Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu wo 24 apr 2024, 10:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010, 08:59 
Offline

Geregistreerd: di 23 feb 2010, 20:06
Berichten: 12
Misschien zie ik het over het hoofd en is dit onderwerp al besproken hier, maar ik zou graag willen weten hoe het zit met de Pil en CCSVI?
op Google zie ik dat het voor MS patienten een gunstige werking zou moeten hebben....

Groetjes Giovanna


Laatst bijgewerkt door giovanna op za 10 jul 2010, 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010, 09:47 
Offline

Geregistreerd: vr 12 feb 2010, 19:13
Berichten: 28
hoi Giovanna
Het zou inderdaad wel kunnen kloppen, ik ben zelf sinds kort(na jaren)weer begonnen met de pil in overleg met mijn neuroloog. Je heb geen last meer van hormoonschommelingen en daardoor lichaamelijk ook veel stabieler. Ik had erg veel last van hormoonschommelingen en was daardoor minimaal 2 weken in de maand een heel stuk slechter te pas, dat merkte ik vooral met het 'lopen' en mijn energie kwam bijna tot een nulpunt. Het werd ook steeds erger. nu ik sinds enkele maanden de pil weer slik ben ik week in week uit het zelfde en slik`m gewoon 3 maand door. bevalt me prima


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010, 11:14 
Offline

Geregistreerd: di 23 feb 2010, 20:06
Berichten: 12
Maar zou het invloed hebben op het dikker of dunner worden van het bloed?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010, 12:06 
Ik zou geen idee hebben, ik kon absoluut niet tegen de pil, heb regelmatig weer een ander soort voorgeschreven gekregen en had uiteindelijk een huisarts die zei: stop er gewoon mee, er zijn nu eenmaal mensen die de pil absoluut niet kunnen verdragen, en jij bent er 1 van.
Dus ik gebruik al sinds mijn 24 ste de pil niet meer.( ik heb 5 kinderen :lol: )

Ik moet ook zeggen dat dit niet alleen geld voor de pil, maar vrijwel voor alle medicatie, het werkt altijd anders bij mij dan het beloofd, of ik heb vreemde bijwerkingen, ik probeer dus niet of nauwelijks medicijnen te gebruiken.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010, 12:50 
Offline

Geregistreerd: di 23 feb 2010, 20:06
Berichten: 12
hmm 5 kinderen.. dat wil ik ook wel eigenlijk!

maar ik moet eerlijk bekennen dat ik zonder pil mij ook beter voel, alleen ik kan niet tegen spiraal.

ik voel mij met pil emotioneler en opgezet; alsof ik vocht vast houdt of zo...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 10 jul 2010, 13:54 
Precies, dat had ik ook, voelde mij absoluut niet mijzelf en zelfs 20 kg aangekomen toen ik met pil begon. Kon overigens ook niet tegen spiraal, enorm bloedverlies en pijn. Dus dat was geen optie.

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 15:53 
Offline

Geregistreerd: do 04 feb 2010, 14:32
Berichten: 47
Hier ook iemand die absoluut niet tegen anticonceptie-hormonen kan. Ik kan zelfs niet tegen de hormonen in een spiraaltje. Volgens de dokter blijven die lokaal, nou de wereld werd voor mij heel donker toen ik het ellendige ding had. Zodra hij eruit gehaald werd ging het zonnetje weer schijnen (met dank aan een vriendin die hetzelfde heeft gehad, want ik zou zelf nooit verzonnen hebben dat mijn depressieve buien aan het spiraaltje konden liggen). Geen hormonen meer voor mij!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 16:21 
Toch wel opmerkelijk, ik was al benieuwd of anderen ook last hiervan zouden hebben.

Maar waar zou dit door kunnen komen?

Astrid


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010, 03:44 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Ik heb het al een tijdje op mijn lijstje staan, maar veel verder ben ik nog niet gekomen dan een product omschrijving van een geneesmiddel waarin ik de volgende tekst tegenkwam:

Citaat:
Studies tonen ook aan dat oestrogeen vaatwanden verzwakt. De kans op verzwakking van vaatwanden wordt verhoogd bij het gebruiken van de anticonceptiepil, oestrogeentherapie en zwangerschap. Daarom lijdt 90% van de vrouwen aan lelijke, beschadigde vaatwanden.

Wat er van waar is, en welke studies hier bedoeld zijn is de moeite waard om uit te zoeken, met CCSVI in het achterhoofd. Wel is ooit onderzocht dat pilgebruikers 40% minder risico hebben om MS te ontwikkelen.

Citaat:
Researchers compared the women with MS to more than 1,000 similar women without MS and found the risk of multiple sclerosis was 40% lower among women taking birth control pills compared with nonusers.


Bron (Engels): http://www.webmd.com/sex/birth-control/ ... ss_foxnews

Nog veel uit te zoeken dus!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 14:40 
Klopt. Er aan gekoppeld is dan nog het vreemde en niet verklaarde verschijnsel dat MS volledig tot stilstand komt bij een zwangerschap.

http://www.onderzoekinformatie.nl/nl/oi ... ND1295373/


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling