Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 14:33

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: MRI methode in Vancouver
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010, 07:37 
Sinds een paar dagen volg ik op twitter Dr. Mark Godley van het False Creek Surgical Centre in Vancouver.

Het volgende heb ik op hun website gevonden:
During the first week of March 2010, we are pleased to announce that Dr Marian Simka will be visiting our facility. During the visit he is expected to discuss and share his experience with diagnosing and treating CCSVI in the MS patient.
During the second and third weeks of March 2010, Dr’s Godley and Cooperberg will be travelling to Italy to visit with Prof. Zamboni and associates to further their experience in the field of CCVI.
Currently our centre is working closely with Dr Mark Haacke on standardizing MRI protocols for CCSVI. Our MRI machine is currently the only 3T MRI in the country open to the public for MR venography.

En de volgende tweets:
"3T MRI is better for SNR(signal to noise ratio) and SWI( susceptibility weighted imaging) So for MS you need a 3T to measure the IRON"
"Dr Simka is at False Creek. We are scanning and sharing useful information. new way of using MRV/MRI"
"i am predicting a much higher positive pathology vrate with MRV protocol change for the neck veins"
"New blog post: A patient writes about her scanning experience at False Creek with Dr. Simka. http://www.nationalsurgery.com/blog/201 ... lse-creek/"
Vervolgens heb ik gevraagd of het ook voor zowel hun centrum als dr. Simka een nieuwe methode is:
antwoord: "No we are using Dr. Haacke's protocol but we have added a new protocol called Fiesta Fat-Sat to look at the internal jugulars."
Vervolgens heb ik gevraagd wat het nieuwe protocol inhoudt en nog een keer of het ook voor dr. Simka een nieuwe methode is.
antwoord: "yes for his MRV, fiesta fat/sat ..a way of seeing the jugular veins better on MRI scanning"

Echt duidelijk wordt het voor mij nog niet.
Wat wel duidelijk is, is dat naar verwachting alleen toepassing van dr. Haacke's protocol, minder oplevert dan de toevoeging van de Fiesta Fat-Sat.
In Frankfurt werd volgens mij ook alleen dr. Haacke's protocol gevolgd. En ook de VU had contact met dr. Haacke, maar zij scanden nog weer op een andere manier?
Met de toevoeging van de Fiesta Fat-Sat MRI methode (naast de doppler) zouden er dus nog meer/beter, afwijkingen zichtbaar moeten kunnen worden gemaakt. Misschien is deze methode bij jullie al wel bekend en is dit oud nieuws?


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010, 11:56 
Ik heb wat gegoogled en ik kwam oa uit op dit:

http://www.gehealthcare.com/usen/mr/doc ... nalmri.pdf

Zo te zien is het een methodiek die gedaan kan worden met nieuwer type MRI-scanner (die meer spoelen heeft (spoelen die nodig zijn om het electromagnetisch veld op te wekken)). En een ander type van de velden opwekken; korter, maar wel krachtiger (doordat je meer spoelen hebt). Tevens andere software nodig, want je moet plaatjes van elkaar 'aftrekken' (= +/- vergelijken).

Dit voor zover ik het hele verhaal heb begrepen. Het zit nogal vol met afko's die ik niet ken. En waar het woord fiesta op slaat in dit verband ontgaat mij ten ene male. Afgezien misschien dat het als feest wordt gezien dat er nu nog betere plaatjes uitkomen.

Je kan met deze methodiek betere (fijnere) plaatjes maken en met name van het bloedvatenstelsel. Dus dit zou m.i. inderdaad een betere techniek zijn dan met de converntionele MRI-scanner (werkend als MRV-scanner).


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010, 14:18 
goeie link Willem...

Ik begrijp uit het verhaal dat je gewoon meer plakjes per zoveel secondes kunt maken?
Je hebt in ieder geval een significant betere weergave, waarop zaken te zien zijn die met de 'gewonere MRI' niet te zien zijn (vergelijking plaatjes)?

En nee, dit is voor mij ook weer nieuw.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 04 maart 2010, 14:26 
Fantastisch Marsei... goed van je! Blijven volgen zou ik zeggen.

Ik heb wel even een klein berichtje achtergelaten bij deze mevrouw en ik kan niet wachten tot het vervolg hierop komt.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling