Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu za 27 apr 2024, 22:37

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 14:40 
Ik begrijp dat je wilt dat we strijdbaar zijn als MSVN. Maar er is een duidelijke limiet aan wat wij kunnen doen. Dat heeft niet met de farmaceuten te maken, maar met simpele zaken als mankracht, geld en invloed. De MSVN is geen fondswervende organisatie, wij hebben dus niet de mogelijkheid om onderzoeken te steunen. Dat doet MS Research en die doen dat nu bij 2 CCSVI-onderzoeken in Nederland. Tevens hebben ze een oproep gedaan voor meer onderzoeksvoorstellen. Het enige wat we verder kunnen doen is proberen onze leden zo objectief mogelijk te informeren over alles wat er gaande is rondom CCSVI of welke behandelmethode dan ook.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: ma 12 jul 2010, 15:21 
Dank voor je reactie Sebastiaan, dat waardeer ik erg.

Natuurlijk ben ik niet op de bonnefooi bij de vereniging aan de bel gaan hangen. In mijn zoektocht naar de sleutel tot toegang tot 'normale' behandeling in Nederland heb ik wat instanties de vraag gesteld hoe e.e.a. werkt in Nederland, en bij wie ik moet zijn.

Het NPCF adviseerde me dit te doen: We begrijpen het probleem dat u ervaart rond het niet vergoeden van een (experimentele) behandeling in het kader van MS. (dotteren).
Toch is de afspraak in Nederland dat de resultaten van een nieuwe behandeling eerst ter dege wetenschappelijk onderzocht moet worden, voordat deze in een eventueel vergoedingenpakket van de zorgverzekering terecht kan komen.
Het College voor Zorgverzekeringen besluit verder of iets wel of niet wordt opgenomen in de basisverzekering. De aandoeningsspecifieke organisaties, c.q. patiëntenorganisaties geven bij het CVZ aan wanneer zij vinden dat er aanpassingen aan het basispakket moeten komen.
Het advies is derhalve om te zorgen dat Multiple Sclerose Vereniging Nederland (http://www.msvereniging.nl) zich sterk gaat maken richting het CVZ inzake het probleem dat u schetst.
. (uit hun mail aan mij d.d. 8/6/2010.

Onafhankelijk van dit advies, adviseerde de IGZ mij op 8/6/2010: De Inspectie voor de Gezondheidszorg heeft uw bericht met bijlage in goede orde ontvangen. Na uw bericht aandachtig te hebben gelezen, kan ik u meedelen dat de inspectie niet gaat over de introductie van nieuwe vergoedingen en de betaling daarvan.
Ik adviseer u daarom uw dilemma bespreekbaar te maken binnen de Vereniging van MS-patiënten. De vereniging zou dan, als ze daar aanleiding toe ziet, de minister hierover kunnen benaderen.


Daarna heb ik MSVN gemaild: Bij het CVZ en de Inspectie voor de volksgezondheid heb ik gevraagd op welke manier het onderzoek naar, en de behandeling van CCSVI in het basispakket kan komen. Op dit moment weigert mijn zorgverzekeraar (ondanks plus- en andere mooie pakketten) namelijk te vergoeden omdat het niet in het basispakket zit. Ook behandelingen in het buitenland worden daarom niet vergoed. Jammer, dan betaal ik het zelf wel; binnenkort word ik gedotterd. Maar veel mensen met MS kunnen dat niet. Daar maak ik mij druk over.

Volgens deze twee organisaties zou de belangenorganisatie van MS patiënten bij de Minister kunnen aandringen op het opnemen van de behandeling in het basispakket. Is dat juist? En zo ja, wat hebben we al gedaan of wat gaan we doen? Kan ik een bijdrage leveren?


Wat later kreeg ik onderstaand antwoord, waar ik blij van werd; (ik ben toen ook deze 'thread' begonnen)

Aanstaande donderdag wordt er meer bekend over de uitkomsten van het het CCSVI-onderzoek in het VU MS centrum. Naar aanleiding van die uitkomsten zal de MS Vereniging Nederland zich tot zowel het Ministerie van VWS als tot verzekeraars richten.
Voor de goede orde: Een Vandaag zal op donderdag om 18.15u een uitzending wijden aan het onderzoek.


En nu lijkt het wat stilletjes..., na de VUmc-uitkomsten. Maar er is meer dan de VU. Vandaar dat ik de discussie graag warm hou. En nog steeds beleefd al mijn hulp aanbied.

Zou de vereniging niet een beetje verder kunnen gaan dan het informeren van hun leden? Actief richting beslissers zijn, om een meer 'open mind' voor dit onderwerp te krijgen.

Nu blijven om voor mij onduidelijke redenen allerlei deuren (van medici, media, politici) gesloten, alsof niemand zich durft te 'branden' aan dit onderwerp. En dat vind ik jammer. Het onderwerp is dan wel 'hot', maar ook ook 'cool', naar mijn mening.

Als ik op persoonlijke titel links en rechts vragen stel wordt meestal niet gereageerd. Als de MSVN dat namens al zijn leden (okay, of een deel van zijn leden) doet is dat wellicht anders. Ik heb wel suggesties voor vragen en aan wie we ze kunnen stellen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010, 12:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo 02 dec 2009, 09:16
Berichten: 17
Woonplaats: Bergeijk
Citaat:
Als ik op persoonlijke titel links en rechts vragen stel wordt meestal niet gereageerd.
Helaas klopt dit maar al te vaak (zelf aan den lijve ondervonden). Ook ik heb diverse instanties aangeschreven en mijn "medewerking" toegezegd.

Ik hoop dat MenSen zoals jij Joge........deze materie op de juiste manier kunnen blijven/willen onderteunen en screenen.

Met diep respect.... ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: di 13 jul 2010, 21:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
Sebastiaan schreef:
Ik begrijp dat je wilt dat we strijdbaar zijn als MSVN. Maar ...., wij hebben dus niet de mogelijkheid om onderzoeken te steunen. Dat doet MS Research en die doen dat nu bij 2 CCSVI-onderzoeken in Nederland. Tevens hebben ze een oproep gedaan voor meer onderzoeksvoorstellen.


Dus Dr Beelen kan onderzoeksgeld krijgen van MS research,...en pre scan en private scan ook? Zolang ze maar een goed onderzoeksvoorstel indienen ?

Ik ga deze aangename gedachte even laten bubbelen tot een idee.

MS research levert geld, patieneten leveren ideeen, pre scan/private scan & dr Beelen werken het uit tot onderzoek met alle toeters & bellen eraan.

hmmm, dit schept mogelijkheden

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 19:36 
Linda vm schreef:
Sebastiaan schreef:
Ik begrijp dat je wilt dat we strijdbaar zijn als MSVN. Maar ...., wij hebben dus niet de mogelijkheid om onderzoeken te steunen. Dat doet MS Research en die doen dat nu bij 2 CCSVI-onderzoeken in Nederland. Tevens hebben ze een oproep gedaan voor meer onderzoeksvoorstellen.


Dus Dr Beelen kan onderzoeksgeld krijgen van MS research,...en pre scan en private scan ook? Zolang ze maar een goed onderzoeksvoorstel indienen ?

Ik ga deze aangename gedachte even laten bubbelen tot een idee.

MS research levert geld, patieneten leveren ideeen, pre scan/private scan & dr Beelen werken het uit tot onderzoek met alle toeters & bellen eraan.

hmmm, dit schept mogelijkheden


Daar kan ik je geen antwoord op geven. Dat is geheel aan MS Research, maar op hun website kun je meer informatie vinden.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: @ linda vm
BerichtGeplaatst: wo 14 jul 2010, 22:58 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Ik ga deze aangename gedachte even laten bubbelen tot een idee.

Ben je al uitgebubbeld? :lol:
Ik zal in ieder geval de website lezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010, 21:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
Sebastiaan schreef:
Ik begrijp dat je wilt dat we strijdbaar zijn als MSVN. Maar er is een duidelijke limiet aan wat wij kunnen doen. Dat heeft niet met de farmaceuten te maken, maar met simpele zaken als mankracht, geld en invloed..


Dus..als er geld wordt overgemaakt naar de MSVN ovv CCSVI dan ontstaan er mogelijkheden en gaat de MSVN de barricades op?

Roept u maar :)

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 14:20 
Nee, dan kun je beter geld overmaken naar MS Research, want die hebben de mogelijkheid direct onderzoek te steunen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 18:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
Sebastiaan schreef:
Nee, dan kun je beter geld overmaken naar MS Research, want die hebben de mogelijkheid direct onderzoek te steunen.


nee, want de commissie van MS research verdeelt het geld over de onderzoeken van de commissie leden. Het onderzoek van de VU hebben ze geloof ik gesponsord..en daar was het doel toch wel omdat rare italiaanse verhaal zsm van tafel te krijgen.

Wat dat betreft schuurt MS research nu heel dicht tegen volksverlakkerij aan.

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: MS vereniging
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010, 20:17 
MS Research verdeelt de onderzoeksgelden over de verschillende aanvragen die binnen komen. Ze hebben niet alleen het onderzoek van de VU gesteund, ze steunen nu ook het vervolgonderzoek.

Daarnaast geven ze nu ook geld aan een onderzoek van het St. Antoniusziekenhuis in Nieuwegein naar CCSVI. Ze doen dus wel degelijk aan CCSVI-onderzoek.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 79 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling