Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu do 28 maart 2024, 10:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 18:57 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
Een poosje over gedacht :roll: of ik dit onderwerp zou plaatsen.
Toch merk ik dat ik af en toe behoefte heb om ook een berichtje te plaatsen.

Mocht dit niet de bedoeling zijn hoor ik het wel.

Diegene die mij feliciteerde via Joge, dank jullie wel want het was een bijzondere dag voor mij, want elk cadeau kan niet evenaren met hetgeen we nu in ons leven terug hebben .

Joost gisteren naar de neuroloog geweest ik bewonder zijn kalmte ( altijd al een groot karaktereigenschap van hem geweest) ik denk dat ik die stier zou zijn geweest die laatst in de krant stond.
Ik denk dat Joost zijn techniek toch beter aanslaat :idea: , ik hoop het
Joost baalde echt van het lopen. Echter toen ik uit mijn werk kwam en hem zag lopen vermelde ik dat hij toch wel snel was hersteld en nog steeds zonder stok!!!!!!!!. Ik merk wel dat warm weer zijn impact blijf behouden bij Joost.

Wat ik laatst tegen hem zei hé je ziet er jonger uit. De groeven-rimpels zijn een stuk minder diep, wangen zijn weer meer glad , beter dan Botox zeg.
Zeker het gevolg van de betere door bloeding.

Laatst Joost zijn lijst wat aangevuld van de verbeteringen hij was toch wel het één en ander vergeten, dagelijks kleine dingen, maar toch. Joost zijn reactie, oei wordt toch wel snel gewoon.
mmmmmmmmmm, vergeetachtig, toen ik hem leerde kennen 10 jr geleden had hij hier ook last van dus ik denk wel het oude normale niveau. Ach af en toe hiermee pesten :P moet kunnen, en het mag weer!!!!

Ook fijn als je thuis komt dat het voorpad van de tuin onkruid vrij is, spontane acties hier omtrent waren een tijd lang ver te zoeken, Tuurlijk afgebrand maar ook hier weer een sneller herstel.
Ik bemerk dat bij elke actie die hij onderneemt niet meer staat te hijgen als een paard tuurlijk hij moet bij komen maar niet meer uit het diepste gat .

Wel ik laat af en toe van mij horen.
Diegene die België nog in het vooruitzicht hebben, ik duim voor jullie en zal de berichten in de gaten houden


Laatst bijgewerkt door babs op di 24 aug 2010, 00:35, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 22:06 
Offline

Geregistreerd: zo 23 mei 2010, 16:17
Berichten: 222
Hoi Babs,

Blijf jij nou maar lekker veel berichtjes plaatsen. Het is juist hartstikke leuk om die allemaal te lezen!
Volgens mij is er écht niemand die daar bezwaar tegen heeft.

Enne... bijkomend voordeel: kunnen we Joge via jou óók nog een beetje in de gaten houden. ;)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 22:34 
Offline

Geregistreerd: zo 25 apr 2010, 11:09
Berichten: 161
Hoi Babs

Welkom, Prima dat we jouw kant van het verhaal ook te lezen krijgen.
Joost zal jij niet meer inhalen :)
En de reacties wordt ook moeilijk als je ziet dat de teller voor Jootst al meer dan 11200 is. Is misschien al een record.

groet Emma


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za 21 aug 2010, 23:06 
Offline

Geregistreerd: di 20 apr 2010, 19:37
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
Goed zo :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 10:50 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
Doet ( ik ben een rotterdamse) me goed die positieve reacties.
Die stimulans laat nog sneller het één en ander naar boven borrelen.

Joost en ik gaan samen 1x per week naar de fysio ( hij doet er nog 2x per week erbij) ik mijn fitness programma en hij zijn program.
Voor de ingreep van Joost vond ik echt verschrikkelijk om hem bezig te zin, ik had het idee dat er meer een gevecht van hem uitging/ plaatsvond dan dat hij het gevoel had ik heb er profijt van. Ik moest me bedwingen om niet elke keer die zorgzame irritante helpende hand uit te steken om te voorkomen dat hij zou vallen. 2 oefeningen van hem en daar tussen door alleen maar bij komen op de grond of stoel.Thuis komen direct op de grond bijkomen verdere avond uitgeteld en heel vroeg naar bed.

Nu werkt hij een flink program af 2 a 3 apparaten en een stuk of 5 oefeningen tussen door, zoals been, buik, arm, als hij op de cross bezig is oordoppen in met muziek, ogen dicht , gaat hij gestaag door, ik op de loopband en krijg af en toe zeer gekke bekken toegezonden, van het gaat net maar ik bijt door en weer een grens verlegd. Niet van, ik kan echt niet meer
Ik hou hem via de spiegel in de ruimte toch ;) in de gaten, uit evenwicht van de cross steun pakkend, even zitten niet langer dan 5 min tijdens de rust praat hij weer met andere mensen heeft daar de energie weer voor . Voor ik er erg in heb want in de tussen tijd sta ik te worstelen op een step apparaat dan ineens hé hij zit gewichten omhoog te duwen met zijn benen.
Thuis komen, zitten, maar weer met iets bezig lezen, bijkletsen , computeren. Aandacht voor de kids, niet zich te hoeven concentreren op zijn lijf om weer in balans te komen.

Vanmorgen , we hebben 2 honden het uit laten doen we tegelijkertijd Joost de ene kant op ik de andere kant op ik maak een wat groter rondje. Daarna even zitten en pakt Joost alweer de fribee en speelt met die gasten. Loopt heen en weer, buk pakt de frisbee, gooit maakt een swing met zijn boven lichaam blijft in evenwicht, langer dan 5 min, beweegt op 1 plek heen en weer hij steunt vaker op zijn li-been vlgs mij heeft hij het zelf nog geen eens in de gaten.

:D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 13:38 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
Even een medische gedachtengang de eerste maar ik hou het ook bij de laatste.
Want toch altijd weer, zal de toekomst het ons leren.

Het verhaal van Job, vind ik zelf overweldigend en voor mij ook bewijs hoe eerder hoe beter, zoals Joost dit al vernoemt heeft.
Hoe minder er beschadigd is hoe effectiever het resultaat.

Mijn droom :!:
Het mooiste zou zijn dat in de toekomst als de diagnose MS wordt gesteld er standaard gelijk een grondig vaat onderzoek plaats vindt met een evt behandeling.

Laat alle strijd en ego's achterwege( er wordt al honderd jaar een link gelegd tussen MS en Vaten) en begin er gewoon aan, maak hier een trial van, over de nieuw komende groep , vergelijk die met de ervaringen van diegene die hun zijn voorgegaan.
Vergelijk deze dan weer met de ervaringen van diegene die niet behandeld zijn:
etc... etc... etc... etc. ( ken je film nog van " de koning van Siam")

Profiteer toch eens vanuit die ingang ipv van al dat gehospitaliserende gedoe van de neurologen in hun cultuurtje.

Ga toch eens saaaaaamenwerken :lol:

Verdieping/ verbetering in vaat onderzoek.
Als een goede doorstroming/ afvoer van het bloed myelin beschadiging kan afremmen nou...................

Ik geloof dan, dat over de jaren heen duidelijk de verschillen te vernoemen zijn en aantoonbaar.

Om een groepje van 20 in een 1/2 jaar tijd te onderzoeken en dan al een conclusie kunnen trekken vindt ik erg knap voorbarig, kortzichtig en beneden alle peil en getuigt vooral niet van intelligentie.

Zo dat was even mijn frustratie , fijn dat het eruit is.

:D nu weer de dagelijkse toekomst in :D


Laatst bijgewerkt door babs op zo 22 aug 2010, 21:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 13:50 
Offline

Geregistreerd: di 20 apr 2010, 19:37
Berichten: 124
Woonplaats: Rotterdam
nou zit ik niet elke dag aan mijn man joge voor te lezen,maar ook die van jou heerlijk ga zo door. :D


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 15:43 
Offline

Geregistreerd: vr 06 aug 2010, 14:00
Berichten: 14
Woonplaats: Hoogeveen
Hallo Babs,

Ik ben Mirelle, partner van Bas ... (hij wordt vrijdag as geholpen)
Leuk om ook eens de kant van de partner te lezen....Ik zal je verhaal blijven volgen!

Groetjes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 16:05 
Offline

Geregistreerd: vr 27 nov 2009, 15:56
Berichten: 424
babs schreef:
Diegene die België nog in het vooruitzicht hebben, ik duim voor jullie en zal de berichten in de gaten houden


Wèèèh, en de mensen die niet naar België gaan dan? :cry: :mrgreen:

_________________
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet


(Karel Glastra van Loon 1962-2005)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 22 aug 2010, 21:16 
Offline

Geregistreerd: za 21 aug 2010, 12:00
Berichten: 28
helemaal gelijk :oops:

ook ergens anders natuurlijk :D weer blij ? ;)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling