Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 25 apr 2024, 13:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 08:06 
http://www.prweb.com/releases/2010/06/prweb4199404.htm

Het stukje over de onderzoeksmethode vertaald:

In de eerste fase van de studie, zullen tien MS-patiënten uit de Verenigde Staten en Canada de ingreep ondergaan, minimaal invasieve veneuze angioplastiek, om te bepalen of de procedure veilig kan worden uitgevoerd. De procedures, gepland voor 29 en 30 juni, 2010, zal worden verricht door Drs. Siddiqui en Levy in het Millard Fillmore Kaleida Health Gates Ziekenhuis in Buffalo, New York.

In de tweede fase van de studie zullen 20 MS-patiënten willekeurig ofwel veneuze angioplastiek of een "schijnvertoning angioplastiek ondergaan" (dwz een zal worden katheter ingebracht, maar er zal geen inflatie van de ballon plaatsvinden). De behandeling zal worden verblind op een zodanige wijze, dat noch de patiënten die de procedure ondergaan, noch de artsen die de patiënt evalueren bekend zal zijn welke procedure werd uitgevoerd.

Als de resultaten wijzen op een passend veiligheidsprofiel en voorlopige effectiviteit, dan zal de aanpak van de onderzoekers zijn bij de Universiteit van Buffalo, bij het Institutional Review Board (IRB) vragen om onderzoek te mogen doen bij een groter aantal patiënten, om overtuigend te bewijzen of te ontkrachten of er een causaal verband bestaat tussen CCSVI en MS.


Oftewel: de eerste 10 personen weten dat ze echt worden geholpen. Dit is om aan te kijken of de procedure veilig is. De volgende 20 personen worden in twee groepen verdeeld. De helft wordt echt behandeld, de andere helft niet. Bij de laatste groep vindt eigenlijk alles plaats, behalve een ballondilatatie. Degene die de patiënten evalueert is 'verblind'; die arts weet niet of de patiënten al dan niet zijn behandeld. Het wordt uit dit stukje niet duidelijk of de patiënten een (lichte) narcose krijgen om het 'toneelstukje' te vergemakkelijken.

Kritiek is ook op dit onderzoek te verwachten. Ook hier worden, net als bij de VU slechts 20 patiënten onderzocht, een erg kleine steekproef, zeker vergeleken met onderzoek naar nieuwe medicijnen. Dus ook een eventueel vervolgonderzoek met grotere aantallen zullen we moeten afwachten, ben ik bang... :?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010, 09:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
De term onethisch wordt nogal gebezigd, in alle soorten trials kan de term onethisch gebruikt worden. Is het ethisch verantwoord om in een dubbelblind onderzoek een fake dotterbehandeling te doen? Is het onethisch om gezonde en zieke mensen een testmedicijnen toe te dienen?? Ik meen mij te herinneren dt twee jaar geleden een aantal mensen zijn overleden in een trial voor een MS-remmer.

Is het onethisch?? Ik vind van niet, er zijn risico's verbonden aan onderzoek, maar onethisch?? Ja, proefdieren gebruiken om stofjes te testen, da's onethisch. Ook dat is helaas (nog) onvermijdelijk.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010, 10:50 
Ik heb al eens gelezen: om de werking van een parachute te verantwoorden, is nog nooit dubbelblind onderzoek gedaan. Dus bij de ene springer zal deze wel openen en bij de ander niet, maar ze weten niet van te voren welke.
Toch is iedereen ervan overtuigd dat je een parachute moet gebruiken als je uit een vliegtuig springt op grote hoogte.

Ik blijf het bijzonder onestetisch vinden dat ms ers, die al genoeg hebben meegemaakt, dit moeten ondergaan omdat neurologen weigeren "verder te kijken dan hun neus lang is.
Het lijkt mij voldoende om patienten voor die tijd te screenen, door fysio's, zelf aangeven hoe hun vermoeid is etc, en na de behandeling/na 3 maanden/ na een jaar.

Op de verschillende mrv's, dopplers, ct scans is duidelijk te zien of er wel of niet een vernauwing/klepprobleem zit. Dus dit lijkt mij bewijs genoeg.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010, 11:06 
Offline

Geregistreerd: wo 30 jun 2010, 16:37
Berichten: 81
Je hebt gelijk Astrid!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 24 jul 2010, 12:32 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Voor mij maakt het niet uit. Ethisch of onethisch, voor ieder mens is dit anders. Als ik ervoor kies om mee te doen aan een dubbelblind onderzoek, dan wéét ik dat ik ook de pech kan hebben dat ik niet echt behandeld word. Ik heb er dan wél zelf voor gekozen.

Maar goed, het gaat om de quote van Robbie of Joge, ergens ver hierboven. We moeten hardop en luid blijven getuigen. Ikzelf ben alleen nog maar onderzocht en word pas over 2 weken behandeld. Ik kijk er héél erg naar uit om al mijn bevindingen op CCSVI-tracking (under construction ;) ) te kunnen zetten. Ik hoop dat dat via een geprogrammeerde instructie gaat, zodat iedereen op dezelfde vragen antwoord moet geven en daarnaast nog een extra mogelijkheid krijgt om bijzonderheden te noemen.

Iedereen kan daar dan lezen wat een 'CCSVI-behandeling' voor MS-sers kan betekenen.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling