Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu di 19 maart 2024, 06:31

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 16:10 
Ik heb enorme behoefte om een soort tracking record op te zetten van de behandelden, om zo voor NL en Belgie althans, de gegevens bij elkaar te zetten.

Ik heb een voorzetje gemaakt in Excel. geen idee of dat werkbaar is. Wat mij betreft moet het document voor iedereen toegankelijk zijn.

Let op! Ik heb ter verduidelijking Yvonne als voorbeeld gebruikt en ZOMAAR WAT GEGEVENS INGEVULD. Dit is dus een voorbeeld.

Kunnen jullie meedenken? Suggesties zijn welkom.

Thanks,
Inge

Bijlage:
tracking record NL+B liberation treatment.xls [28.5 KiB]
836 keer gedownload


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 16:26 
Hi Inge67, lijkt me een prima plan. Wat ik eigenlijk altijd mis in dit soort tracking records, is het 'trackende' gedeelte. Mensen overschrijven vaak de status op het moment dat ze de entry gaan updaten, je bent op dat moment de historie kwijt (excuus voor de anderen voor het IT-jargon; Inge kan het hebben).

En nu het mooie: ik heb daar geen oplossing voor, behalve dat je elk persoon een eigen sheet gaat geven.
Dit is wel een beetje een gedoe. Of eenieder moet zijn regel copieeren en onder de originele zetten en die regel updaten. Je krijgt dus per update een regel. Ik heb de ervaring dat een paar dat goed doen en de overigen dit niet doen. (Excuus, ik zit in de IT en heb een hoop van dit soort zaken gezien.)
Je kan ook zeggen: als een paar het goed doen is het mooi meegenomen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 16:32 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Dat is eng, stuur je net een mailtje aangaande hetzelfde onderwerp :o

Ik ben niet voor een document waar iedereen in kan schrijven. Ik zou misschien denken aan een documentje dat de behandelde invult en dat een Mod het in het officiële CCSVI.nl tracking topic zet. Ik ben er wel voor om niet alleen een database bij te houden, maar ook een tracking topic verhaal per behandelde neer te zetten. Moet wel per behandelde makkelijk en snel te vinden.

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 16:38 
Esme: twee zielen.... :P

Willem/Ab: briljant! Natuurlijk moeten we aparte slides gebruiken. Dat is het mooie van Excel.

Ben inderdaad ook voor een voorbeeld doc wat iedereen kan invullen en waar de Mod (ome Alphons cq Ome Ton) de boel dan mee updaten.

Ik ga weer even zitten knutselen...

en dan nu...Zoiets?

Bijlage:
tracking record NL+B liberation treatmentV2.xls [109.5 KiB]
752 keer gedownload


Laatst bijgewerkt door Gast op vr 19 maart 2010, 17:38, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 16:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Inge ,

dat je lijst maar tot de hemel mag gaan reiken :D
goed idee 8-)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 17:33 
Tracking is nuttig, maar de mensen moeten zelf hun tracking info verschaffen, hoe mooi het registratie systeem ook is... daar zit knelpunt 1

Knelpunt 2 is een excel-sheet, handig voor snelle zaken en berekeningen, onhandig voor een database toepassing als deze en dan kom je niet veel verder dan het msweb topic.

Willem merkt terecht op dat het vooral om tracking moet gaan dus geen overschrijfsels, oftewel een related database met een netjes uitgenormaliseerd datamodel, anders leeft het niet lang en heeft het onvoldoende functionaliteit, is mijn idee.

Alphons, heeft de ccsvi.nl provider iets in het pakket als een MySQL connectie?
Het wemelt van de ICT-ers om ons heen, ik zou wat koppen bij elkaar steken, als je al wil besluiten dit op te zetten, dan gelijk goed, waarbij zoveel mogelijk antwoorden uit keuzelijstjes worden getoverd (eenduidige data-input) voor als we later nuttige statistische info eruit willen halen...

Kortom, het verschil tussen het simpel open tracking topic dat al bestaat en een slimmer model met history mogelijkheden is fors...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 17:41 
ik heb even mijn nieuwe versie in mijn oudere bericht geplakt.

Kan over het hoofd gezien worden door de teksten van Linda en Ton (ik nie begrijp nie Ton, ik kan alleen excel...) ;)

Suggesties zijn welkom!


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 17:55 
Nog heel even Ton, het tracking record wat er nu is, gaat zowel over de behandelden als mensen met alleen een scan of alleen een plan tot een scan.
Dit zou alleen voor de behandelden gaan.

Ben met je eens dat het idee valt of staat met de bereidheid van de behandelden om te updaten. daarom moet het simpel en eenvoudig in te vullen zijn (weinig tijd kosten).

En ik snap je wens tot data analyse, maar misschien is dat toch echt een stap te ver op dit moment. Ik zie het vooral als informatief.

Leuk, een breinbrekertje!


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 19:07 
Ik bedoel niet dat er al data analyses op losgelaten moeten worden, brug te ver, maar ik denk dat je maar weinig kansen krijgt data van mensen te verzamelen (ze blijven niet aan de gang) dus zet je data-input dan gelijk zo op dat we er later ook iets mee kunnen en niet tot de ontdekking komen en opnieuw data te moeten verzamelen, omdat het niet eenduidig is...

Ik snap niet wat je bedoelt met dat de huidige tracking bestaat uit plannen en behandel-feiten, dat maakt in mijn ogen niets uit. De behandel-info is er uit te halen dus waarom nog een redundant schaduw bestand met alleen behandelden? ikke niet begrijpen...

Denk echt dat er een database (online) gevuld moet worden met standard forms waar mensen makkelijk hun input mee kunnen geven (+history database dus).
Maar ja that's slechts my opinion...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Tracking record
BerichtGeplaatst: vr 19 maart 2010, 22:18 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 10:13
Berichten: 6
hee, dat is apart. Was voor mezelf ook begonnen aan een excel-sheed waar iedereen die wat ging doen of al wat gedaan had ingezet was.

Mijn idee was om het elke maand op te sturen naar de personen en dan vragen of ze het bij wilde werken.

Dacht zo voor mezelf een overzicht te krijgen.

Kon alleen heel goed met excel werken, maar sinds ik office voor vista heb snap ik er de ballen niet meer van.

Mischien dus toch niet zo heel dom idee van mij.

Als jullie zoiets opzetten vind ik het een fantastisch idee.

gr. Corinne


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling