Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 19:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 07 sep 2010, 19:08 
International Society for Neurovascular Desease

http://www.isnvd.org/

Recent opgericht, o.a. i.s.m. Mark Haacke, Salvatore Sclafani, David Hubbard, Mark Godley, BB Lee, Zahid Latif, Franz Schelling, Fabrizio Salvi, and Robert Zivadinov. Hopelijk gaan we meer horen van deze club. Ere-divisie hier!


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 09:20 
Een kijkje achter de schermen bij de oprichting van deze club, door David Hubbart:

Source" http://www.facebook.com/notes/ccsvi-in- ... 9325257210

ISNVD - "De oprichters van de nieuwe organisatie Http://www.isnvd.org/about ontmoetten elkaar in de mooie woning van Salvatore Sclafani, in een mooi deel van Brooklyn met uitzicht op een park. Salvatore was gekleed in een met verf bespat t-shirt en een wollen, gebreid petje op zijn hoofd. De volgende dag droeg hij een. .. pak en ik herkende hem bijna niet. De rest van de "founding fathers" waren er allemaal of aan de telefoon. Mark Haacke, die ik al kende was bezig met de telefoon verbindingen naar Zamboni in Italië en Schelling in Oostenrijk, BB Lee in Georgetown en Zahed in Detroit. Mark Godley is de anesthesist die het Falls Creek prive-ziekenhuis in Vancouver runt. Hij was erg vriendelijk en behulpzaam en was belast met de notulen. De twee Italiaanse neurologen Fabrizio Salvi en Ilaria Bartolomei die nauw samenwerken met Zamboni ,waren er ook en waren vriendelijk, maar spraken weinig. Robert Zivadinov had ik eerder kort ontmoet in Hamiton, dus ik herkende hem. Ik herinnerde me zijn norse manieren, maar tijdens de volgende twee uur begon ik zijn oordeel te respecteren en zijn moed te bewonderen. Hij is altijd een leidende ‘Big Pharma’-onderzoeker van de verschillende MS immunosuppressiva geweest en sinds hij CCSVI is gaan bestuderen, zijn de Big Pharma hem gaan mijden.

Mark heeft ons efficiënt geholpen met de oprichting van de nieuwe stichting, de International Society voor neurovasculaire ziekten, ik ben de penningmeester, Zamboni de eerste president, Zividinov de volgende, Sandy McDonald, Mike Dake, Ashton Embry, Franz Schelling, en verscheidene anderen zullen de oprichtende ‘officieren’ zijn. Het voelde alsof ik getuige was van John Adams en Thomas Jefferson bij het uitroepen van de (Amerikaanse)onafhankelijkheid.

De volgende dag was Sal's conferentie voor interventionele radiologen. Ik sprak over fMRI als een maat van veneuze drainage van de cerebrale cortex. Haacke gaf zijn gebruikelijke uitputtend overzicht van MR in MS. Salvi gaf een grondige samenvatting van de status van MS-onderzoek. Sclafani was duidelijk de grootvader van de IRS en hield de bijeenkomst in beweging. Sinan uit Koeweit, Petrov uit Bulgarije, Sisken van Albany en een andere IR die ik niet herkende vatten hun ervaring met het doen van venoplasties samen. Dit was waar het publiek voor kwam en het was een zeer geanimeerde discussie van de katheter strategieën, ballon maten en stijlen ("snijden" vs "kussen") en druk en hoe ‘agressief’ te moeten worden. Petrov gebruikt stents bij de helft van zijn patiënten en is ook meer’ agressief’ over de behandeling van de bovenste jugularis.

Michelle Brown gaf een korte inleiding over de "patiënten- belangenbehartiging" en kondigde de Joan Beal's "CCSVI Alliance" aan. Een andere belangengroep was er ook: "Angioplastie for All" door Diana Prijs, die er niet was, waargenomen door hun advocaat Edward Conway, die van plan is een ‘class action’ rechtszaak in Ottawa te voeren. Er waren ook een paar neurologen in het publiek, maar er kwamen geen vijandige vragen van hen. In feite helemaal geen vragen.

De algemene consensus was dat er een snelle leercurve over de beste technieken om de aders te openen open te houden is. En dat CCSVI de meest belangrijke stap vooruit is in MS-onderzoek sinds 50 jaar, misschien wel de grootste stap ooit. Ik begon mijn toespraak door te zeggen "Ik ben een neuroloog en voor de eerste keer ben een beetje beschaamd over."

gekopieerd en geplakt uit Davids intocht op PLM
David Hubbard MD

vertaling: joge


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 26 sep 2010, 09:27 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Hoi Joge,

Ik had het stuk al eerder gelezen, maar er natuurlijk weer niet aan gedacht om het door te sturen. :oops: Fijn dat jij wel zo attent bent.

Het is erg leuk, zo'n kijkje achter de schermen.

Mijn complimenten voor de vertaling, super! :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 27 sep 2010, 00:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Joost, bedankt voor de vertaling. Ik verwacht erg veel van het dream-team!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling