Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 20:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 05 okt 2010, 23:40 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
IJzer of geen ijzer.... dat is de vraag

"Normale ferritine-niveaus in het hersenvocht van Multiple Sclerose patiënten suggereren geen oorzakelijke rol voor Chronische Veneuze Insufficiëntie"

Conclusie CCSVI.nl: het onderzoek, de titel van de paper en de conclusie zijn in deze combinatie erg misleidend. Men misbruikt kennelijk bepaalde onderzoeken, wetend/hopend dat de media blindelings de conclusie van de onderzoekers overnemen. De conclusie moet zijn dat dit onderzoek de verkeerde stof op de verkeerde plaats heeft gemeten als het gaat om CCSVI.

Meer informatie: http://www.ccsvi.nl/Opinie/CCSVInl/IJzer.aspx


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 08:19 
Misbruiken, misbruiken. Waarom altijd zo achterdochtig?

Zou het niet zo kunnen zijn, dat destijds (het onderzoek is drie jaar geleden begonnen dacht ik uit mijn hoofd) alleen al de combinatie ijzerdeposito's - MS behoorlijk innovatief gedacht waren?

Ik denk: gevalletje 'remmende voorsprong'. Ingehaald door de actualiteit, maar toch maar publiceren, want een flink onderzoek. Dat op zich goed gedaan is. :?

Jammer voor ze, dat dr. Mark Haacke ze rechts heeft ingehaald, en ook jammer dat zijn bevindingen niet even worden vermeld. Toch weer een beetje last van trots misschien.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 08:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Nou, dat bericht zal wel snel weer op MSweb staan :mrgreen:

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 11:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
joge schreef:
Zou het niet zo kunnen zijn, dat destijds (het onderzoek is drie jaar geleden begonnen dacht ik uit mijn hoofd) alleen al de combinatie ijzerdeposito's - MS behoorlijk innovatief gedacht waren?

Dat zou zo kunnen zijn ..... :D ware het niet dat, zoals te lezen is, op de Universiteit van Kansas al in 1999 onderzoek gedaan is, naar precies deze relatie (Ferritine en MS) en deze relatie ook gevonden is :twisted:

In de doelstelling van het onderzoek, als dat 3 jaar geleden begonnen zou zijn, staat vast geen enkele verwijzing naar "Chronische Veneuze Insufficiëntie" :shock: dus om het nu wel te noemen, is op zijn minst, opmerkelijk ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 11:55 
Punt voor jou! Polman c.s. staan achter..


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 13:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
joge schreef:
Punt voor jou! Polman c.s. staan achter..

Ik denk niet dat dit met punten werkt. Dit onderzoek en de conclusie is heel schadelijk als het gaat om de acceptatie van CCSVI in Nederland en in de rest van de wereld. Vergeet niet dat prof. dr. Polman wereldwijd de nr. 2 is als het gaat om publicaties over MS. Hierdoor kan het proces enorm vertragend gaan werken voor al die mensen die graag een diagnose willen laten stellen en een behandeling overwegen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 14:55 
Wat is dat dan toch. Gezonde twijfel? Laten we het hopen! :P


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 15:53 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
joge schreef:
Wat is dat dan toch. Gezonde twijfel? Laten we het hopen! :P

Ik hoop dat je opmerkingen ironisch bedoeld zijn. In februari van dit jaar schreef Kahn samen met Barkhof en ondersteuning van Polman het beroemde artikel waarin zonder onderzoek de bevindingen van Zamboni werden bekritiseerd. De tweede naam achter Kahn was Filippi Massimo. Dat is wereldwijd de nr. 1 op het gebied van Multiple Sclerose pubicaties.

Een kritische houding is goed, zeker ook om de patiënten te beschermen. Maar laat nu net de behandelde patiënten het levende bewijs zijn van de werkzaamheid van de behandeling van CCSVI op MS symptomen. Er zijn naar mijn weten geen filmpjes van voor-en-na de bijensteektherapie of van een medicinale behandeling, maar wel van mensen die het letterlijk uitschreeuwen van enthousiasme na een CCSVI behandeling. Twijfel en het gevolg daarvan is wel heel zuur voor de mensen die nog behandeld moeten worden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 06 okt 2010, 16:01 
Liever oprechte, gezonde, wetenschappelijk twijfel
dan opzettelijk traineren van ontwikkelingen vanwege financiële of privé-belangen (wetenschappelijke status, trots, angst voor gezichtsverlies) (in plaats van patiëntenbelangen).

Ik hoop dat het niet het tweede is, dat wetenschappers van een dergelijke categorie drijft. Dat zou afschuwelijk zijn en past niet in mijn wereldbeeld. Ik hoop dus oprecht op het eerste.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 07 okt 2010, 12:57 
Ik ben het helemaal met Joge eens. Het is gezonde wetenschappelijke twijfel. Ik vind ook dat de neurologen vaak wel erg radicaal zijn in het verwerpen van CCSVI, maar uiteindelijk leidt het wel tot allerlei onderzoeken. En als ze het volslagen nonsens zouden vinden (zoals ze soms beweren), dan hoef je ook geen onderzoek uit te voeren. Kennelijk zijn ze toch geprikkeld door de mogelijkheden.

Om steeds de banden met de farmaceuten er bij te slepen, blijft flauw. Van wie hadden ze dan al die jaren onderzoeksgeld moeten aannemen? Op de farmaceuten en MS Research na is er niemand die enig geld steekt in MS-onderzoek. Het probleem ligt momenteel niet bij de neurologen, maar bij de overheid en de zorgverzekeraars. Als die eens wat meer know-how kregen, waren we een stuk verder.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling