Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 20 apr 2024, 14:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010, 18:09 
Zo, met een geplande liberation-datum voor de deur wordt het een stuk spannender!! :lol: :lol:

In mijn beleving wordt er (in Polen) in eerste instantie voor ballooning gekozen en voor stents als ballooning niet werkt of er van buiten komend geweld is (bot of bloedvat) of een niet meewerkende klep. Stents worden -denk ik- alleen geplaatst indien noodzakelijk.
Ik blijf me wel afvragen hoe Zamboni dat met zijn patienten deed qua niet meewerkende kleppen en 'van buitenafkomend geweld' en dus geen stents gebruiken... Hij zegt in Toronto over 'not recommend the use of stents' dus bleef hij dan net zo lang balloonen totdat gebeurde wat hij wilde, hoe loste hij dat dan op? :?:

In mijn geval zie ik duidelijk een nekwervel die de rechterjug voor 50% dichtdrukt. Als het van buitenaf wordt dichtgedrukt denk ik (en ik heb 0 vasculaire kennis) ;-) : dat zou een optie kunnen zijn voor een stent.
Afbeelding

Mijn linkerjug is weer veel minder elastisch en veel dunner (over een flinke afstand, dus dat wordt vermoed ik een Nederlands CCSVI-record qua lengte stent, ik zet hem neer op 18 cm haha) :lol: en wordt ook hier en daar nog door andere (slag)aders dichtgedrukt.
Afbeelding

Dus conclusio ergo leeko: twee stents! :shock:

Mijn voorkeur gaat zeker niet uit naar stents maar ja wat moet dat moet!

Wat denken jullie? Ben benieuwd! 8-)


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010, 18:50 
Enigste oplossing hier wordt 2 koperen leidingen aan de buitenkant :roll:

Nee inderdaad stenten ze in Katowice alleen als het niet anders kan.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010, 19:00 
Hi Cocoontje, ik denk dat we er met z'n allen hier helaas te weinig van weten om een gefundeerd antwoord te geven.

Ik weet alleen van een collega die een stenose in zijn ruggenwervels had en aldus enkele zenuwen in de verdrukking deed, dat een stukje ruggenwervel werd 'afgeknabbeld' zoals de chirurg dat noemde. Daarna was de zenuwpijn verdwenen. Dus dat was een operatieve ingreep. Dat lijkt een beetje op het rechter jugular verhaal. Mitsdien er natuurlijk genoeg bot aan het ruggewervel zit om 'af te knabbelen'.

Dat andere verhaal: ik zou het niet weten dan alleen het plaatsen van een stent. Ik denk alleen nog lichtelijk aan het plaatsen van een kous buitenom. Dat wordt gedaan in geval een ader (bv de aorta) te groot dreigt te worden. Je zou een soort stugge kous buitenom kunnen leggen waardoor de betreffende ader wordt vrijgehouden en niet meer wordt dichtgedrukt door andere (slag)aders. Moet de jugular/azygos niet uit zichzelf dichtklappen, dan is dat ook geen optie.

Affijn tot zover mijn medische kennis, die de laatste maanden om begrijpelijke redenen erg is toegenomen.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do 15 apr 2010, 19:41 
Klopt Cocoontje, alleen als de ballon niet helpt.
Ludyga heeft inmiddels 90 stents (probleemloos) geplaatst, dus het komt relatief toch nog vaak voor...

Inderdaad liever niet, maar ja voor sommigen is de afweging stents of pms niet zo moeilijk toch? ;)
Bij latere problemen met stents is vast wel een NLse vaatchirurg te vinden die dat voor je wil fixen...


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 16 apr 2010, 09:57 
Ik ga er echt vanuit dat het goedkomt met die stents maar blijf me wel afvragen hoe Zamboni dat dan heeft gedaan met zijn patienten.

Ach en kunnen we eerst die vulkaanaswolk maar van ons afschudden :o anders wordt het toch een lang ritje met de auto! 8-)


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling