Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 20 apr 2024, 14:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 17 sep 2010, 08:42 
Offline

Geregistreerd: di 02 maart 2010, 19:17
Berichten: 40
Ik heb doorlopend last van een overslaande hartslag en hij ligt rond 58 slagen per minuut,
en een druk bij het ademhalen. Herkent iemand dit als probleem van CCSVI
Ik kan zelfs mijn hartslag tellen in mijn vingers van mijn slechte arm.

Medicijnen die ik heb gebruikt voor stijfheid afgelopen jaar doen eigenlijk helemaal niets, het wordt eigenlijk alleen maar erger. (neuroloog begrijpt het niet, ik heb maar 2 kleine beschadigingen maar kan haast niet lopen,daarom moet ik steeds aan die vernauwingen denken)

Ik heb nu baclofen, maar hij begon al over een pomp, ik denk als het gewoon al niet helpt, dan al helemaal niet met een pomp.
Ik voel me hierdoor steeds verder in het nauw gedrukt, omdat ik er niet in geloof dat het beter zal worden. :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 14:16 
Offline

Geregistreerd: di 02 maart 2010, 19:17
Berichten: 40
Ik ben 2 weken geleden begonnen met Baclofen 3x 5 mg p.d. en zou nu moeten verhogen naar 3x2 pd. Alleen zaterdag kreeg ik echt pijn in mijn hart en was behoorlijk benauwd
Alleen de hevige spierkrampen zijn verdwenen.

Vanmorgen bij de nieuwe huisarts geweest, ook verteld over CCSVI, kende hij nog niet.
(hij ging wel kijken op CCSVI, moest alleen niet al te voorbarig zijn)
Ook hij begreep niet dat de spierverslappers niet werkte (neuroloog ook niet)
Ik had het over de Azygos (hij keek wel even op)

Nu heb ik bij Azygos gekeken op internet
http://www.ntvg.nl/publicatie/diagnostiek-en-behandeling-van-primaire-hemochromatose/pdf
Onder samenvatting staat: verhoogde ijzerverzadigingsfractie.(verholpen door aderlating)
Deze afwijking wordt niet vaak gediagnostiseerd, geeft hartritmestoornissen.

14 oktober moet ik naar de Cardioloog, ik vind het moeilijk hierover te beginnen.

Graag reacties


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 20 sep 2010, 22:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 02 mei 2010, 00:10
Berichten: 295
Hoi Loes,

Problemen met het hart overlaten aan de cardioloog. Goed dat die afspraak al gepland staat! Misschien is het slim om niet teveel over CCSVI te beginnen naast je huidige problemen, dat zou de zaak alleen maar verwarrend kunnen maken. Eerst problemen met het hart laten oplossen.

Overigens lijkt het alsof je niet de goede link geplaatst hebt, er kan geen enkele Azygos in gevonden worden, misschien verkeerd geknipt en geplakt?!

Het overslaan van het hart, ook wel extrasystole komt bij veel mensen voor. Hoewel het raar voelt, kan het volgens de meeste cardiologen, geen kwaad. Natuurlijk wel altijd vermelden bij het gesprek. Het kan dat dit vooral in rust optreedt en misschien bij een lage bloeddruk. De relatie lage bloeddruk en MS zit al een tijdje in de verdachte hoek. Zeker nu we steeds meer weten door CCSVI.

Volgens Zamboni is de Azygos vaak aangedaan bij MS-patiënten, door membranen, klepproblemen en verdraaiingen. Reflux in deze ader is op te sporen met een katheter en contrastmiddel, maar ook dan moeilijk te herkennen. Kleine afwijkingen in de Azygos kunnen grote gevolgen hebben. Dit is een punt van aandacht op dit moment voor alle behandelaars (Polen, Duitsland, België). Het is zeker iets waar CCSVI.nl een rol in gaat spelen. Of dit ook gevolgen kan hebben op het hartritme is niet bekend.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartritmestoornis


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling