Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 21:51

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 16:29 
Offline

Geregistreerd: zo 21 feb 2010, 22:41
Berichten: 9
Nieuw onderzoek wijst uit dat er een correlatie is tussen histamine en een potentieel ms medicijn.

http://www.medicalnewstoday.com/articles/215312.php

De volgende zin viel me op:

"It is best known for the role it plays in hypersensitivity reactions like allergies, and it generally works by dilating blood vessels and making vessel walls permeable so immune cells can move more easily"

Deed me denken aan CCSVI (verwijden van de bloedvaten).

fyi


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 16:49 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Het gaat over een diermodel en men gaat uit van MS als louter autoimmuun en dat is onvoldoende, omdat de dieren symptomen hebben die lijken op MS, maar ze hebben geen MS (tenzij ze de diertjes een paar afvoeraderen een tijdje bijna dichtbinden of belemmeren en dan wachten op de MS-symptomen en ontstekingen en ijzerophopingen en wat er al niet bijhoort). Wel heel interessant om te lezen. 8-)

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 16:59 
Offline

Geregistreerd: zo 21 feb 2010, 22:41
Berichten: 9
Esme schreef:
Het gaat over een diermodel en men gaat uit van MS als louter autoimmuun en dat is onvoldoende, omdat de dieren symptomen hebben die lijken op MS, maar ze hebben geen MS (tenzij ze de diertjes een paar afvoeraderen een tijdje bijna dichtbinden of belemmeren en dan wachten op de MS-symptomen en ontstekingen en ijzerophopingen en wat er al niet bijhoort). Wel heel interessant om te lezen. 8-)


Volgens begint al het onderzoek bij diermodellen, en aan de hand van je reactie krijg ik een beetje de indruk dat als het onderzoek niet 'adervernauwend gerelateerd' is, er een beetje afwijzend naar gekeken wordt - klopt dat?

MS is autoimmuun gerelateerd dus logisch dat er veel onderzoek naar wordt gedaan. Het punt wat ik probeer te maken is dat ik het opvallend vind dat histaminen de aderen ook verwijderen om zo de flow van het afweersysteem te bevorderen. En dat heeft in dit stukje niets te maken met de afvoer van ijzer, en wellicht dus ook niet de huidige theorien achter CCSVI.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling