Goedenavond allemaal,
Mijn naam is Jacky (47 jaar) en ik volg deze site met jullie verhalen iedere dag, zodra ik mijn computer aanzet ga ik direct naar deze website, ik volg als eerste Joge. Toen ik jullie verhalen las was ik als een kind in een snoepwinkel ! Ik wil dit ook !
Vergeleken met jullie verhalen mag ik nog niet mopperen, vergeleken met vele van jullie kan ik nog best veel.
In oktober 2008 kreeg ik tintelingen in mijn handen en moest van de huisarts daarvoor naar de fysio. Na 3 maanden had dat nog geen resultaat en moest ik naar de neuroloog. Zij dacht dat het Carpaal Tunnelsyndroom was maar na een test was dat (helaas) niet het geval. Ze had geen idee wat het dan wel was. Precies 2 weken nadat ik bij haar was geweest had ik tintelingen in mijn benen en voeten en ik voelde niet meer of ik moest plassen of poepen. Ik kon alleen nog maar schuifelen en toen heb ik de huisarts gebeld en gezegd of ik kom nu naar u of u naar mij maar het gaat niet goed met me !
Hij heeft direct de neuroloog gebeld en daar moest ik om 10.00 uur zijn en om 11.00 uur lag ik in het ziekenhuis en om 12.00 uur in de MRI. In de eerste instantie kwam daar niets uit en moest ik nog een keer in de MRI met constastvloeistof en ze nam een ruggenmergpunctie dat zou worden opgestuurd naar de Erasmus. Na 1 week kwam eindelijk de diagnose MS, ik schrok me rot ! Ik kon wel de naam van de ziekte maar ik wist niet wat het eigenlijk was, ik dacht een spierziekte. Ik heb niemand in mijn familie of vriendenkring die MS heeft dus ik had geen idee wat het voor mij zou gaan betekenen.
Nou, daar ben ik inmiddels achter !! Wat is het een vreselijk ROT ziekte !!
Ik ben echt niet meer de Jacky van vroeger, ik ben inmiddels afgekeurd en mijn webwinkel heb ik moeten sluiten.
Ik heb er geen energie meer voor, die moeheid is vreselijk, iedere middag moet ik minimaal een uur slapen anders stort ik om half 4 in - ik wordt duizelig, hoofdpijn, geen balans, benen willen niet wat ik wil, zeg woorden verkeerd etc
In oktober 2009 (rechteroog) en september 2010 (linkeroog ) heb ik 3 dagen een Prednison kuur gekregen want ik kon opeens zeer slecht zien met mijn linkeroog, het leek net of ik door een ruit keek met ijsbloemen, helaas is het zicht in mijn linkeroog na het infuus voor 70% hersteld en moet ik 8 oktober na de oogarts. Ben benieuwd of hij er nog iets aan kan doen.
Maar mijn vraag aan jullie is of je na de CCSVI operatie met de Rebif spuiten en de Lyrica mag stoppen
De Lyrica gebruik ik 2 x per dag voor die tintelingen en ik spuit 3 x per week met Rebif 22 mg.
Ik heb die Rebif nu bijna een jaar en eigenlijk wil ik er mee stoppen, een halfjaar ben ik er honsberoerd van geweest en nu heb ik een dag na het spuiten meer tintelingen, ontzettende pijn in mijn nek en hoofdpijn. Ik wil dit 22 oktober met mijn neuroloog bespreken.
Al die medicatie kost de ziektekostenverzekering een vermogen dus begrijp ik helemaal niet waarom ze de operatie in Dusseldorf en Belgie en Polen niet vergoeden. Maar als je mag stoppen met deze medicijnen scheelt dat hen een hoop geld en heb ik een stok om mee te slaan.
Mijn man begrijpt dat ik liever vandaag dan gisteren een CCSVI onderzoek wil in Dusseldorf maar hij vindt dat ik nog even moet wachten tot eind december als de resultaten van de onderzoeken bekend zijn. De MS vereniging in Maasluis heb ik gebeld en zij hebben een groot bedrag gegeven aan een ziekenhuis in Tilburg en die zijn nu bezig met een onderzoek bij MS patientenen zij gebruiken dezelfde werkwijze en criteria als Dr. Zamboni. Eind december verwachten ze daar de eerste resultaten over.
Fijn als jullie willen reageren en ik blijf jullie iedere dag volgen !
Groetjes van Jacky