Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 07:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

CCSVI diagnose
Geen plannen 0%  0%  [ 0 ]
Geen plannen, wacht op meer onderzoek 11%  11%  [ 3 ]
Geen plannen, wacht op vergoeding 15%  15%  [ 4 ]
Sta ingepland voor diagnose in NL 0%  0%  [ 0 ]
Sta ingepland voor diagnose in buitenland 48%  48%  [ 13 ]
Al gediagnostiseerd (CCSVI positief) 22%  22%  [ 6 ]
Al gediagnostiseerd (CCSVI negatief) 0%  0%  [ 0 ]
Al gediagnostiseerd (CCSVI onbekend) 4%  4%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 27
Auteur Bericht
 Berichttitel: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 15:49 
Er hebben zich nu ruim 200 mensen aangemeld op dit forum.
Wellicht interessant om ook hier te polsen hoe men tegen CCSVI diagnose aankijkt...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 16:07 
Goed idee, TvG. Echter, ik heb nou altijd bij meerkeuzevragen dat mijn 'geval' er niet bij staat.

Ik heb me afgelopen week ingeschreven voor de trial van Zamboni, heb echter nog geen bevestiging gekregen en wil als deze negatief is, me nog even beraden op vervolgstappen. Ik wil de zekerheid hebben dat de kliniek waar ik me dan laat behandelen het Zamboni protocol gebruikt. De kliniek van Simka heeft me een te lange wachtlijst. Ik verwacht dat in NL dit jaar nog je kan laten behandelen, in ieder geval laten scannen.

Dus ja, ik heb plannen: bij Zamboni himzelf nu of anders later in NL zodra ik zeker weet dat die kliniek de juiste protocollen gebruikt. Maar ik ben nog niet ingepland bij Zamboni.

Om te weten te komen hoeveel mensen de CCSVI-behandeling willen laten doen, zou je een optie 'Anders dan bovenstaand, maar wil wel tzt CCSVI-behandeling laten doen' erbij kunnen doen. Dan heb je ook de mensen erbij zoals ik die wel willen, maar die niet passen in je voorgestelde opties.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 16:30 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:03
Berichten: 21
Ik wil ook een diagnose laten stellen, maar kan niet naar het buitenland.
Mijn (misschien te hoge) verwachtingen zijn gericht op Prescan.

Aleida


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: zo 28 feb 2010, 23:33 
Nou Ton, een onderzoekspoll lijkt me een goed idee. Met de andere Poll: behandelingspoll, nog niet zoveel.

De optie die ik zou kiezen zie ik hier niet. Ik wil de diagnose, maar ik weet nog niet waar. Lees verschillende berichten over Voghl, bijvoorbeeld. Ben me daarin nog aan het oriënteren, maar wacht qua behandeling misschien wel op Nederland.

Ik richt me voor het onderzoek vooralsnog ook op Préscan Rheine.

0 Wil diagnose, weet alleen nog niet waar
0 Wil diagnose, maar kan het niet zelf betalen


(Heb het bericht aangepast, ik las dit namelijk eerder dan die andere poll).


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 13:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 22:58
Berichten: 102
Woonplaats: purmerend
TvG schreef:
Er hebben zich nu ruim 200 mensen aangemeld op dit forum.
Wellicht interessant om ook hier te polsen hoe men tegen CCSVI diagnose aankijkt...


Ik vind 200 leden tegen over 16.000 MS patianten (in Nederland) wel weinig.
Als deze zich ook hebben aangemeld bij het VUmc voor onderzoek dan is de kans dus groot (als ze vervolg onderzoek gaan doen) dat ik misschien mee mag doen.

_________________
www.richardhoddefoto.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: ma 01 maart 2010, 22:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
sta op de lijst bij ameds,
voor onderzoek/operatie




_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Laatst bijgewerkt door linda op wo 03 maart 2010, 15:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 23:22 
He Linda wat een goed nieuws.

Ik had gelezen dat mensen nog hun twijfels hadden over Ahmed...

Ik ben in contact geweest ook met een aantal ziekenhuisen, hier en in het buitenland.

De beste weg is volgens mij in het buitenland de goede scans te halen, en dan in Nederland een verwijzing naar een vaatchirurg vragen (via de neuroloog).

Ben benieuwd hoeveel neurologen ons straks durven door te sturen? Want wij mogen in Nederland niet behandeld worden, zolang het niet door de keuringsdienst der Neurologen is goedgekeurd.... en ik denk zomaar dat dat nog heel lang zou kunnen gaan duren.

Ik kan dan persoonlijk ook niet wachten op de resultaten uit Buffalo, na ALLE onderzoeken. Vertel dit vooral ook aan artsen, want mij is gebleken dat ze nauwelijks op de hoogte zijn, wel een beetje, maar niet voldoende.
Dat is me maandag duidelijk geworden toen ik een arts sprak.

Mijn route gaat de volgende zijn:
1. Onderzoek in buitenland
2. Na ontvangst bescheiden: filmpjes en verslag onderzoeker naar neuroloog
3. Neuroloog tonen wat de bevindingen zijn
4. Neuroloog verzoeken om een verwijzing voor de vaatchirurg, al was het alleen maar om de bevindingen te tonen
5. Ik heb al iemand die daarnaar wil kijken (en die gaan jullie ook vinden), ik hoef dus alleen nog stap 1 t/m 4

Morgen schrijf ik me ook nog in bij Ahmed of hoe heet het, want Prescan lijkt het te gaan afweten.... In de communicatie, afgelopen vrijdag heb ik heel goed geluisterd. Eerst beweerde men A en toen ik daarvoor een oplossing bedacht, kwam men aan met bezwaar B.. marketing communicatie heet dat geloof ik...
Per 1 maart zou er duidelijkheid zijn. Ik had eerder al contact hierover gehad, al voor ik deze site vond, dus heb nog eens even terug gebeld... Misschien wordt het Dusseldorf (Umlaut, doet het niet), maar dan moet er nog een vaatchirurg gezocht worden, die moet nog opgeleid worden en men is aan het onderzoeken of dit wel is wat prescan nastreeft, want dit zou een bijproduct zijn, het is ook nog niet duidelijk of daarin geinvesteerd moet worden, zo zegt men daar, omdat het een onzekere investering is: Het is maar de vraag of de MS-patienten dan ook gaan komen.

Nadat ik hem ervan verzekerd had dat er zeker velen zouden willen komen, en dat na de MS misschien wel ziektebeelden als ALS en MG aan de beurt zouden kunnen zijn... Nou ja goed.... Hier dan een deel van mijn verslag en teleurstelling. Evenwel heb ik me voor de zekerheid ingeschreven.
Goede communicatiemedewerker, absoluut,,,, maar ik ben bang dat een goed luisteraar hierin een half woord nodig heeft, toch?

Mijn mening hoor...

Ahmed dus.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 23:43 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
zolang het niet door de keuringsdienst der Neurologen is goedgekeurd.... :lol:


Xuup ik sta wel op de wachtlijst maar of ik ook ga...........
nouja nog een maandje bedenk tijd zullen we maar zeggen ;)

zo indrukwekkende route ga je volgen.
goede aanpak ,lijkt me 8-)

en Prescan moet nog ff in de gaten krijgen dat ze dagobert duck kunnen worden
wedden dat ze niet weten hoe snel ze alles voor elkaar moeten krijgen ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 00:29 
Jihaaa,

Ik heb net de brief van de dame uit Canada gelezen.... Ik geloof ook nu zeker dat dit de juiste route is. Je zult de brief ongetwijfeld tegenkomen zo ofmorgen, met een snelle vertaling van mij er ook bij, omdat iemand dat vroeg, maar ja nu is het echt wel bedtijd, morgen weer gewone drukke werkdag en om 7 uur de kinders voederen.

Als Ton je deze tip heeft gegeven, dan denk ik dat het wel snor zit??
Ik zeg: Gaaan!
Ik ga ook, en ik zie wel hoe ik het betaal... ben je wel eens bevrijd geweest van klachten? Dzjeeee, wat lijkt me dat een ongelooflijke opluchting... voor ons allemaal...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Diagnose Poll
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 19:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Hoi Xuup,

twijfel is weg hierzo.
Ameds,ik kom dur aan ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling