Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 26 apr 2024, 22:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 12:54 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 16:14
Berichten: 41
Tjeetje, hij is echt heel hoog geweest :!: , ik werd er een beetje akelig van, wel duidelijke foto's.

Je weet het misschien wel en je doet het waarschijnlijk ook, maar nog even een advies, slik iedere dag een aspirine, aangezien wij verder geen spuiten en medicijnen hebben mee gekregen.

en van die kramp in je aderen, dat gevoel heb ik ook nog steeds, dat kan ook komen door de spanning voor en na de behandeling :? , verder heb ik hier ook geen uitleg over.

ga genieten van je weekend en meer adviezen ga ik niet geven, want ik hou me hier zelf ook niet aan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 13:42 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Even wat antwoorden:
Esme:Dus Vogl is een mafkees en er blijft heel wat te wensen over met betrekking tot de aandacht voor de patiënt
Heb je die dr. Meyn nog gezien?
Het zal toch niet zo gaan zijn dat Vogl veel te veel patiënten behandelt op een dag om nog goede zorg te kunnen geven?

Antw. Ja Vogl is heel apart , maar wat een bewondering heb ik voor die man, er zaten in de wachtkamer mensen uit de hele wereld : montenegro, macedonie , nederland , engeland enz.
mijn man had natuurlijk alle tijd om met de andere famillieleden te praten. De meeste kwamen voor experimentele behandelingen tegen kanker , het meest schokkend was het verhaal van een Nederlandse die in Nederland te horen had gekregen dat ze niks meer voor haar konden doen , ze was opgegeven en in het laatste stadium...toen is ze naar Frankfurt gegaan kreeg daar direct op de aangedane plaatsen chemo ingespoten ,is nu twee jaar verder en werkt nog! deze Nederlanders hadden geen goed woord over voor de
afwachtende houding van de Hollandse dokters!

Dokter Meyn heb ik niet gezien (is geloof ik ook op vakantie)

En ja de verpleegkundigen hoorde ik klagen over alle operaties die gepland worden door de dokter , dat er bedden tekort waren en dat hij achter elkaar aan het behandelen is.
Dus houd rekening met een lange wachttijd!


Willem:
En ik weet niet hoe jouw doorsnee dagritme eruit ziet, maar gezien het tijdstip van het plaatsen van het verslag komt op mij over dat je qua energie een sprong voorwaarts hebt gemaakt.

Atw: Ja het lijkt er wel op maar ik ben voorzichtig want in mijn geval is het altijd zo geweest dat als ik ver over mijn grenzen ga , ik een soort van "op hol sla" voel dan geen vermoeidheid meer word drukker zie alles reageer op alles kortom wat hypomaan!
Gevolg was wel altijd dat ik ook niet meer kon slapen en vannacht heb ik als een blok geslapen tot 8 uur , niet één keer wakker geworden! Heel bijzonder voor mij !


Als laatste ;
Kreeg gister een mail van dr.Simka ,ook hem had ik foto's opgestuurd met vraag om zijn mening. antwoord:
Unfortunatelly, MRV for CCSVI should be done using different imaging techniques. These pictures are not conclusive.
M.Simka

Heb hem verteld dat ik ondertussen behandeld ben!


Ik ben zo blij met jullie hartverwarmende reacties!
Bedankt allemaal!

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 13:47 
Offline

Geregistreerd: za 09 jan 2010, 00:19
Berichten: 74
Hoi Nanda,

Ik heb je verslag net pas gelezen dus vandaar de late reactie.

Op de eerste plaats vind ik het heel moedig van je dat je deze behandeling hebt gehad. Ik vond de foto's best eng en kan me dan ook helemaal voorstellen dat je opgelucht bent dat het voorbij is.

Ik ben absoluut niet zo dapper als jij. Ben ook bij Vogl geweest maar ik word zo nerveus van die man dat ik zo'n ingreep door hem niet aan zou durven.

Nu heb ik ook de luxe van tijd dus ik kan nog even wachten.

Nou, heel erg bedankt voor je uitgebreide verslag en ik wens je alle goeds toe. Ga nu maar lekker bijkomen van je avontuur en genieten van dit weekend en neem je rust! De verbeteringen (voor zover ze er nog niet zijn) komen vanzelf wel (hier spreekt mijn rotsvaste geloof in CCSVI :P )

En precies wat je zoon zegt: je bent er niet lichtzinnig mee omgegaan toen je de sprong in het diepe waagde...en dat doe je nu ook niet!!!!

Monique


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 14:15 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Ingrid schreef:
Tjeetje, hij is echt heel hoog geweest :!: , ik werd er een beetje akelig van, wel duidelijke foto's.

Je weet het misschien wel en je doet het waarschijnlijk ook, maar nog even een advies, slik iedere dag een aspirine, aangezien wij verder geen spuiten en medicijnen hebben mee gekregen.

en van die kramp in je aderen, dat gevoel heb ik ook nog steeds, dat kan ook komen door de spanning voor en na de behandeling :? , verder heb ik hier ook geen uitleg over.

ga genieten van je weekend en meer adviezen ga ik niet geven, want ik hou me hier zelf ook niet aan.


Ingrid : ik ga maandag naar de huisarts dan is hij terug van vakantie , kan ik hem mooi mijn "black box" laten zien en vragen wat hij denkt van aspirine of andere bloedverdunners!

Ga zo stoppen met internetten , heb natuurlijk veel betere dingen te doen ...huis opruimen , boodschappen doen ...ja leuk!!! :twisted:

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 14:27 
Offline

Geregistreerd: za 09 jan 2010, 00:19
Berichten: 74
'Wel denk ik dat we er achter moeten komen wat er kan gebeuren als de ader tijdens het dotteren scheurt , van dr. Vogl kreeg ik daar geen antwoord op , maar als er zo hoog gedotterd wordt (ik heb de foto's ondertussen geplaatst) en je krijgt een bloeding ..wat dan? is dat nog te stoppen? En zit het dan niet erg dichtbij de hersenstam? dat waren de vragen die bij mij opkwamen bij het zien van de foto's!'


Hallo Nanda,

Ik heb je quote even bij de buren vandaan gehaald want ik vraag me hetzelfde af. Misschien kunnen ze hier die vragen beantwoorden.
Wat voor antwoorden zou dr. Simka daarop geven?

Als uitvloeisel daarvan vraag ik me natuurlijk direct af of dit misschien al eens gebeurd is en waarom we dat dan niet gehoord hebben? Zo'n probleem zou voor de tegenstanders natuurlijk een ultiem argument zijn om het behandelen af te raden.

En hebben de reacties van dr. Schelling en dr. Simka niet dezelfde strekking?

Monique


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 14:38 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
mvanmarle schreef:

Als uitvloeisel daarvan vraag ik me natuurlijk direct af of dit misschien al eens gebeurd is en waarom we dat dan niet gehoord hebben? Zo'n probleem zou voor de tegenstanders natuurlijk een ultiem argument zijn om niet te behandelen.



Ik denk dat we er best van uit kunnen gaan dat dit nog nooit gebeurd is (het zijn geen artsen die vallen onder de categorie "clandestien opererende Beun de Haas toch?) anders zou dit zeker te weten in no time bekend zijn geworden.

Ben ook wel benieuwd of Vogl dit zegt om zeker te weten dat hij alle pro's en con's aangeeft bij de patiënt of ook omdat hij zich er echt zorgen om maakt dat de ader scheurt. Vooral omdat hij bij Nanda en Cyber Ellis aangaf "opgelucht" te zijn dat de operatie goed verlopen was.

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 14:40 
Elke interne bloeding is ernstig, zeker als een ader openscheurt en derhalve een groot lek ontstaat.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat men dan acuut met dezelfde angioplastische route een soort van reparatie kan proberen, maar afhankelijk van de hoeveel bloed dat ondertussen is gelekt en in welk gebied lijkt bepalend voor de afloop. (hoog bij de hersenstam lijkt risicovoller)

Als er ergens een voorval is geweest met een scheurende ader na angioplastiek dan hadden de sceptici dat al wel gebruikt als nieuw wapen tegen..., ik ben het nog niet tegengekomen...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 14:56 
Offline

Geregistreerd: za 09 jan 2010, 00:19
Berichten: 74
Bedankt voor jullie reacties Esme en TvG.

Als het nog niet voorgekomen is, is het dan niet handig voor de heren doktoren om te weten hoeveel ingrepen er daadwerkelijk geweest zijn? Dan is de omvang van dit risico toch beter in te schatten naar mijn idee (ik ben ook maar een beetje aan het brainstormen hoor misschien is dit wel al onderzocht))

Net zo goed als de "wandelende stent" in Amerika. Iedereen weet dat het risico bestaat. Maar hoe groot is het?

En is het scheuren ook voorgekomen bij bestaande dotteroperaties (voor het hart in die andere aderen).

Een ingreep/operatie brengt natuurlijk altijd risico's met zich mee maar de vraag is toch weer hoe groot ze dan zijn en wat er eventueel aan die complicaties gedaan kan worden (zo, het kringetje is weer rond...want het lijkt wel of ik in herhaling val)

Monique


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 19:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Hoi mvanmarle,

miss.heb je hier iets aan ,het gaat weliswaar over het plaatsen van stents[daar is toch altijd ballooning aan vooraf gegaan ?]in aders maar toch.


Citaat:
How safe is the procedure? In the hands of experienced cardiologists, and with availability of modern day technology, it is estimated that the risk of death is during a stent procedure is usually less than 1%,

while the chance of requiring emergency bypass surgery is around 2% or less.
It is a relatively safe procedure and is carried out all over the world. An "out patient" or an inpatient uncomplicated stent case usually require 23 hours or less of hospitalization after the procedure.

The risk of a other serious complication is estimated to be less than 4 and probably around 1 to 2 per thousand, and similar to that described for cardiac cath. The risk of a heart attack and bleeding that requires a blood transfusion is increased when compared to cardiac cath. However, the risks are relatively low and acceptable in most cases when one balances the potential benefit against the expected risk (risk-benefit ratio).

The aggravation of kidney function (particularly in diabetics and those with prior kidney disease) is higher than that expected with cardiac cath because of the larger amount of contrast material that is usually required. In such cases, the cardiologist takes extra precautions to prevent this possible complication.

The stent is completely covered by natural tissue in a matter of 4 - 6 weeks.and the risk of clot formation is nearly absent by that time. In very few cases (1 chance out of 200) a clot may form during the first two weeks after a stent procedure). Such patients develop symptoms of a heart attack. With prompt treatment, the majority of these stents can be reopened.




_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Mijn verslag
BerichtGeplaatst: do 18 maart 2010, 13:12 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Hier even een update van de verbeteringen ;

heb hier en daar al wat gemeld maar heb het gevoel dat het erg verspreid is allemaal dus nog een keer op een rijtje:

Energie , het is echt heerlijk om je weer "fris"te voelen

Ogen , vlekken ,flitsen ,wazig zien ...verdwenen nou ja zo goed als , af en toe een flits en af en toe een waas.

Duizeligheid , dat is het allermooiste.. is na een paar dagen steeds minder geworden en nu helemaal verdwenen in bed had ik daar het meeste last van als ik me omdraaide tolde de wereld. Dit had ik nog niet zo lang dus dat kan het verklaren.

Krampen , de grote zijn er nog vooral bij het lopen maar de kleintjes zijn bijna weg en dat heb ik niet eens zelf geregistreerd
mijn schoonzus viel het op dat ik niet meer steeds over mijn armen en benen zat te wrijven ...hee inderdaad!
Maar ik heb het ook lekker warm dus dat kan ook al schelen.

Tintelingen,kippenvel ect. , veel minder.

Het mooiste is dat ik zo blij ben , kan wel de hele dag lopen huppelen en zingen (al gaat dat huppelen nog niet zo goed, zingen wel... al is mijn gezin het daar niet mee eens! Zing niet vals dat is gewoon de tweede stem dat snappen ze maar niet.)
en als dat het placebo effect van de behandeling mag zijn ...doe mij dan maar 10 placebo's per dag!

Nanda

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling