Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 15:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: do 25 maart 2010, 23:30 
Mag ik dan vragen of iemand in de omgeving Amsterdam/Haarlem/Den-Haag een goede ortho-arts weet? Ik ben al een tijdje op zoek (voor mijzelf, voor mijn kind en voor mijn beste vriend), maar word niet goed wijs uit hetgeen men schrijft/aanbiedt en wat dies meer zij...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 00:13 
Misschien helpt dit Xuup?


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 07:05 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 17:57
Berichten: 343
Hoi Xuup,

je kan ook ff een homeopaath of natuurarts in de buurt bellen en vragen of hij/zij het voor wil schrijven.
er zijn ook huisartsen die het voorschrijven maar dat heb je vast al geprobeerd.

een brutaal mens heeft de halve wereld ;)

succes !

_________________


http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 09:10 
Hoi Ton, dank voor die tip, die had ik al wel bekeken, die lijst... maar ik zoek er een die ook nog iriscopie, en bioresonantie doet, en dat kon ik uit deze lijst niet opmaken, ik had mijn vraag natuurlijk ook helderder moeten stellen.

@ Linda, zo brutaal ben ik niet :-), maar aan dat middel kom ik wel via de natuurtherapeut waar ik laatst was.

Heel erg bedankt in ieder geval beiden, ik ga zeker met dat goedje beginnen.

Groet,
Xuup


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 12:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Sander,

De meest 'geaccepteerde' hoeveelheid is 4.5mg. Als je nog nooit ldn geslikt hebt wordt geadviseerd om laag te starten; 2mg, dan 3mg, dan 4/4.5mg. Zodat je lichaam er kan wennen. Ikzelf ben gestart met 3mg en dan 4.5mg

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 13:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 dec 2009, 00:03
Berichten: 86
Woonplaats: Vlaardingen
Robbie bedankt ik heb maandag eerst een afspraak bij mijn huisarts en hoop dat zij het wil voorschrijven en anders ga ik het lijstje van Ton wel even gebruiken.

Bedankt voor de info!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 13:19 
Sander,

Het is allemaal zeer persoonlijk dus doe wat je denkt dat goed is en stuur evt bij, er is geen algemene wet behalve de max van 4.5 mg (anders mag je niet meer van low dose spreken ;) )

Ik merkte niets met een dosering < 3mg
Alles boven > 3mg gaf meer na- dan voordelen
Zit zit trouw exact op 3mg (later las ik dat 3mg het meest toegepast is bij ppms dus die klopte aardig in mijn geval)

Inname liefst consequent laat in de avond, het eventuele unhappy voelen geschiedt dan tijdens de slaap en kun je de volgende dag profiteren van de extra aangemaakte endorphinen :)

Er wordt wel verwacht dat je voor een medische ingreep voor de zekerheid even met LDN stopt omdat je wat ongevoeliger wordt voor pijnstiller-achtigen e.d.

Succes met je huisarts...


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 19:03 
Xuup, in Heemstede zit een Orthomoleculair arts, Flemming Lehrmann

Voor adresgegevens zie hier:
http://www.cellcare.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=53&Itemid=59


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 19:23 
Hé Marian, dank je! Dr. Flemming... volgens mij had mijn moeder het vroeger wel eens over die man, bekende naam.

Ik ga naar hem.

Groet,

Xuup


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Wat is LDN?
BerichtGeplaatst: vr 26 maart 2010, 20:56 
Ik gebruik LDN (4,5 mg) nu vanaf oktober 2007 (vrijwel direct na mijn diagnose PPMS voor LDN gegaan). Nadat ik het 6 maanden op eigen risico heb gebruikt en dus zelf liquid LDN heb gemaakt van 50mg Naltrexon tabletten die je via internet kon/kan bestellen (maar met medeweten van mijn neuro) heb ik na die 6 maanden netjes een recept gekregen van mijn neuro. Hij heeft gezien dat LDN mij geen kwaad heeft gedaan en daar was hij wel bang voor omdat LDN een boost geeft aan je immuunsysteem (eigenlijk reguleert LDN je immuunsysteem)

Wat doet het voor mij: het levert een betere blaascontrole op, minder gevoelsstoornissen en ik voel me er (overall) beter op. Ik denk niet dat het mijn progressie remt (waarvoor ik het in eerste instantie ben gaan gebruiken) want ik ga nog steeds in tempo achteruit. Ik wil niet stoppen om te checken of ik dan sneller achteruitga zonder.

Sinds ruim een jaar haal ik mijn LDN uit Glasgow (dat is een aanbevolen apotheker) via een recept van E-Meds (hoef je trouwens geen recept van je neuro voor te hebben maar dat Engelse recept kost wel extra euries). Ik krijg uit coulance die buitenlandse LDN vergoed van mijn zorgverzekering.

Ik zou elke MS'er adviseren om LDN te proberen, zeker nu het ook beter lijkt in het kader van CCSVI!


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling