Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 13:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010, 16:40 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Ik herken dat rode hoofd gebeuren helemaal niet - maar ik span me ook zelden enorm in. Wat ik wel heb is dat ik enorm bleek kan zien - en dan voel ik me 'gewoon' moe. Mensen zijn dan echt bang dat ik flauw val. In het engels heet dat mooi 'feeling drained' :mrgreen: Herkent iemand dat hier?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2010, 16:41 
Ik zat even dat bericht hierboven te bekijken en vroeg me af of mijn Port o Cath op mn jugular aangesloten zit....de plaats op de tekening is zo ongeveer de plaats waar die P O C zit....zou dat kunnen???


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010, 11:09 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Overigens blijkt dat Niacine op koeien :mrgreen: een goede uitwerking heeft tav hitteklachten (link staat in Niacin bij voeding) en sinds ik het slik heb ik veel minder last van temperatuurschommelingen. Kwam ik voor de Niacine uit de douche dan stond ik altijd helemaal verkrampt te klappertanden - tenzij het rond de 30 graden buiten was. Nu heb ik er niks van. Ook als ik onder de douche ga staan, vroeger ook helemaal verkrampt , nu niks. En werd ik altijd beroerd om van de kou de warmte in te gaan of v.v. - bv met winkelen- wederom...niks. :mrgreen:

Ik blijf het dan ook zeker slikken, ben benieuwd hoe het gaat zijn als het warmer word.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010, 18:28 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 dec 2009, 01:56
Berichten: 31
hoi hoi

ik heb heel veel last van hitte intolerantie,
ken eigenlijk niemand die er zoveel last van heeft :S

nu het is langzaam erger geworden van bijna onmerkbaar tot nu, ik heb enorme last bij de lichtste temperatuur stijging
denk aan het weer en lichte koorts en eigenlijk al na 10 min wandelen.
sport is niet meer mogelijk en de zomer verlamd me zowat.

nu moet ik zeggen dat ik tegenwoordig ook niet tegen de koude kan, men spieren vooral in men benen en men rug
verstijven en ik sta te klappertanden...

dus ik sta open voor alle tips!
bvb waar halen jullie die Niacine?

groetjes,
e

_________________
The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant.
We have created a society that honours the servant and has forgotten the gift.
-Albert Einstein-


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 03 feb 2010, 20:09 
Ik koop ze via het net
www.vitamistore.nl
Op advies van een forumgangster Solgar 100mg.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 13:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 09 dec 2009, 01:56
Berichten: 31
madysy schreef:
Ik koop ze via het net
http://www.vitamistore.nl
Op advies van een forumgangster Solgar 100mg.


wow, gisteren voor het eerst 100 mg niacin genomen en de flush was redelijk enorm en beetje beangstigend
maar nadat dit weg was getrokken voelde ik me fantastisch, zoals in lang geleden dat ik me zo goed gevoeld heb.
helder hoofd, niet MS vermoeid en goed geslapen!! als dit zo goed blijft werken... wow!

geen idee wat de hitte intolerantie betreft maar we gaan zeker verder testen.
ook eens leuk om goed nieuws te melden :D :D :D

_________________
The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind is a faithful servant.
We have created a society that honours the servant and has forgotten the gift.
-Albert Einstein-


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 16:10 
k ben weer overgegaan naar no-flush niacine. Ik had flushes waar ik soms, zeker voor half uur tot een uur helemaal naar van werd. Warm, koortsachtig, veel jeuk, daarna juist bibberend koud. Dus echt niet fijn.
Vooral in mijn gezicht, bij de knieen en bij de enkels( erg onrustig van binnen).

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 16:24 
Astrid, welke dosis en welke tijdstippen in relatie tot eten?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 21:13 
Ik had hetzelfde. Vooral ook heel veel jeuk en aan het eind van de flush bibberend koud. Ik nam 1.5 uur na het eten 100 mg. Meteen na het eten kreeg ik geen flushes.
Omdat ik de flush zo heftig en niet prettig vind, ben ik weer terug gegaan naar het slikken van de niacine meteen na de maaltijd.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 21:19 
Het koud hebben na een 'flush' komt door de enorme afkoeling die plaatsvindt als de huid rood-doorbloed is geweest.
Denk dat bij, of direct na de maaltijd verstandiger is om o.a. de 'flushes' te vermijden.
Met voeding lijkt niacine wat gelijkmatiger te worden opgenomen dus met minder 'bijwerkingen', een flush blijkt niet nodig om van de positieve effecten van niacine te profiteren...


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling