Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 17:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 17:43 
Offline

Geregistreerd: wo 30 dec 2009, 10:03
Berichten: 53
Vernauwde aderen, MS en roken, die gaan niet samen. Voor de gezelligheid stak ik met de feestdagen een sigaretje op. Fout dus! Voor je het door hebt zit je alweer op een pakje per dag, zoals ik het lang gedaan heb. Ik was er toch ruim anderhalf jaar vanaf, maar heb me toch laten verlijden om er weer ééntje op te steken (geheel eigen schuld).
Elk nadeel heb z'n voordeel, dit gaf wel een goed vergelijk wat roken nu eigenlijk met je doet. De mensen om me heen zagen het eigenlijk direct al: het lopen ging slechter, zeg maar rustig veel slechter! En ik ben nou juist zo blij dat ik weer loop. Nu kan ik weer stoppen en de afkick verschijnselen weer 'op de koop toe nemen'. Balen, maar 't is niet anders....

Waar het nu omgaat is dat roken, juist voor een MS-er, enorm belastend is. Je merkt het verschil eigenlijk direct al als je stopt. Logischerwijs zou je zeggen dat de nicotine het is die de achteruitgang teweeg brengt. Maar dat is dus niet zo. Ik heb nicotine tabletjes (niquitin) om me te helpen en die geven geen achteruitgang bij mij. Het moet dus iets anders zijn wat in de sigaretten zit. Wat het nou is, is ook niet belangrijk. Wel dat je stopt met het zelf destructieve gedrag. De kick die je krijgt van het roken (als je die al krijgt) weegt niet op tegen de voordelen van het niet roken.

Succes met stoppen!!!

Grtz van ex roker b


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 23:53 
Offline

Geregistreerd: ma 27 dec 2010, 18:42
Berichten: 6
Kleine Bart schreef:
Vernauwde aderen, MS en roken, die gaan niet samen. Voor de gezelligheid stak ik met de feestdagen een sigaretje op. Fout dus! Voor je het door hebt zit je alweer op een pakje per dag, zoals ik het lang gedaan heb. Ik was er toch ruim anderhalf jaar vanaf, maar heb me toch laten verlijden om er weer ééntje op te steken (geheel eigen schuld).
Elk nadeel heb z'n voordeel, dit gaf wel een goed vergelijk wat roken nu eigenlijk met je doet. De mensen om me heen zagen het eigenlijk direct al: het lopen ging slechter, zeg maar rustig veel slechter! En ik ben nou juist zo blij dat ik weer loop. Nu kan ik weer stoppen en de afkick verschijnselen weer 'op de koop toe nemen'. Balen, maar 't is niet anders....

Waar het nu omgaat is dat roken, juist voor een MS-er, enorm belastend is. Je merkt het verschil eigenlijk direct al als je stopt. Logischerwijs zou je zeggen dat de nicotine het is die de achteruitgang teweeg brengt. Maar dat is dus niet zo. Ik heb nicotine tabletjes (niquitin) om me te helpen en die geven geen achteruitgang bij mij. Het moet dus iets anders zijn wat in de sigaretten zit. Wat het nou is, is ook niet belangrijk. Wel dat je stopt met het zelf destructieve gedrag. De kick die je krijgt van het roken (als je die al krijgt) weegt niet op tegen de voordelen van het niet roken.

Succes met stoppen!!!

Grtz van ex roker b


Klopt. Zo gaat dat met mij ook. Zodra ik een sigaret opsteek, dan gaat het lopen slechter.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 02 feb 2011, 23:59 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Heel herkenbaar. Ook ik loop heel slecht na het roken van een sigaret. Als ik er af en toe eens eentje probeerde had dat direct een gevolg. Stiekum er buiten eentje roken, ik wist niet meer in huis te komen.
Nu al jaren rookvrij


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011, 15:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Citaat:
Waar het nu omgaat is dat roken, juist voor een MS-er, enorm belastend is. Je merkt het verschil eigenlijk direct al als je stopt. Logischerwijs zou je zeggen dat de nicotine het is die de achteruitgang teweeg brengt. Maar dat is dus niet zo. Ik heb nicotine tabletjes (niquitin) om me te helpen en die geven geen achteruitgang bij mij. Het moet dus iets anders zijn wat in de sigaretten zit. Wat het nou is, is ook niet belangrijk.


ik las laatst een stukje dat er ontdekt is dat het lichaam direct reageert direct op de kankerverwekkende stoffen. Ik geloof dat er na 5 seconden al een reactie in de longen optreedt. Ik zal ff zoeken of ik dat bericht kan vinden.

Anyway....ik denk dat het om een andere stof gaat dan nicotine...

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 03 feb 2011, 18:52 
Offline

Geregistreerd: wo 30 dec 2009, 10:03
Berichten: 53
Ben benieuwd Robert. Ikzelf heb het idee dat het roken niet zozeer invloed heeft op de aderen, maar op de ontstekingen in het CZS. Afvalstoffen in je hoofd dus.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 04 feb 2011, 09:02 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
http://gezondheid.blog.nl/algemeen/2011 ... an-gedacht

Dus, kan het zo zijn dat die snelle reactie (intensieve??) invloed heeft op hoe je je voelt???

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 26 mei 2011, 19:34 
Offline

Geregistreerd: wo 30 dec 2009, 10:03
Berichten: 53
Even "nieuw leven blazen" in het topic. Deze video is niet voor diegene met een zwakke maag of voor wie net gegeten heeft. Persoonlijk doen mij de beelden van het vet uit de aorta het meest. Dus,....als je een zwakke maag hebt: NIET KIJKEN!

http://www.youtube.com/watch?v=dn50mTEGnrU

Grtz b


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling