Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010, 20:54 
Waar ik nou al jaren nieuwsgierig naar ben is: Wie heeft er nog meer last van oorsuizen, piep in de oren en/of een brom...

Ik heb dat namelijk, en na uitgebreide tests is gebleken dat ik met mijn 45 jaar het gehoor van een baby'tje heb.
Tinnitus (waarbij je ook slechter gaat horen) is dus daarmee uitgesloten (zegt KNO).

Nu ik dit weet van Zamboni, dacht ik: Zou het ruis zijn voorkomend uit CCSVI?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010, 21:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
weet het niet Xuup


misschien heb je hier iets aan;

Vitamine A in de behandeling van tinnitus, oorsuizen, slechthorendheid,
Tinnitus, ook wel oorsuizen genoemd is een vervelend verschijnsel, dat meestal optreedt als
begeleidend effect van sommige vormen van slechthorendheid. Oorsuizingen komen onder andere
voor bij de ziekte van Meniere, otosklerose, presbyacusis, hyperacusis en gehoorbeschadigingen,
zoals lawaaidoofheid. In veel gevallen bestaat de tinnitus uit een (fluit)toon, welke in hoogte
overeenkomt met de frequentie waarop het gehoorverlies het grootst is. Het gebied waarin de patient
dus van buiten af het minst zal horen, wordt als het ware 'ingevuld' door een -objectief gezien- niet
bestaand, maar voor de patient wel waarneembaar geluid.
Fantoompijn
Sommige artsen maken voor dit verschijnsel een vergelijking met de zgn. fantoompijnen, zoals die
voorkomen bij patienten die een amputatie hebben ondergaan. Ook zij nemen iets waar, dat er
feitelijk niet (meer) is.
Hoewel een dergelijke vorm van tinnitus op zich niet gevaarlijk is, ervaart de patient het wel degelijk
als zeer belangrijk, niet in de laatste plaats omdat het geluid vrijwel altijd aanwezig zal zijn. Om die
reden, leidt tinnitus vaak ook tot andere problemen, zoals bijvoorbeeld slapeloosheid.
Niet minder belangrijk is het volgende: Omdat altijd een storend geluid wordt waargenomen, zal
de patient, alleen al om die reden, geluid van buitenaf minder goed horen dan anders het
geval zou zijn. Het oorsuizen geeft dus feitelijk een extra verslechtering van het - toch al
aangetaste - gehoor.
Hoortoestel
Welke mogelijkheden zijn er, om deze effecten van tinnitus zoveel mogelijk tegen te gaan ? Indien
er sprake is van een aanzienlijk gehoorverlies, kan het dragen van een hoortoestel ook op tinnitus
een positieve invloed hebben. Omdat de patient meer - en beter aangepast - geluid van buitenaf
krijgt aangeboden, zal het oorsuizen gevoelsmatig minder zijn. De verhouding tussen tinnitus
en omgevingsgeluid verandert als het ware. In veel gevallen zal een hoortoestel echter geen
oplossing bieden. Veel tinnitus-patienten horen eenvoudig "niet slecht genoeg" om het dragen van
zo'n toestel als zinvol te ondergaan.
Vitamine
Toevalligerwijs kwam ik begin 1999 in het bezit van een wetenschappelijke publicatie, welke in
1953(!) werd uitgegeven door het Zwitserse farmaceutische bedrijf Hoffmann-La Roche. Basis voor
deze brochure waren een aantal studies welke in de voorafgaande jaren, zowel in Europa als in de
V.S., waren verricht naar de relatie tussen vitamine-tekort en slechthorendheid. Ook het probleem
van tinnitus kwam daarbij aan de orde. Gesteld werd, dat het - tijdelijk - toedienen van zeer
hoge doseringen vitamine A, in meerdere gevallen tot positief resultaat leidde. Om
onduidelijke redenen, is nadien aan de betreffende onderzoeken niet veel aandacht meer besteed....
Omdat ik inmiddels zelf ook goede ervaringen heb met deze methode, heb ik de tekst van deze
brochure nu via internet toegankelijk gemaakt. Zowel de originele Duitse tekst, als een Engelse
vertaling is beschikbaar, via de verwijzingen onderaan deze pagina. Ook is er een (beknopte)
Nederlandse samenvatting.
Vergiftiging
Een waarschuwing is echter op zijn plaats: Vitamine A is niet volkomen ongevaarlijk. Langdurig
gebruik in de aangegeven doseringen kan tot vergiftigingsverschijnselen leiden. De aangegeven
doseringen kunnen slechts gedurende enkele maanden maanden worden toegepast. Bij positief
resultaat, zou daarna dan kunnen worden volstaan met een zgn. onderhoudsdosis. Uiteraard is
overleg met een arts altijd aan te bevelen. Vitamine A (Retinylacetaat) is in Nederland leverbaar via
de apotheek, en wordt geproduceerd door Dagra Pharma B.V. te Diemen

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010, 21:35 
Hé dank je Linda,

Maar het is dus geen tinnitus...ook geen meniere... de KNO zegt: Als jij weer lekker in je vel zit, is je piep ook weg...

Mijn KNO denkt ook mee met ons MS, hij wees me al steeds op het ABC-news in Australië.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010, 21:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
je kan misschien ff proberen of A helpt tegen je verschijnselen die op tinnitis lijken ?
veel groenten,fruit en vis eten helpt je ook aan vitamine A.

Citaat:
Als jij weer lekker in je vel zit, is je piep ook weg...

Mijn KNO denkt ook mee met ons MS, hij wees me al steeds op het ABC-news in Australië.


fantastische arts :D

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 21 feb 2010, 22:14 
Ja, haha, maar zo te horen begint hij gelijk te krijgen... :lol:


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010, 08:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
maar zo te horen begint hij gelijk te krijgen...


kijk dat klinkt nou
weer als muziek in mijn oren ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010, 13:52 
Ik heb sinds augustus ongeveer last van oorsuizen. Tegelijkertijd met gevoelsproblemen in mijn linkerbeen.

Volgens mij acupuncturiste: oorsuizen betekend vaak tekort aan een of ander ( magnesium/vitamines ofzo ) en hoge/lage tonen zou te maken hebben met voeding die je niet verdraagt( gluten, lactose of zo ).

Maar ik kan mij ook zomaar voorstellen dat de vaten hierbij een rol spelen hoor.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 22 feb 2010, 23:51 
Hoi Astrid,

Ik ben geen arts, dus ik zou het niet weten... Maar als ik terugkijk naar mijn medisch verleden, begon bij mij het oorsuizen ook bij een eerste schub, denk ik dat het was... al had ik toen geen uitval... wel heftige piep in mijn oren.

Vandaar mijn nieuwsgierigheid. De ene keer ook harder dan de andere keer... kan me zomaar voorstellen met die plaatjes van Zamboni dat het een en ander met elkaar gepaard gaat... vandaar ook mijn vraag hier.

Groetjes,

Xuup


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010, 10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ik heb ook een tijdje een brom in mijn rechteroor gehad, also er een auto buiten stationair stond te draaien. Is op eengegeven moment weer verdwenen, huisarts dacht aan troep in de buis van Eustachius. Ik ben nog een tijdje aan het stomen geweest, dat zou helpen.

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010, 10:23 
Ik neig ook meer naar de stelling dat de bloedvaten ermee te maken hebben hoor, maar erg vervelend blijft het wel. Vermoeiend vooral. Zit ook regelmatieg met mijn pink in mijn oor, heb constant het idee dat er water uitmoet ( zoals na het zwemmen).

Ik kan mij voorstellen dat bij een vernauwing er meer kracht nodig is om het bloed er nog door te krijgen, daardoor het suizen? Of, door de reflux, er juist geen goede doorstroming is en het bloed weer terugstroomt, dus misschien daardoor het suizen. Probeer mij voor te stellen hoe een en ander werkt in mijn hoofd.

Astrid


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling