Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 19 apr 2024, 17:02

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010, 01:01 
Offline

Geregistreerd: vr 26 feb 2010, 17:34
Berichten: 29
Tnx geweldig bruikbare topic.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010, 14:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
In het verleden zijn wel producten, voordat ze in Nederland geregistreerd zijn, ter beschikking gesteld aan patiëntengroepen. Dit is gebeurd met grote uitzondering. Deze middelen waren ondermeer van groot belang voor de volksgezondheid en waren een grote therapeutische innovatie. Een voorbeeld vormen de proteaseremmers in de begintijd van AIDS. De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) heeft hier toestemming voor gegeven.

Indien er in de toekomst overtuigende gegevens ter beschikking komen over de therapeutische meerwaarde van (...)kan de Hoofdinspecteur toestemming geven voor toepassing van dit product.

Site http://www.igz.nl/
Missie
De Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) bevordert de volksgezondheid door effectieve handhaving van de kwaliteit van zorg, preventie en medische producten. De inspectie adviseert de bewindspersonen en maakt ten opzichte van de zorgaanbieders gebruik van advies, stimulans, drang en dwang als bijdrage aan verantwoorde zorg. De inspectie onderzoekt en oordeelt onpartijdig, deskundig, zorgvuldig en onafhankelijk van politieke kleur of heersend zorgstelsel.


EN

Nederlandse zorg authoriteit (meer een kosten waakhond, maar liberation is goedkoper als MS'medicatie')

De NZa: onafhankelijk toezichthouder op de zorg
De NZa houdt toezicht op het gedrag van alle zorgaanbieders en zorgverzekeraars op de curatieve en langdurige zorgmarkt en kijkt of zij de wet naleven. De NZa stelt regels, budgetten en tarieven vast voor dat deel van de zorg dat is gereguleerd en stelt condities voor marktwerking vast, die geheel of gedeeltelijk geliberaliseerd kunnen worden.

..


Verder moet een Nederlandse arts 'bekwaam'zijn...dus een goede opleiding + werkervaring hebben vordat hij /zij 'los'mag op patienten

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010, 14:09 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
volgens mij krijgen we nu d wind mee:

- puur de diagnose valt u wel onder het basis pakket + Pre scan gaat als het goed is binnenkort beginne met scannen.

Dan komt er een groep van MenSen met de diagnose CCSVI. Dat creert druk + meer mogelijkheden voor go local akties. Volgens mij is er iemand bij de zorgverzekering wakker geworden en heeft het in het basispakket gelapt.

ik weet niet wie, maar die verdient bloemen.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010, 15:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 dec 2009, 00:03
Berichten: 86
Woonplaats: Vlaardingen
Linda heb je iets meer info?? Diagnose in het basispakket??


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010, 21:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
ik heb deze ook in t msweb.nl/forum CCSVI & de zorgverzekering ge plakt;

Oorspronkelijk geplaatst door goblins
Pffff, ben even helemaal overdonderd.

Ik dacht, kom laat ik het is over een andere boeg gooien bij mijn zorgverzekeraar, ik bel voor alleen onderzoek en wat hun daarin kunnen betekenen.

Nu blijk ik gewoon voor elk willekeurig onderzoek naar een EUland te mogen gaan en ze vergoeden tot 100% van de kosten die in nederland voor een behandeling staat....

ofwel, ik kan gratis onderzoek worden in Duitsland of Polen....

En behandeling hebben we het nog niet over, maar dat ik onderzocht kan worden zonder dat het me geld kost (behalve benzine kosten om naar Polen te gaan, maar misschien is via werk ook daar nog wel een mouw aan te passen).


mmmmm,
voor mij geweldig natuurlijk, misschien geld dit ook wel voor jullie, gewoon de verzekering bellen en vragen wat de verzekering kan doen mbt onderzoek in eht buitenland omdat de apparatuur in Nederland nog neit toereikend is.

S6 allemaal.
Ik had dit echt niet verwacht, maar dat komt omdat ik het gelijk bij de verzekering over behandeling heb gehad, en nu alleen voor onderzoek.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: wo 07 apr 2010, 21:41 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
http://www.watunietmagwetenoveruwgezond ... links.html

er zijn meer mensen boos op de pharmaceuten. Of het terecht is ....sja, ik heb t boek niet gelezen.

Maar de links zijn wel interessant.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: is te traag
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010, 14:47 
Offline

Geregistreerd: vr 26 feb 2010, 17:34
Berichten: 29
,


Laatst bijgewerkt door Cæsar op di 28 dec 2010, 17:59, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010, 15:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
Naar aanleiding van het e-mail verkeer gaan 9 juristen en hun assistenten morgen vergaderen over dit onderwerp. Ik ben met jullie zeer benieuwd naar hun reactie



9 maarliefst 8-)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010, 15:30 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
én assistenten. :D Ben benieuwd waar ze mee komen, of er iets aan te doen valt. Het lijkt me toch dat we binnen EU dezelfde behandelingen per land voor ziektes mogen verwachten?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: DE WET
BerichtGeplaatst: do 08 apr 2010, 16:08 
Offline

Geregistreerd: vr 26 feb 2010, 17:34
Berichten: 29
Ja, het is een kwestie van of zij het aandurven om op al vaker gebruikte gronden alles en iedereen aan te pakken in deze, en welke de snelste weg zal zijn.
We hebben toch geen zin in een jarenlang proces toch?

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000613030729


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling