Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 04:29

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2010, 20:22 
Offline

Geregistreerd: wo 16 jun 2010, 19:47
Berichten: 1
Beenkramp opgelost door kussenhoogte aanpassen. :o

In de loop der tijden hebben we een waterbed vervangen door een schuimrubber matras, een binnenvering , enzovoort. Dit alleen vanwege de voortdurende beenkrampen die ik ’s nachts in mijn rechter onderbeen kreeg.

In vakanties was is in vreemde bedden volkomen vrij van krampen. Vandaar dat ik verwachtte dat het inliggen van het matras de oorzaak was.
Op het eigen matras verder naar boven, tegen het hoofdeinde aanliggend, waren de problemen voorbij. Ik had geen nachtelijke beenkrampen meer. Wel moest ik mijn kussen helemaal in elkaar drukken.

Het dikkere kussen had ik volledig genegeerd, totdat er in het TV programma Nieuwslicht
aandacht werd besteed aan de methode van dokter Zamboni (chirurg) die MS genas (bij zijn vrouw) door belemmeringen in de halsslagader weg te nemen.

Toen viel bij mij het kwartje. Door met het hoofd hoger te slapen traden er waarschijnlijk geen belemmeringen meer op in de bloedvoorziening van de hersenen.
Alle activiteit van de spieren ontstaat primair in het brein(coördinatie van de spieren).
Plaatselijke chaos in de motorische cortex, door een slechte zuurstof voorziening, kan de veroorzaker zijn van beenkramp.

Ik heb gelijk een dik kussen gekocht( 900 gram) sinds die tijd heb ik geen beenkrampen meer. (nu ruim een half jaar)
Het proberen van een dubbele kussen is toch minstens de moeite waard.

Ik verwacht dat die beenkrampen een symptoom zijn van eventuele schade aan het brein.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2010, 22:07 
Dick, misschien is voor jou ook interessant om te lezen over inclined bed therapie, van Andrew K. Fletcher.

Kort door de bocht: zet blokken/boeken van ongeveer 15 cm hoog onder de voorste poten van je bed. Dus matras moet vlak blijven maar hoofdeind 15 tot 17 cm hoger dan voeteneind.( ligt aan afstand poten onder je bed )

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: vr 18 jun 2010, 21:25 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 19:13
Berichten: 28
Dit ga ik vannacht proberen!

Graziella


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 19 jun 2010, 09:16 
Het kan handig zijn dit langzaam op te bouwen hoor, hoorde ik ook achteraf. Ik zelf sliep trouwens meteen de eerste nacht prima, maar sommigen moeten er echt aan wennen.
Tegen krampen kan het ook erg belangrijk zijn meer water te drinken, lees daarover bij Watercure ( water, het goedkoopste medicijn) erg verhelderend.

Astrid


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling