Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu wo 24 apr 2024, 00:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010, 06:12 
Dr. Simka heeft gereageerd op de discussie tussen neuroloog Stewart en Dr. Mark Godley. De uitzending was een aanfluiting, maar de reactie van Dr Simka is interessant.

Een paar citaten:
Citaat:
an approach of "just wait for more evidence, unless there is no option for you" makes no sense. On the contrary, the treatments should be performed immediately after the first symptoms appear.

Citaat:
MS should be managed by neurologists, while narrowing of blood vessels belong to vascular surgeons". You know, being a surgeon, I would never discuss a doseage of neurologic drugs, for example. So, why are the neurologists discussing which type of surgery should or should not be performed? Have they ever held a lancet?

Citaat:
The whole discussion about stent migration is ridiculous. All are saying: "Don't perform stenting because of the risk of migration". Nobody is discusing: "How to perform the procedure to avoid this complication". In Poland, we have spent hours discussing this issue. And it is only a technical problem that CAN be solved and HAS been solved. It is the problem of proper preop diagnostics, proper intraop tactics and proper choice of the stent.

Citaat:
Another problem. Many doctors say: "We should establish the actual link between MS and CCSVI, and having these data we can perform treatments". Is such an approach correct? No !

Citaat:
In Poland we say: Dogs are barking, but they will not stop the caravan."


Het gedeelte over de stents heb ik ook bij 'Ludyga's stents' geplaatst.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010, 09:20 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Ik denk dat SImka een beetje kriebelig werd van al dat stent 'bashing'.


Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010, 10:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Citaat:
Dogs are barking, but they will not stop the caravan."


hear,hear 8-)
love that guy :lol:

b.t.w. lievelings spreekwoord van Scarlet o`hara ;)

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Laatst bijgewerkt door linda op ma 19 apr 2010, 22:07, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010, 15:01 
Offline

Geregistreerd: vr 19 feb 2010, 11:31
Berichten: 27
Ik denk dat neurologen het niet snappen of begrijpen, omdat het hun vakgebied niet is. Het is goed dat dr. Simka ze is eens even laat weten hoe het in elkaar steekt. Je kunt wel arts zijn, maar dan heb je nog geen weet van heel het menselijk lichaam. Ik snap eigenlijk het verzet van neurologen niet, je kunt toch samenwerken naar een doel?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010, 16:40 
Dat kan niet alleen, maar zou zelfs moeten. Maar misschien is dit wel het moeilijkste gedeelte, samenwerking tussen verschillende vakgebieden, respect voor ieders kunde en vooral luisteren naar wat de patient wil.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: ma 19 apr 2010, 21:52 
Bedankt voor het uitschrijven van de quotes Marsei...

Blijft toch lastig evengoed, als je voor de keuze staat...
Ik neem in ieder geval iedere letter in me op, en als ik voor de keuze kom te staan, dan hoop ik te weten wat te kiezen: Yes stent, of No stent...

Ik denk dat Zamboni het beste voor heeft met van alles, maar in deze vraag ik me af of hij dit advies niet ook geeft (en niet geheel onterecht) om te voorkomen dat het bij iemand mis gaat, waardoor het onderzoek in gevaar komt.
Aan de andere kant hoorde ik van een prof vaatchirurgie dat je voor migratie niet zo bang hoeft te zijn. Dat afstoten van een stent enkel gebeurt wanneer het NIET van metaal is.
Dat de stentzetter goed moet kijken naar de diameter...
Eerlijk gezegd was ik best gerustgesteld, op dat moment... maar daarna laaide deze discussie op, en nu kom ik er ook niet meer zo goed uit...

Dus wie voor de keuze komt te staan: Succes!


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: reactie Dr Simka
BerichtGeplaatst: di 20 apr 2010, 16:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
tis lastig he`Xuup die keuze,


Citaat:
maar in deze vraag ik me af of hij dit advies niet ook geeft (en niet geheel onterecht) om te voorkomen dat het bij iemand mis gaat, waardoor het onderzoek in gevaar komt.


die gedachte speelde ook door mijn hoofd.
zijn onderzoek mag zeker niet in gevaar komen
er hangt te veel vanaf

Citaat:
Aan de andere kant hoorde ik van een prof vaatchirurgie dat je voor migratie niet zo bang hoeft te zijn. Dat afstoten van een stent enkel gebeurt wanneer het NIET van metaal is.
Dat de stentzetter goed moet kijken naar de diameter...


metaal it is,tjonge.
ja en die diameter is zo belangrijk.

bedankt voor je post. 8-)
maakt mijn keuze weer een stukkie makkelijker;

alleen dotteren als het moet een stent maar dan laag geplaatst[onder sleutelbeen ?]

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling