Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 14:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 21:26 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
TvG schreef:
een flush blijkt niet nodig om van de positieve effecten van niacine te profiteren...


Waarom is het dan mét en zonder flush verkrijgbaar? En waarom kiest men dan voor mét flush als het best heftig of vervelend kan zijn?

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 21:43 
Op http://www.bonusan.nl/vademecum/niacine ... e_500.html staat eea uitgelegd.

Kopie ervan:
Gewone niacine kan in doses boven 50 milligram een warme, rode, jeukende huid veroorzaken. Deze zogenaamde niacineflush duurt meestal tien tot twintig minuten en wordt veroorzaakt door het vrijkomen van histamine, wat vaatverwijding veroorzaakt. Deze reactie is onschadelijk, maar veel mensen vinden de flush onplezierig. Het is daarnaast belangrijk te weten dat niacine flush-free (inositolhexanicotinaat) niet hetzelfde is als niacine time release: hoewel de time release vorm van niacine ook minder flushverschijnselen geeft, kan deze niacinevorm leverschade veroorzaken.


Als je de flush onplezierig vindt kun je 'm bij/ na de maaltijd nemen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 21:48 
en tijdens de flush water drinken help ook...


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 23:24 
niacine no flush : 500 mg. S morgens na het eten.

Met flush : 3 x daags 100 gram. net na of tijdens het eten, 's morgens nauwelijks last van de flush, net na de lunch extreem veel last, en 's avonds nauwelijks last.
Nam ze net na of tijdens het eten. Water drinken tijdens de flush heb ik niet uitgeprobeerd.

Volgens orthomoleculair therapeut mocht ik dosering tussen 200 en 500 gram.

Wat opviel was dat ik de meeste problemen tijdens de flush had op plekken die ook erg gevoelig zijn als ik last heb van onrust in mijn benen vooral. ( rond de knieen, scheenbeen, binnen in mijn voet ter hoogt van enkel )
En mijn hoofd vooral.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 08:56 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Ik heb nu al een tijd dat ik minder flush (want gewenning) en ik moet zeggen dat ik dat jammer vind, ik voel me na een flush altijd een stuk helderder. Ik weet niet of het noodzakelijk is die flush te hebben, ik merk dat als ik niet flush ik veel meer klachten heb.

Overigens is de non-flush variant van niacine veel belastender voor de lever en werkt het veel minder goed op slecht cholesterol.


Laatst bijgewerkt door eve op ma 15 feb 2010, 11:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 10:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Eve, goed dat je dat zegt. Ik zat te denken; er was iets met dat niet-fliushende spul. Het klopt wat je zegt; Niacimide is veel belastender voor de lever inderdaad.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 10:16 
Volgens mij geldt dat alleen voor de time release variant en niet voor de flush-free variant hoor.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 11:35 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Die Time-released Niacimide is nog zwaarder voor de lever;

Dus in volgorde van belasting:
- Niacin
- Niacimide
- Time released Niacimide (2 vormen)

http://cholesterol.about.com/od/nicotin ... ctypes.htm
Citaat:
Immediate-Release Nicotinic Acid
Immediate-release (IR) nicotinic acid, also known as "fast-release" nicotinic acid, is a form of nicotinic acid that is released immediately into the blood. Because the whole dose is introduced into the blood at one time, this form of nicotinic acid is also most commonly associated with niacin-induced side effects, such as flushing, warmth and itching. Sometimes, a bottle of niacin may not state if it is an “immediate-release” or a “sustained-release” product. If it does not state which form of nicotinic acid is in the bottle, it may be safe to assume that it is an immediate-release form.
Sustained-Release Nicotinic Acid
Sustained-release (SR) nicotinic acid, also known as "timed-release" nicotinic acid, is designed to release nicotinic acid over a period of time into your body, rather than introducing the whole dose of nicotinic acid. It can be purchased over the counter. Although you might still experience niacin-induced side effects, they are not as bad as the side effects experienced with the immediate-release form of nicotinic acid.

While this type of nicotinic acid lowers the severity of side effects, individuals taking sustained-release nicotinic acid are also at an increased risk of liver toxicity. Liver toxicity is rarely seen in the immediate-release and extended-release preparations. In order to the incidence of liver toxicity, you might want to take an extended-release form of nicotinic acid.
Extended-Release Nicotinic Acid
Extended-release (ER) nicotinic acid fits somewhere in between the immediate-release and sustained-release forms of nicotinic acid. Its release into the body is a little slower than the immediate-release form, yet faster than the sustained-release form of nicotinic acid. Side effects still exist, but are not as severe as the immediate-release form. Additionally, there are no problems of liver toxicity associated with this form of niacin as seen with the sustained-release form. This type of nicotinic acid is available under the trade name Niaspan, which can only be obtained by a prescription from your healthcare provider.


Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 15 feb 2010, 17:32 
Offline

Geregistreerd: zo 14 feb 2010, 12:30
Berichten: 15
Niet elke MS patient heeft last van de hitte. Er zijn veel patienten die het erg koud hebben(voornamelijk handen en voeten) en die gebaat zijn bij hogere temperaturen en patienten die het altijd warm hebben. Denk dat het regulatiesysteem dan is ontregeld.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 11 maart 2010, 23:01 
Linda vm schreef:
Tomato head is wat je ervan krijgt ...volgens deze meid op youtube. :)

http://www.youtube.com/watch?v=8R66r1qpawY


Even wat anders dan MSweb, dacht ik zo...

De eerste keer dat ik een (aantoonbare) schub had, klaagde ik bij de artsen/neuroloog erover dat er hitte uit mijn oren kwam. Letterlijk, als je je handen een stuk van mijn hoofd afhield, dan voelde je de hitte alsof er een fohn zachtjes aanstond (heb ik nog bij tijd en wijle)... of ik dan een rode kop heb weet ik niet, maar ik kan me er een beetje iets bij voorstellen.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling