Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu vr 29 maart 2024, 00:19

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Dik bloed
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 16:45 
Offline

Geregistreerd: za 09 jan 2010, 00:19
Berichten: 74
In heb ergens gelezen dat mensen met MS altijd dik bloed hebben. Nu weet ik niet of dat zo is maar als het wel zo zijn zou dit dan een verklaring kunnen zijn voor mensen die wel MS hebben maar geen (aantoonbare en duidelijke!!!) CCSVI.

Ik kan me zo voorstellen dat de stroming van het bloed langzaam is bij dik bloed en dat daardoor de afvoer van bloed uit de hersenen niet snel genoeg is waardoor er ijzerafzettingen (en MS) ontstaan.

Het bloed zou ook op zijn langzame weg afzettingen kunnen veroorzaken waardoor de aderen zich vernauwen en er dus wel duidelijke CCSVI te constateren valt.


Monique


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: za 13 maart 2010, 23:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 07 dec 2009, 22:07
Berichten: 252
...mijn 'gekke' oom zei wel eens dat zijn bloed ( weer eens) te dik was.

Wij altijd maar een beetje knikken en lachen...tsja..wat moet je aannemen van iemand die de diagnose 'schizofrenie' heeft, niet dom is, maar wel zwaar onder rot medicatie zit...
Hij voelde ook dingen die er niet waren ( schokken, slagen)

In dit licht...was hij misschien toch zo gek nog niet...

_________________
CCSVI? ken ik nie ;)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010, 00:06 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Weet jij hoe dat heet als je dik bloed hebt?
Ik vraag dit omdat mijn bloedwaardes die ik voor dr. Vogl mee moest nemen wel iets afwijkend waren.
De Trombocyten (bloedplaatjes) waren hoger dan de hoogste waarde (400) 459.
Nou schijnt dit te gebeuren bij ontstekingen en daar hebben wij nou net last van geloof ik!
Ook vond ik mijn HB abnormaal hoog als je zo moe bent 9.1 (10 is hoogste waarde)

Dus volgens mij dik bloed en veel ijzer of heb ik het mis?

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010, 10:02 
Offline

Geregistreerd: zo 10 jan 2010, 18:40
Berichten: 202
Ik weet niet of ik dik bloed heb, ik weet wel dat ik altijd belachelijk weinig bloed, bij medische ingrepen, bij mijn bevalling (1/3 van de gemiddelde hoeveelheid) en ook tijdens mijn maandelijkse gebeuren. Dat laatste is wel veranderd sinds ik Niacine slik en asperine.

Waar herken je dik bloed aan?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010, 13:06 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 20:42
Berichten: 21
http://www.sanderotter.eu/index.php/anti-fosfolipede-wattes

Ook wel bekend als het syndroom van Hughes


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010, 18:50 
Nanda schreef:
Weet jij hoe dat heet als je dik bloed hebt?
Ik vraag dit omdat mijn bloedwaardes die ik voor dr. Vogl mee moest nemen wel iets afwijkend waren.
De Trombocyten (bloedplaatjes) waren hoger dan de hoogste waarde (400) 459.
Nou schijnt dit te gebeuren bij ontstekingen en daar hebben wij nou net last van geloof ik!
Ook vond ik mijn HB abnormaal hoog als je zo moe bent 9.1 (10 is hoogste waarde)

Dus volgens mij dik bloed en veel ijzer of heb ik het mis?


Als de trombocyten > 750 zijn, dan is het gevaarlijk.
Een voordeel van trombocyten is dat, als er een vat beschadigt om welke reden dan ook, stoten, snijden, dotteren ;) , de reactie van het bloed is: hup, snel een plaatje voor het gaatje, dan stopt het bloeden.

Een teveel aan trombocyten kan zelfs veroorzaakt worden door ijzertekort, je hebt dan te weinig bloedcellen, en op die ontstane ruimte gaan dan boedplaatjes zitten.

Volgens mij zit jij helemaal goed!
Ik moet morgen lab laten prikken (regulier, niet voor Vogl (helaas) )

Afgelopen donderdag moest ik voor MRI brein met contrastvloeistof en de artsen kregen me maar niet aangeprikt.
Heb nu 2 enorme blauwe plekken op m'n handen, ze voegen me , gebruikt u bloedverdunners? , er moest zelfs een drukverband aan te pas komen.

Nee, geen bloedverdunners maar wel 2x 100mg niacine. ;)
Toen dacht ik wel, stel dat ik in de toekomst gedotterd ga worden, dan ga ik een week van tevoren stoppen met de Niacine.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010, 18:56 
Hier meer over MS en dik bloed:

http://users.telenet.be/multiple.sclerose/DRINKEN.html

Ik vind dit heel aannemelijk en eenvoudig toe te passen, goed drinken dus om je bloed dun te houden, dwz lekker door de aderen laten stromen.
Dan hoeven we ons niet druk te maken om de samenstelling van het bloed.


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: zo 14 maart 2010, 21:24 
Lees ook over de watercure ( bij remedies) Bestaat ook boek in het Nederlands, volgens mij is niet alleen het drinken belangrijk, maar ook de extra inname van zout daarbij.
Ik ga het boek deze week ophalen, en ik drink al veel ( lauw) water de hele dag door.
( lauw: gekookt/gezuiverd water, afkoelen of aanlengen met koud water ).
Van lauw water kun je veel meer drinken en het kost het lichaam geen energie om dit op juiste temperatuur te krijgen, zoals bij koud water.

Astrid


Omhoog
  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: di 16 maart 2010, 12:24 
Offline

Geregistreerd: zo 29 nov 2009, 12:52
Berichten: 155
Beetje late reactie , heb nu ook natuurlijk veel redenen om niet achter de computer te zitten!!
Ik heb van de huisarts na de behandeling Acetylsalicylzuur (wat een woord om te typen zeg) gekregen.
Ook ga ik mijn cholesterol en bloedsuikers laten testen , dit allemaal omdat ik met de huisarts besproken heb dat ik vooral mijn aders open wil houden.
Ik denk ook dat als je voor behandeling gaat de bloedverdunners misschien eerder niet dan wel goed zijn ook omdat het gaatje
(kan hem niet meer vinden hoor zo klein ) in je lies wel dicht moet , drie uur platliggen is al lang dat moet niet nog langer worden!

_________________
Wheelchair Kamikaze :In the meantime, educate yourself, advocate for yourself, and don't lose track of the fact that despite the disease, life can still be filled with grace and beauty.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Dik bloed
BerichtGeplaatst: di 16 maart 2010, 15:51 
Citaat:
Ik denk ook dat als je voor behandeling gaat de bloedverdunners misschien eerder niet dan wel goed zijn ook omdat het gaatje
(kan hem niet meer vinden hoor zo klein ) in je lies wel dicht moet , drie uur platliggen is al lang dat moet niet nog langer worden!


Daar dacht ik ook nog aan, alle Niacinslikkers moeten volgens mij dan de Niacin ook maar even laten staan.
Ik heb dunner bloed of wijdere vaten :?: sinds ik Niacin slik.


Omhoog
  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling