Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 17:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Stakeholders
BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010, 08:34 
Ik merk, na een aantal dagen op het forum actief te zijn, dat er verschillende stakeholders zijn met uiteenlopende belangen. Het is de moeite waard deze eens te analyseren. Er zijn er namelijk die aan onze kant (patiënten) zullen staan, terwijl, als ik het forum lees, er soms op wordt gemopperd door ons.

Stakeholders zijn o.a. WIJ en onze familieleden/vrienden, de neurologen, de vaatchirurgen, de radiologen, de ziekenhuisdirecties, de minister, de ziektekostenverzekeraars, de medicijnfabrikanten, de stent-producenten etc. etc.

Wie staan mogelijk dicht bij ons? Wat zouden we kunnen doen om hun kracht en macht te mobiliseren?

Bijvoorbeeld de ziektekostenverzekeraars: ze betalen zich nu blauw aan de bewezen werking van de medicatie die we soms krijgen (tienduizend(en) euro's per jaar per gebruiker?). Wat gaat het straks kosten, wat gaat het op lange termijn kosten, of aan kosten besparen als iedereen voor pak 'm beet 6000 euro gemiddeld, wellicht eenmalig, geholpen is? Oftewel: kunnen de verzekeraars geen bondgenoot zijn?

Wie kunnen we bij onze missie betrekken? En waarom denk je dat het kan werken? Hoe zouden we dat kunnen aanpakken? Dat zijn zo vragen waar ik mee bezig ben. Liefhebbers om mee te denken nodig ik graag uit te reageren!


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Stakeholders
BerichtGeplaatst: ma 10 mei 2010, 21:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
Een goede vraag is waarom de zorgverzekeraars in dit geval niet luisteren naar de patient, maar naar de uber skeptische neurologen.


Asthon Embry heeft het onderscheid alsvolgt gemaakt:

zij die leven met MS ( patienten & hun familie)

zij die leven VAN MS ( neurologen, onderzoekers, pharmaceuten)

die scheidslijn is denk ik wel een goede. Het verklaart waarom veel MS onderzoekscentra een probleem hebben als ze een genezing voor MS vinden...hun bestaansrecht houdt op.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stakeholders
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 07:38 
Een eerste aanzet tot een analyse, graag je op- en aanmerkingen, reacties etc.

Urgentie zit vooral bij mensen met MS en de mensen die daar emotioneel dichtbij staan. Ook de commerciële onderzoekers- en behandelaars, en wellicht ook de medisch-wetenschappelijken hebben haast om te scoren; medisch en/of financieel.

Een andere groep kijkt de kat uit de boom, en wellicht zijn er groepen die (al dan niet passief) tegenwerken.


Bijlagen:
stakeholdersbelangen.doc [27.5 KiB]
472 keer gedownload
Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Stakeholders
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 07:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Ik weet niet zo zeker of neurologen een klein belang hebben. Ik weet dat er behoorlijk wat MS patienten zijn in nederland en ik weet niet wat er gebeurt als deze allemaal over gaan naar de vaatchirurgen. Ik denk dat het dan wel mogelijk is dat er een aantal hun baan verliezen.

Dit is nog maar een deel van de mogelijkheden. Ik zal eens verder gaan denken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Stakeholders
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 07:45 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Oeps verkeerd gelezen. Ja neurologen hebben een heel klein belang.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling