Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 08:17

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 18:37 
Haha ja, die Kelten laten mij ook niet los! Marjan zei dat ook al eerder dat immigranten zou kunnen en we praten bij Australie bijvoorbeeld over 98% van oorsprong afkomstig uit Europa! Wist ik eerlijk gezegd niet...
bron: http://www.evd.nl/zoeken/showbouwsteen. ... &location=

Maar heel veel van de huidige bewoners zijn er inmiddels geboren, wel nog steeds aanbod (1,5% pj) van immigranten maar die komen van all over de wereld vandaan en niet meer specifiek uit Europa. MS of CCSVI is niet echt erfelijk en denk ik dus ook niet genetisch? :?: (CCSVI = aangeboren zegt Zamboni).
Aan zonlicht ook geen gebrek daar Down under ;) dus geen vit. D gebrek, lijkt me?

Wie weet is het allemaal genetisch en zwiert het al decennia door onze genen maar in mijn familie is er nooit iemand geweest met MS, ik ben de eerste dus dat is toch gek?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 19:10 
Deze nog:

Hemochromatose komt veel bij Kelten voor en nu komt ie: Kelten leefden in het IJzeren tijdperk :ugeek:

;) ;)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 19:28 
Zie je wel...ik wist het Kelten en IJzer :lol:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 19:58 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Marjan. schreef:
Deze nog:

Hemochromatose komt veel bij Kelten voor en nu komt ie: Kelten leefden in het IJzeren tijdperk :ugeek:

;) ;)


Heb toch het idee dat zij niet de enigen waren die in het IJzeren Tijdperk leefden. Ze moeten toch iets gedaan hebben om Onze Lieve Heer (of was die toen nog niet in beeld?) te ontrieven of zou het simpeltjes een per ongeluk omgekukeld stelletje genen zijn geweest wat nét even anders weer terug opgestapeld is en daar ondervinden wij afstammelingen van die Kelten nog steeds de gevolgen van?

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 12 feb 2010, 23:26 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
madysy schreef:
Nanda en haar Kelten en ik met de IJzeropstapeling die me dwars blijft zitten.... :lol:

Kijk wat ik vond op Wiki....in het stukje over geschiedenis
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hemochromatose


Wow Madysy!

Wist je trouwens dat Kelten ook vaak sproeten hebben ?
Ik ook, dat zijn de roestige uiteinden van mijn stalen zenuwen! :lol:

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010, 12:29 
Offline

Geregistreerd: zo 14 feb 2010, 12:30
Berichten: 15
Nanda schreef:
Ik las op tims een verhaal over de Kelten en de Romeinen .
MS komt veel voor bij de Kelten en de Romeinen lijden weer aan andere ziektes die bij de Kelten weinig voor komen.
Zou je als je zo ver terug gaat een genetische afwijking (in de vaten) kunnen vinden?

Kelten komen uit noord Europa (samen met de Germanen) Romeinen uit zuid Europa.
Dan vraag ik me af .. zijn er soms meer Noord Europeanen naar Canada geëmigreerd en verklaart dat het verschil in aantal MS patiënten t.o.v.Amerika waar meer zuid Europeanen heen gegaan zijn?

Ach zit hier ook maar wat te bomen , volledig niet wetenschappelijk verantwoord natuurlijk maar misschien is er iemand die er
meer van af weet?



Er is veel literatuur over de tochten van de vikingen. De erfelijke compont ligt waarschijnlijk bij hen. Op hun strooptochten hebben ze nakomelingen achtergelaten. Sardinie(veel MS)Israel enz.Canada heeft inderdaad veel Noordeuropeanen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010, 13:14 
Offline

Geregistreerd: zo 14 feb 2010, 12:30
Berichten: 15
deroode schreef:
Nanda schreef:
Ik las op tims een verhaal over de Kelten en de Romeinen .
MS komt veel voor bij de Kelten en de Romeinen lijden weer aan andere ziektes die bij de Kelten weinig voor komen.
Zou je als je zo ver terug gaat een genetische afwijking (in de vaten) kunnen vinden?

Kelten komen uit noord Europa (samen met de Germanen) Romeinen uit zuid Europa.
Dan vraag ik me af .. zijn er soms meer Noord Europeanen naar Canada geëmigreerd en verklaart dat het verschil in aantal MS patiënten t.o.v.Amerika waar meer zuid Europeanen heen gegaan zijn?

Ach zit hier ook maar wat te bomen , volledig niet wetenschappelijk verantwoord natuurlijk maar misschien is er iemand die er
meer van af weet?


Kijk op google bij multiple sclerosis+vikingen


Er is veel literatuur over de tochten van de vikingen. De erfelijke compont ligt waarschijnlijk bij hen. Op hun strooptochten hebben ze nakomelingen achtergelaten. Sardinie(veel MS)Israel enz.Canada heeft inderdaad veel Noordeuropeanen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010, 14:02 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Ha dus geen Kelten maar Vikingen!
Wat zijn er veel onderzoeken gedaan zeg!
Die twee zijn natuurlijk ook wel erg gemengd met elkaar.

Geloof dat mijn plaatje nu compleet is . :ugeek:

Dank
Nanda

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 20 feb 2010, 17:45 
He, ik zie eruit als een Noorse reus met sproeten.
Plaatje kompleet, pfff
:D


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 00:24 
Offline

Geregistreerd: vr 26 feb 2010, 17:34
Berichten: 29
Los van dat alles kregen ze allemaal scheurbuik toen (de Vikingen .... ;) Maar veel Afro-Amerikanen zoals Richard Prior, de vader van Michelle Obama kregen ook MS om maar een paar voorbeelden te noemen. Mede dankzij de 'VOC' mentaliteit van toen.


Laatst bijgewerkt door Cæsar op vr 26 maart 2010, 13:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling