Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010, 15:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Kauwgom kauwen voor betere doorbloeding hersenen

....een studie uit 2002 vond dat zelfs het kauwen van kauwgom de doorbloeding van de hersenen al sterk laat toenemen....

Ik ben nog op zoek naar deze studie, maar het leek me alleszins de moeite waard om het "Kauwgom kauwen" hier te vermelden. Als we uitgaan van de CCSVI theorie zou het kauwen van kauwgom wel eens heel voordelig kunnen uitpakken voor MS-patiënten.

Iemand ervaring? Of iemand die verslaafd is aan kauwgom en merkbare invloed op SM symptomen?

Mogelijke bron: http://www.newscientist.com/article/dn2 ... emory.html (Engels)

Pudmed: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12071690

Andere studie: http://www.nutraingredients-usa.com/Res ... gley-study


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010, 15:17 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
SM symptomen :)
Van kauwgom knauwen word ik alleen maar erg moe met de rest heb ik geen ervaring :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010, 15:24 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
Ik wist al wel dat (kauwgom) kauwen goed was voor de doorbloeding daarboven en dat het echt helpt als je een moeilijk denkwerkje te doen hebt (examens of zo). Nadeel wat de tandarts aangeeft: je kiezen zijn eerder `op` met al dat gekauw. Dus dan ben je een heel slim mummelbekkie na een paar decennia? :lol: :lol:

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 10 aug 2010, 16:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Esme, klopt inderdaad, moet wel weer 20 jaar terug in de tijd voor het gebruik van die hersen 'doping' ;)

Emma, als je de bloedvoorziening van de kaakspieren bekijkt en in het geval van CCSVI de bloedafvoer dan is het inderdaad goed mogelijk dat je sneller vermoeid raakt bij vernauwingen in de jugular. Ik zou er bijna een enquête aan wagen om dit te checken of dit bij meer MS-ers het geval is.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2010, 17:14 
Offline

Geregistreerd: zo 14 maart 2010, 17:20
Berichten: 4
Wellicht is voorzichtigheid geboden bij frequent gebruik van kauwgom.

Amalgaamvullingen in tanden en kiezen bevatten kwik. Dit kwik schijnt vrij te komen bij het gebruik van kauwgom en dat is natuurlijk schadelijk.

Het fijne weet ik er niet van, maar zekerheidshalve gebruik ik al jaren geen kauwgom meer. Het is mij van diverse kanten, waaronder een orthomoleculair arts (= geen homeopaat), afgeraden.

Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 11 aug 2010, 17:42 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 01 dec 2009, 12:48
Berichten: 798
Woonplaats: Capelle aan den IJssel
Dat klopt Saskia, toen ik nog amalgaam in de kwekker had heb ik eens een test gedaan. hoge afgifte kwik. Ik heb nu overigens geen amalgaam meer in de mond

Robert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr 13 aug 2010, 13:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
Kwik, en eigenlijk alle zware metalen, is zeker een factor om rekening mee te houden. Kwik en vooral kwikverbindingen zijn uitermate verdacht als het gaat om Multiple-Sclerose.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 15 aug 2010, 20:07 
Offline

Geregistreerd: zo 14 maart 2010, 17:20
Berichten: 4
Begin 2007 (een half jaar na de diagnose MS) kreeg ik contact met een arts . . . Een bijna gepensioneerde huisarts die tevens orthomoleculair arts en homeopatisch arts is.

Hij heeft mij op kwik laten testen. Ik moest een gelijk gewicht aan nekhaar en schaamhaar opsturen naar een laboratorium. Het is overigens onvoorstelbaar hoeveel gegevens men uit haren kan halen! Een deskundige kapper kan zelfs aan het haar zien of iemand drugs gebruikt e.d.

Maar goed, je kunt je hier dus op eenvoudige wijze op laten testen. Bij mij gebeurde dit in combinatie met een urinetest, waarbij ik tevoren ook nog een pil moest slikken en op een vastgesteld tijdstip moest plassen.

Saskia


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 sep 2010, 10:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 13 dec 2009, 23:10
Berichten: 15
Woonplaats: hh
ha...........ik knauw altijd kaugom.....dus.....................


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 02 sep 2010, 22:01 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 23 nov 2009, 23:58
Berichten: 306
Woonplaats: Helmond, Netherlands
@saskia, goed om te melden.

@Alberdien, merk je iets aan de MS symptomen door het kauwen? Of doe je het al zolang, zodat je geen verschil kan maken?


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling