Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu di 23 apr 2024, 17:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 07:45 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 22:08
Berichten: 10
(Excuses, kan nooit zo goed de weg vinden op dit forum, weet dan ook niet of ik nu in de juiste hoek zit...)

Ik las zojuist dit artikel
Zij wilde vooral behandeld worden om van de constante hoofpijn af te komen.

Nu heb ik niet constant hoofdpijn, maar wel belachelijk veel. En sinds een jaar of 3 ook vaak een migraine aanval.
Beide gevallen toch altijd zonder oorzaak (het maandelijks hormonster even niet meegerekend)

Ik heb verschillende (huis)artsen gevraagd of vernauwing in de vaten te maken kan hebben met die hoofdpijnen.
Dan halen ze hun schouders op en is het 'neuh, dat zal niets met elkaar te maken hebben'

Dat verbaast me dan weer, klinkt best logisch... bloed kan moeilijker weg uit je hoofd, dus een druk op je hoofd dus hoofdpijn. Mjah, ik ben geen arts.

Afgelopen maandag sprak ik een vaatchirurg, ik heb hem hetzelfde gevraagd. Hij moest me het antwoord schuldig blijven, hij heeft echt geen idee!

Is hier iemand die er toevallig iets vanaf weet? Uit ervaring kan spreken?


Alvast bedankt!

Marian


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 07:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do 29 apr 2010, 15:37
Berichten: 108
Marian,

Op het moment heb ik veel last van draaiingen in mijn hoofd ik kan dan haast niet meer praten. Als ik dat veel achter elkaar heb gehad dan ontstaat er ook een soort van hoofdpijn.

Ik heb inderdaad het idee dat het te maken heeft met het terugvloeien van het bloed naar de hersenen.

Ik ga 31 mei voor onderzoek en hoop dat ik hier dan achter ga komen. Ik zal dan een bericht voor je achterlaten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 08:28 
Offline

Geregistreerd: wo 10 feb 2010, 22:00
Berichten: 40
Woonplaats: Amstelveen
Hoi Marian,

Het is mij wel eens op gevallen dat ik ook vaak hoofdpijn heb. Ook niet echt knallend maar toch erg genoeg om er wat tegen in te nemen. Mijn vriend viel het laatst ook op. Hij zei tegen me wat heb jij toch vaak hoofdpijn.

_________________
Groetjes Hellen


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 10:17 
Ik heb niet vaak hoofdpijn, maar wel zeer interessant boek gelezen een paar weken geleden. Kijk bij remedies, onder watercure. Google en lees dit maar eens, staat wel veel informatie in ook over hoofdpijn.
Het is vrij simpel, niet duur, en je hoeft er niet voor de deur uit.
Ik kan je wel aanraden het boek: water het goedkoopste medicijn, te lezen om te begrijpen hoe een en ander in je lichaam werkt.
In het kort: ik begin 's ochtends met 2 grote glazen water half uur voor het ontbijt en na het ontbijt. Dit ook weer voor de andere maaltijden. Daarbij moet je zorgen dat je genoeg zout( ongerafineerd zeezout) binnenkrijgt, ik meende kwart theelepel per 4 glazen water.
En een groot glas water voor het slapen gaan.
Je leest ook waarom koffie niet goed is voor je lichaam.

En uit ervaring kan ik zeggen dat het goed voelt, ik drink haast alleen nog maar water, geen thee of iets dergelijks. Terwijl ik echte theedrinker was, maar dit bevalt beter.
Ikzelf drink de thee lauw, dus water koken en aanvullen met koud water. Ik drink zo gemakkelijker grote glazen water.

Voor mij helpt het de krampen, onrustige gevoel in de benen en de spastische spiertrekkingen onder controle te houden. Ook blaasfunktie is verbeterd hierdoor. Verder is het goed voor de darmwerking, en niet onbelangrijk: het werkt bloedverdunnend en helpt afvalstoffen te lozen.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010, 14:25 
Ik heb sinds 4/5 jaar veel last van hoofdpijn. 1* p maand, migraine-achtig, overgeven, doodziek, 3 tot 4 dagen. De laatste tijd gebruik ik soms maxalt, en soms helpt dat. De hoofdpijn is wel constanter en op de "achtergrond", sluimerend alsof het zo in alle hevigheid kan uitbreken. Ben nu naar vu gegaan om dit en ccsvi verder te bespreken. Ik heb 9 juni een vervolgafspraak.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010, 06:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
in het niacine topic op MS web forum MS anders is ookal melding gemaakt dat de niacin wel erg goed helpt bij migraine.

niacine is vaat verwijdend..maar migraine heeft zeker niks met vaten te maken.....

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: CCSVI en hoofdpijn
BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010, 10:55 
Offline

Geregistreerd: vr 15 jan 2010, 22:08
Berichten: 10
Linda vm schreef:
niacine is vaat verwijdend..maar migraine heeft zeker niks met vaten te maken.....

De medicatie die ik krijg tegen migraine, sumatriptan doet het volgende:
Citaat:
Sumatriptan behoort tot de groep triptan antimigrainemiddelen. Het vernauwt de bloedvaten in de hersenen die bij migraine zijn verwijd. Bovendien remt het de afgifte van stoffen die ontstekingen kunnen veroorzaken en zorgt het ervoor dat een 'pijnbericht' via de zenuwen niet of minder sterk in de hersenen aankomt.

Ik ga altijd redelijk 'out' van deze medicijnen wat weer te maken heeft met mijn lage bloeddruk. Maar het werkt absoluut tegen de migraine.

Hoe een en ander dus met elkaar in verband ligt... geen idee.
Feit blijft dat ik CCSVI heb (jugs links 50% en rechts 60% en bijna compleet) en sinds een aantal jaar veel hoofdpijn/migraine.
Wellicht wishfull thinking, maar misschien is het een het gevolg van het ander.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling