Astrid schreef:
Dat is natuurlijk ook het probleem, wij hebben er vaak geen enkele weet van wat consulten en behandelingen kosten, of kijken er niet naar. Want het wordt vergoed.
Nu wij zelf voor de kosten staan verdiepen wij ons erin. Dan zien wij pas hoe scheef het allemaal zit.
En wordt er al snel geroepen dat Polen/Frankfurt/etc alleen aan ons " zielige patienten" verdienen, ze vergeten erbij te vertellen wat zijzelf de afgelopen jaren al aan ons verdient hebben.
Misschien moeten ze hier ook toe naar een soort pgb, dus voor MS wordt gemiddeld 30.000 per jaar uitgegeven ( geen idee wat dit werkelijk is hoor) en dan mag je zelf beslissen of je dit aan medicatie uit wilt geven, of aan orthomelucaire therapie of aan ccsvi behandeling.
Nu heb je gewoon geen enkele keus.
Zelfs voor rokers die willen stoppen heb je vergoedingen, voor te dikke mensen allerlei programma's, maar wij moeten het maar zelf betalen...en anders heb je pech gehad.
En het is een kleine groep artsen en de lobby van de farmaceutische industrie die dit voor ons beslissen.
Er wordt geld verdient aan zieke mensen en niet aan gezonde mensen...en dat is een ziek systeem.
Astrid
Zullen we dit idee bij de zorgverzekeraars indienen?
een PGB per chronische ziekte?
Ben ik mooi goedkoop met me Swank dieet. Een paar potjes omega 3 visolie, KLAAR.
Ik vind het echt een top idee. Om te beginnen alle loze 'consulten' bij de neuro worden geschrapt.
Moet er alleen nog misschien een soort mechanisme worden ingebouwd tegen reclame die op zieken wordt gericht. En een soort no cure- no pay garantie ( als achteraf een methode bij niemand blijkt te werken, bijvoorbeeld als er misleidende reclame is gemaakt)
Patienten die jaarlijks kiezen welk onderzoek wordt gefinancieerd.
ik vind dit echt een goed idee ( Astrid for president !)