Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 16:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 01:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Vergoeding CCSVI-behandeling
Liberation Therapie - Liberation Treatment

Vergoeding zorgverzekeraar
Op de website van CVZ (College voor Zorgverzekeringen) kunt u lezen dat de dekking van de basisverzekering niet alleen beperkt is tot Nederland, maar ook geldt voor niet-spoedeisende hulp in het buitenland. De hoogte van de vergoeding is echter beperkt tot de tarieven die gangbaar zijn in Nederland.

Bemiddeling Prescan
Indien u via Prescan voor een behandeling in het buitenland bemiddeld wordt, betreft dit in de meeste gevallen verzekerde zorg. Vooraf krijgt u een schriftelijke opgave van de kosten, die bij de zorgverzekeraar ingediend kan worden. Aangezien we bij Prescan geen wachttijden kennen, zal het vaak zo zijn dat u eerder behandeld kunt worden dan dat u goedkeuring heeft van uw zorgverzekeraar. In dit geval zou het zo kunnen zijn dat u zelf de kosten vooruit dient te betalen en de rekening achteraf kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Hoogte van de vergoeding
De Nederlandse zorgverzekeraars zijn verplicht zorg in Duitsland te vergoeden conform de tarieven in Nederland. Prescan zal u begeleiden en ondersteunen bij het verkrijgen van een machtiging voor zorg in Duitsland. U blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling van de operatiekosten. In de meeste gevallen ontvangt u voor de operatie een toestemming van de zorgverzekeraar.

Hoe nu verder?
Wanneer er bij CCSVI is vastgesteld dient u de doorverwijzing van de huisarts, samen met een kopie van uw zorgverzekeringpas, door te sturen aan Prescan. Prescan zal vervolgens namens u een machtiging bij de zorgverzekeraar aanvragen. Binnen 4 tot 8 weken krijgt u hiervan bericht. U kunt ervoor kiezen om in de tussentijd de behandeling te ondergaan waarna Prescan de rekeningen van de artsen en het ziekenhuis samen met de machtiging bij uw verzekeraar zal indienen.

Geen extra kosten voor bemiddeling
Wanneer u de behandeling bij Prescan ondergaat worden er geen extra kosten gerekend voor de bemiddeling met uw zorgverzekeraar.

Bron: http://www.prescan.nl/nl/onderzoeken/on ... ehandeling


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 08:22 
M.b.t. CCSVI heb ik gemerkt dat het addertje onder het gras, dat vergoeding lastig maakt, is dat alleen behandelingen worden vergoed die ook in Nederland zijn geaccepteerd c.q. opgenomen in het basispakket.

Dat is bij CCSVI (voorlopig ;) ) niet het geval. Dus het is wel 'niet-spoedeisende hulp in het buitenland', maar de behandeling zit nog in de onderzoeksfase, de behandeling is nog niet de de medische wereld geaccepteerd.

Toen ik het vooraf vroeg bij mijn verzekering, was dit hun logische redenering. Dit werd bevestigd door het CVZ.

Ergens heb ik gelezen dat het bedrijf dat Prescan helpt tot 90% (?!!) van de (CCSVI?)-gevallen WEL krijgt vergoed bij de zorgverzekering, Is dat zo? Kan iemand dat bevestigen of ontkennen?

Zo ja, dan ben ik erg geinteresseerd in hun redeneringen richting verzekeraar, zoals je begrijpt.

Plus, in het kader van rechtsgelijkheid, zou het interessant zijn een aantal betaalde casussen onder de arm te hebben wanneer ik of iemand anders ook de vergoeding van CCSVI aanvraag.

Oftewel: interessante thread: TITEL: elkaar helpen bij vergoeding CCSVI-behandeling?

Ook PB-tjes van mensen die via P-scan kregen vergoed zijn welkom. Ik vraag me echt af of het al bij iemand is gelukt! Ik geloof er niks van! En als het wel zo is zou hun kennis en ervaring hier van harte welkom zijn! :P Ten nutte van ons allemaal! :P

Alvast bedankt voor je bericht!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 12:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Het is natuurlijk een goede zaak dat er nu van meer kanten meegeholpen en gedacht gaat worden over een vergoeding. Uit de wandelgangen weten we dat het bemiddelingsburo van PrivateScan succes heeft geboekt. Het is geen gemakkelijke vergoedings procedure lijkt me.

Omdat het allemaal nog nieuw is voor de verzekeraars is het niet onverstandig om professionele hulp in te schakelen, zoals nu ook bij PreScan. Daarmee voorkom je veel stress. Als de tijd vordert dan zal er natuurlijk een precedentwerking vanuit kunnen gaan, maar niets is zeker op dit punt.

PreScan, PrivateScan, Vogl behandelen in Duitsland, Beelen in België, volwaardige Eu-landen. Zo is Polen wel een EU-lidstaat zonder de Euro, of daar dezelfde "Europese" regels gelden is onbekend, maar men zou verwachten van wel.

Ik sluit me helemaal bij Joge aan, dat samenwerking veel kan betekenen, als collectief sta je sterker dan als individuen. Overigens, wat in het vat zit verzuurd niet, dus gun het wat tijd zodat daadwerkelijk een dialoog met de verzekeraars een positieve draai krijgt. En dat uiteindelijk iedereen aan een vergoeding geholpen kan worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 14:57 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Polen behoort tot de europese gemeenschap, dus gelden daar dezelfde medische regels als hier.

De behandeling is een dotterbehandelng en zou daar voorlopig onder moeten vallen. Kans op trombose etc.. Zodra CCSVI in de categorie behandelbaar door... valt verandert de zaak, lijkt mij.

Robert
NB het is bi Privatescan dat er 90% van ingediende rekeningen vergoed zijn....ik geloof daar alles van


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 15:09 
Maar ik hoor er niemand over..


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 15:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Het zijn er ook nog niet zoveel, stuk of tien. Goed dat PreScan nu ook bemiddelt.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010, 16:13 
Dus bij 9 mensen een vergoeding gerealiseerd? Deze mensen zouden ons op weg kunnen helpen!

Dusse, MenSen die een vergoeding hebben gehad, graag uw ervaringen! Dan kan iedereen met meer kans aanspraak maken op vergoeding! Alvast m'n dank! Wie heeft je geholpen, hoe, welke verzekeraars etc. Allemaal nuttige info!


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling