trein. Alleen hierin Nederland werken de neurologen actief de vaatchirurgen tegen. Terwijl dr Beelen in Belgie gewoon de ruimte krijgt. Puur omdat hij dokter is?

Maar het verzet wordt gedicteerd door een paar neuro proffesoren. Als je die juridisch aanpakt..(smaad?) zouden ze dan stiller worden zolang t proces tegen hun loopt?

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 29 jun 2010, 21:39 
Joge, ik zit er echt op te wachten tot je onderschrift iets wordt van 'ik ben er klaar mee'

Voorlopig nog niet !! ;)


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling