Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 20 apr 2024, 03:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Go Local actie
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 22:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
Gemeld op MS web door TvG:

Go local....
Yesterday at 8:55am
There has been a huge growth in talk about CCSVI since we first started discussing the ramifications of venous insufficiency in MS on the ThisIsMs.com boards over a year ago. I was fascinated by Dr. Zamboni's discovery, and thought it made a lot of sense, given with the vascular issues I'd noticed in my husband, Jeff.

At that time. I sent the Zamboni research to my local universities in California, to see if other vascular doctors would be interested in studying the connection. (note- I DID NOT send the papers to neurologists, since CCSVI is a vascular disorder. I sent the papers to vascular doctors.) I was fortunate that two places responded to my inquiries. We ended up going to Stanford, and that is how Dr. Dake got involved in treating self-referred MS patients. We were amazed to see the change in my husband after his venous angioplasty. He continues to do really well- relapse and progression free almost a year later. He has regained energy and health. We are so thankful. I felt indebted to Dr. Zamboni and Dr. Dake- and decided to let other people know about CCSVI. And began to write more and started this FB page.

I thought the media would jump on this story, and I got ahold of Reuters and AP medical reporters, as well as writers for the NY TImes and LA Times. They told me that the story was too early, not enough research, call back later. I contacted Oprah, Montel, Good Morning America many other American news sources directly. I spoke with news producers. Nothing. Dr. Embry put me in touch with CTV, and I was able to help them get in touch with all of the doctors...we are very fortunate that Avis Favaro and her producer, Elizabeth St. Philips, understood the importance of this discovery.

In the past year, quietly and committedly, patients have been working together and taking this research to their own doctors, interventional radiologists and vascular surgeons....and it has worked. We have many more local doctors looking at CCSVI, and finding it in MS patients. These doctors attend conferences (like the recent vascular conf. in Florida) and they compare notes. Many of them know about CCSVI- and are interested in researching further.

This is the way- I believe the ONLY way....we do not need to scream into the large void of the internet. We do not need to preach to the choir. We do not need to yell at neurologists. (remember- this is a vascular disorder.) We need quiet, logical, research-based voices going to local doctors and universities. I know, it's not as dramatic as being on Oprah....but honestly, wouldn't we rather just see ourselves and loved ones tested and treated for CCSVI? It's not about fame or recognition. Look at Dr. Zamboni...he's the most modest man I've ever met. Getting worked up about some pharma conspiracy is just not going to help. Writing a well-thought out letter to a local university vascular department is a better idea. As Dr. Zamboni tells us...we need research based confirmation of CCSVI. And that will only come from diligent work.

If each of us just put together packets of the research and respectfully approached vascular doctors and university vascular departments- within a year's time, we would have testing and treating facilities set up across the globe. I promise. This is how Dr. Simka came to research CCSVI- Dr. Mehta, Dr. Haacke, Dr. Dake, Dr. Franceschi, all of the doctors.

Please post your local groups and websites after this post....let folks in your area know where you are and who you are working with. Let's stay on point and organized.
Again: here are all of Dr. Zamboni's published papers:
http://www.fondazionehilarescere.org/en ... zioni.html

I'm going to turn off the wall for posting for a day or two....just so everyone has a chance to read this. Please post your local groups in the comments section.
We can do this - TOGETHER!!!!
go local,
Joan

OK- here's a template for a letter or e-mail to send to vascular departments or interventional radiologists-

** Ik schrijf u in de hoop dat u en de vasculaire afdeling van uw universiteit geintereseerd is in het ontwikkelen van testen voor CCSVI bij MS. Ik heb het onderzoek van Dr. Paolo Zamboni (Universiteit van Ferrara, Italie) gevolgd. Dr Zamboni's studie is de eerste die MRI en doppler combineert om de bloedcirculatie in de jugularissen en de azygos van MS patienten te onderzoeken. In de studie bleek dat van de 65 patienten waarbij MS is gediagnosticeerd alle 65 CCSVI hadden door vernauwingen in hun aders. gene enkele van de 230 controle personen in dit onderzoek had dit. Dr. Zamboni gelooft dat de reflux, veroorzaakt door de vernauwingen, de oorzaak is van de afbraak van de bloed-hersen barriere en de demylisatie in het centrale zenuw stelsel bij MS patienten. Hij vergeleek(?) het proces van het ontstaan van de MS leasies met de veneuze zweren(?) in de benen van van mensen met chronische vaat insufficientie.
Dr. Zamboni heeft 100 mensen behandeld met endovasculaire chirurgie. de door hem behandelde patienten merkten verbetering in de MS symptomen, zoals hitte intolerantie, vermoeidheid, evenwicht, pijn en loop spasmen(?)



"I'm writing to you in the hopes that you and the vascular department at your university might be interested in pursuing testing for venous insufficiency in Multiple Sclerosis. I have been following the research of Dr. Paolo Zamboni (University of Ferrara, Italy.) Dr. Zamboni's study is the first to use doppler ultrasound and venography to investigate circulation in the jugular and azygos veins in MS patients. All of the 65 clinically defined MS patients studied had chronic venous reflux due to stenoses in their veins. None of the 230 controls had these stenoses. Dr. Zamboni believes it is the reflux created by these stenoses which leads to the break of the blood brain barrier and the demyelination seen in the central nervous systems of MS patients. He likens the process of lesion creation to the development of venous ulcers on the legs of patients with chronic venous insufficiency. Dr. Zamboni has treated 100 MS patients using endovascular surgery. His treated patients have seen improvement in their symptoms of heat intolerance, fatigue, balance, pain and gait disturbances.

Hier is Dr. Zamboni's paper, gepubliceerd in December 2008-
http://jnnp.bmj.com/cgi/rapidpdf/jnnp.2008.157164v1

Hier is informatie uit Buffalo Neuroimaging Analysis Center, over hun lopende studie naar CCSVI bij MS http://www.bnac.net/

Hier is Dr. Mark Haacke's site over het juiste gebruik van de MRI om CCSVI te kunne vinden http://www.ms-mri.com/

En hier zijn de power point presentations van Dr. Haacke's recente conferentie over CCSVI
http://www.ms-mri.com/news.php

********************************
....Now, make it personal...add your own description of your life, your MS journey, the treatments you've tried and why you would like to pursue the testing ......Keep it short and to the point, but be honest about everything you've tried and why you see this as a new hope...

I truly hope you might be interested in investigating this ground breaking research. I know that your university has a respected vascular clinic, and I would consider myself very fortunate to meet with you and be tested, in the hopes of discovering if venous insufficiency is part of my MS.

Thank you for your time and consideration




Kies een ziekenhuis in je regio bij de hart en vaatgroep:
http://www.hartenvaatgroep.nl/client/2/ ... oofdid=400

en zet hier even naar welk ziekenhuis je hebt geschreven, eventueel met een brief zodat de rest hier weer een voorbeeld heeft.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 22:39 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 16 dec 2009, 22:58
Berichten: 102
Woonplaats: purmerend
Kan dit vertaald worden door iemand?

_________________
www.richardhoddefoto.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 22:48 
Geweldig dank je wel Linda,

En natuurlijk TVG, want ik ken deze mevrouw niet, maar drie weken geleden heb ik een afspraak kunnen maken bij de cardio, en een vaatchirurg gesproken die bereid lijkt te zijn mee te kijken.

Gisteren bedacht ik al dat ik hem stukken ga toesturen. Gewoon omdat hij belangstellend bleek en we een heel uitgebreid gesprek hebben gehad over CCSVI, en over persoonlijke dingen.

Ik had dit stuk precies nodig, en vooral ook alle belangrijke links even op een rijtje.

Hartstikke goed, ik ga ermee verder (want ik was al bezig).

Groetjes,


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: di 02 maart 2010, 23:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
richard14 schreef:
Kan dit vertaald worden door iemand?


In hoofdlijnen is het een oproep om de vaatchirurgen en vaatcentra aan te gaan schrijven. In de brief een verzoek doen om CCSVI te onderzoeken en vragen om aan diagnose technieken , etc, etc.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 00:05 
GA LOKAAL!!! go Local
Yesterday at 8:55am
There has been a huge growth in talk about CCSVI since we first started discussing the ramifications of venous insufficiency in MS on the ThisIsMs.com boards over a year ago. I was fascinated by Dr. Zamboni's discovery, and thought it made a lot of sense, given with the vascular issues I'd noticed in my husband, Jeff.
Er is een enorme groei in gesprekken over CCVSI, sinds de eerste discussie. Ik was gefascineerd door Dr. Zambonis ontdekking en vond het een heel logisch verhaal, gezien de vaatproblemen die mij bij mijn echtgenoot Jeff, waren opgevallen.

At that time. I sent the Zamboni research to my local universities in California, to see if other vascular doctors would be interested in studying the connection. (note- I DID NOT send the papers to neurologists, since CCSVI is a vascular disorder. I sent the papers to vascular doctors.) I was fortunate that two places responded to my inquiries. We ended up going to Stanford, and that is how Dr. Dake got involved in treating self-referred MS patients. We were amazed to see the change in my husband after his venous angioplasty. He continues to do really well- relapse and progression free almost a year later. He has regained energy and health. We are so thankful. I felt indebted to Dr. Zamboni and Dr. Dake- and decided to let other people know about CCSVI. And began to write more and started this FB page. Destijds heb ik Zamboni s onderzoek naar alle lokale universiteiten in Californie gestuurd, om te zien of er andere vaatarsten waren die wellicht geinteresseerd zouden zij het verband te bestuderen (opmerking: IK HEB DE stukken NIET gestuurd naar neurologen, omdat CCSVI een vaat/aderprobleem is. Ik heb daarom de stukken gestuurd aan vaatartsen).Ik had het geluk dat er twee reacties kwamen. Uiteindelijk gingen we naa rStanford, en zo raakte Dr.. DRake betrokken bij de behandeling van.... MS patients. Wij waren verbaasd de veranderingen bij mijn echtgenoot te zien, na zijn eerste angioplasty. En hij blijft zelfs na een jaar verbeteren. We zijn zo dankbaar. Ik vond dat ik iets terug moest doen voor dr. Zamboni en dr. Drake, en besloot anderen te vertellen over CCSVI. En ik ging steeds meer schrijven en richtte deze FB pagina op... (zal zoiets zijn als CCSVI,zei de tikgeit?)

I thought the media would jump on this story, and I got ahold of Reuters and AP medical reporters, as well as writers for the NY TImes and LA Times. They told me that the story was too early, not enough research, call back later. I contacted Oprah, Montel, Good Morning America many other American news sources directly. I spoke with news producers. Nothing. Dr. Embry put me in touch with CTV, and I was able to help them get in touch with all of the doctors...we are very fortunate that Avis Favaro and her producer, Elizabeth St. Philips, understood the importance of this discovery.
Niet erg van belang.. hoe deze mevrouw in contact kwam en in het openbaar kwam
In the past year, quietly and committedly, patients have been working together and taking this research to their own doctors, interventional radiologists and vascular surgeons....and it has worked. We have many more local doctors looking at CCSVI, and finding it in MS patients. These doctors attend conferences (like the recent vascular conf. in Florida) and they compare notes. Many of them know about CCSVI- and are interested in researching further.Het afgelopen jaar hebben patienten heel stilletjes en vol overgave met elkaar samengewerkt en het rapport meegenomen naar un artsen, radiologen en vaatchirurgen.... En het heeft gewerkt. Wij hebben hier nu vele lokale artsen die naar CCSVI kijken en het terugvinden mij MS patienten

This is the way- I believe the ONLY way....we do not need to scream into the large void of the internet. We do not need to preach to the choir. We do not need to yell at neurologists. (remember- this is a vascular disorder.) We need quiet, logical, research-based voices going to local doctors and universities. I know, it's not as dramatic as being on Oprah....but honestly, wouldn't we rather just see ourselves and loved ones tested and treated for CCSVI? It's not about fame or recognition. Look at Dr. Zamboni...he's the most modest man I've ever met. Getting worked up about some pharma conspiracy is just not going to help. Writing a well-thought out letter to a local university vascular department is a better idea. As Dr. Zamboni tells us...we need research based confirmation of CCSVI. And that will only come from diligent work.Dit is de weg - en in mijn vaste overtuiging de ENIGE weg... we moeten niet gaan lopen schreeuwen hier op internet. We hoeven niet tegen het koor te preken, noch te schreeuwen tegen de neurologen (onthoudt goed: dit is een vasculaire afwijking) Wat we nodig hebben zijn zachte, logische en op onderzoek gestaafde stemmen die naar de lokale artsen en universiteiten gaan. Ik weet wel dat dat niet zo dramatisch is als bij Oprah aanwezig mogen zijn.... maar zeg nou zelf, zouden we onszelf en onze geliefden niet allemaal graag getest zien worden op CCSVI en behandeld worden? Het gaat in deze niet om roem of bekendheid. Kijk naar Dr. Zamboni... hij is de meest integere man die ik ooit in mijn leven ontmoette.

If each of us just put together packets of the research and respectfully approached vascular doctors and university vascular departments- within a year's time, we would have testing and treating facilities set up across the globe. I promise. This is how Dr. Simka came to research CCSVI- Dr. Mehta, Dr. Haacke, Dr. Dake, Dr. Franceschi, all of the doctors.Als wij nou allemaal een pakketje met de spullen van het onderzoek maken en de vaatartsen op respectvolle wijze benaderen, en universiteiten, dan zouden we in een jaar tijd over de hele wereld de spullen hebben om ons te testen en te laten behandelen. Dat kan ik je verzekeren. Zo is Dr. Simka ook begonnen met het onderzoeken van CCSVI. Ook (zie alle namen hierboven), al artsen.

Please post your local groups and websites after this post....let folks in your area know where you are and who you are working with. Let's stay on point and organized.
Again: here are all of Dr. Zamboni's published papers:
http://www.fondazionehilarescere.org/en ... zioni.html
Laat al je locale groepen en websites aan de anderen hier zien. Laat de mensen in jouw omgeving weten waar je bent en met wie je werkt. Laten we op een punt blijven staan en georganiseerd blijven.

I'm going to turn off the wall for posting for a day or two....just so everyone has a chance to read this. Please post your local groups in the comments section.
We can do this - TOGETHER!!!! Wij kunnen dit SAMEN!!!! doen
go local,
Joan


Laatst bijgewerkt door Gast op wo 03 maart 2010, 00:20, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 00:07 
Ik heb dit even snel vertaald, sorry niet alles, maar ook niet echt van belang het hele stuk te lezen.


Groet,


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 00:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
verstuurd aan info@hartenvaatgroep.nl

Geachte heer/mevrouw,

Door de recente ontdekking van dr. Paolo Zamboni zijn er alleen al in Nederland 16.000 vaatpatienten bijgekomen. Waar voorheen een patienten met ontstekingen in de zenuwen werd doorverwezen naar de neuroloog. Die stelde(meestal pas na een paar jaar met zekerheid) de diagnose MS. Nu is duidelijk dat een vaatchirurg veel meer kan doen.

Dr Zamboni's studie is de eerste die MRI en doppler combineert om de bloedcirculatie in de jugularissen en de azygos van MS patiënten te onderzoeken. In de studie bleek dat van de 65 patiënten waarbij MS is gediagnosticeerd alle 65 CCSVI hadden door vernauwingen in hun aders. geen enkele van de 230 controle personen in dit onderzoek had dit. Dr. Zamboni gelooft dat de reflux, veroorzaakt door de vernauwingen, de oorzaak is van de afbraak van de bloed-hersen barriere en de demylisatie in het centrale zenuw stelsel bij MS patienten. Hij vergeleek het proces van het ontstaan van de MS leasies met de zweren in de benen van van mensen met chronische vaat insufficientie. Dr. Zamboni heeft 100 mensen behandeld met endovasculaire chirurgie. de door hem behandelde patiënten merkten verbetering in de MS symptomen, zoals hitte intolerantie, vermoeidheid, evenwicht, pijn en spasmen bij het lopen.

Deze ontdekking slaat bij MS patienten in als een bom. Want naast het feit dat dit ontdekt is, zijn de resultaten van een relatief eenvoudige dotterbehandeling met een ballon of in ernstige gevallen het plaatsen van en stent erg goed. Voor het eerst is MS te behandelen. Er zijn wereldwijd nu slechts een paar honderd mensen behandeld, maar hun verhalen staan op internet voor iedereen te lezen. Hierdoor leeft er bij vele MS patienten nu nog maar een gedachte: Waar kan ik een diagnose laten stellen?, waar zitten de vernauwingen in mijn aderen? Waar kan ik gedotterd worden? . Behandeling is nu alleen mogelijk op eigen kosten, in het buitenland. Dit weerhoudt mensen niet (http://www.ccsvi.nl/Multimedia/EenVandaag/) . De bestaande klinieken hebben inmiddels een wachtlijst van een jaar. Nieuwe klinieken schieten in het buitenland als paddestoelen uit de grond, maar het is niet genoeg om alle MS patienten te helpen.

In Nederland wordt er slechts een klein onderzoek uitgevoerd naar CCSVI door het VUmc. Neurologen wachten dit onderzoek af, in scepsis of CCSVI nu wel een echte doorbraak is( http://www.ccsvi.nl/Opinie/Embry5.aspx). Deze starre houding heeft ook z'n weerslag op de MS verenigingen als MS research, MS anders, etc . Ze durven niet het voortouw te nemen 'in afwachting van het onderzoek'. Hierdoor staan 16.000 MS patienten in de kou. Een behandeling met weinig risico wordt ze onthouden. het advies is om nog 5 of 10 jaar te wachten totdat alle mogelijke (onzinnige)onderzoeken zijn afgerond. Een MS patiënten die nu nog loopt zit waarschijnlijk over 5 tot 10 jaar in een rolstoel.

De behandeling van CCSVI wordt nog niet vergoed door de zorgverzekeringen als behandeling bij MS. Hierdoor is een verwijzing van een Nederlandse arts naar een buitenlandse kliniek nodig, om een vergoedding van de zorgverzekering te krijgen.

In het buitenland is gebleken dat het succesvoller is om vaatchirurgen te informeren. Vaatchirurgen staan blijkbaar meer open voor de behandeling van CCSVI omdat de behandelprocedure hun aanspreekt. Hierdoor is er nu de acute noodzaak om alle vaatcentra in Nederland te informeren over CCSVI. daarnaast moet er behandelcapaciteit komen om minimaal 16.000 mensen te scannen voor een diagnose en waarschijnlijk te dotteren. Hiervoor moeten nog veel artsen worden opgeleid. Opleiding is momenteel alleen mogelijk in Italie bij Dr. Zamboni en misschien in Polen bij dr. Simka.

etc, etc.

Een groep enthousiaste MS'ers verzamelen op http://www.ccsvi.nl alle informatie: onderzoeken, nieuws, etc. Een kleine bloemlezing:

Hier is Dr. Zamboni's paper, gepubliceerd in December 2008- http://jnnp.bmj.com/cgi/rapidpdf/jnnp.2008.157164v1

Hier is informatie uit Buffalo Neuroimaging Analysis Center, over hun lopende studie naar CCSVI bij MS http://www.bnac.net/

Hier is Dr. Mark Haacke's site over het juiste gebruik van de MRI om CCSVI te kunne vinden http://www.ms-mri.com/

En hier zijn de power point presentations van Dr. Haacke's recente conferentie over CCSVI http://www.ms-mri.com/news.php


Mijn verzoek aan u is om mee te denken over de communicatiemogelijkheden die de hart en vaatgroep kan bieden. Bijvoorbeeld door het helpen te verspreidden van een (digitale)nieuwsbrief. Of door te helpen om een vooruitstrevende vaatkliniek te vinden die wel geïnteresseerd is in diagnose en behandeling van CCSVI.


Ik wacht op uw spoedige reactie,

met vriendelijke groet,

Linda v M


***********************

ik heb wel back-up nodig als ik een nieuwsbrief moet maken :)

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 00:23 
Linda te gek!!! Tuurlijk ik help je.. Nederlands is mijn vak, misschien komt het dan eindelijk van pas haha.
Top! En een mooi begin: Nederland heeft er sinds de ontdekking van Zamboni 16.000 vaatpatienten bij...

Hoeven we misschien toch niet zelf dat ziekenhuis op te richten...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 01:32 
Vanuit de US wordt juist geopperd CCSVI niet aan MS te linken.
Zodra een vaatspecialist het woord MS leest is er grote kans op afhaken.
Misschien beter om de brief te ont-ms-en...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Go Local actie
BerichtGeplaatst: wo 03 maart 2010, 14:19 
Ton heeft gelijk.
Na het gesprek met de vaatchirurg zie ik ook zeer het belang van de manier waarop je dit zou moeten communiceren (zie mevrouw Canada).


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 86 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling