Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu ma 13 apr 2026, 20:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Biogen remyelinisation
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 11:12 

Ik lees op TIMS

http://www.thisisms.com/ftopict-9978.html

Toeval dat Biogen dat juist nu gaat doen, of is dit een teken van verandering van koers??
Mijn gedachte is dat CCSVI MS weliswaar kan stopppen, maar dat je blijft zitten met de rommel (zoalos geen vet op de zenuwbanen).
Dus daar is nog wel wat voor nodig om ook dat te herstellen, ik hoop dan ook dat Biogen een nieuwe koers heeft ingezet.

Overigens zijn de berichten over remyelinisatie en Biogen al langer bekend. In 2007 hebben ze ontdekt dat het blokken van Lingo-1 molecule aanzet tot myeline aanmaak (in de muis)

Robert

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 11:43 

robbie schreef:
In 2007 hebben ze ontdekt dat het blokken van Lingo-1 molecule aanzet tot myeline aanmaak (in de muis)

Robert

Het probleem met medicatie op proefdieren is altijd geweest dat men onwetend van de voor mensen bepalende factor CCSVI bij MS er dus nooit een goed proefdiermodel is geweest, want die beestjes hebben geen CCSVI? Alle testen op proefdieren waren dus per definitie geen voldoende indicatie voor de werkzaamheid bij mensen?

MS kan nooit op de ouderwetse manier opgelost worden, omdat de medicatie nooit op kan tegen de gevolgen van CCSVI?

Met het goede dat je doet

(Karel Glastra van Loon 1962-2005)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 11:49 
Volgens mij is er in de jaren 30 door Dr. Putman juist wel een proefdiermodel gedaan (op honden ipv muizen) en daarmaa kon hij ccsvi aantonen.

Ergens op TIMS gelezen.
(onder de Resarch sticky?)

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 12:53 

Inge67 schreef:
Volgens mij is er in de jaren 30 door Dr. Putman juist wel een proefdiermodel gedaan (op honden ipv muizen) en daarmaa kon hij ccsvi aantonen.

Ergens op TIMS gelezen.
(onder de Resarch sticky?)

Hij kon 80 jaar geleden CCSVI aantonen? Begrijp er niets meer van.... :oops: Maar effe zoeken op TIMS?

Inge, hellup: dan zouden honden ook CCSVI kunnen hebben wat tot MS leidt? Ik ben aardig thuis in honden, maar heb nog nooit gehoord van MS-achtige dingen, maar dat is geen 100% garantie dat het ook niet zou bestaan. ;)

Je kunt toch proefdieren geen CCSVI laten krijgen op commando, zodat ze een goed model zouden zijn voor MS bij mensen? :o

Ik krijg op TIMS niets uit een zoekopdracht op Putman/Puttman/Putmann of dog. Ook dat zegt niet alles.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 14:02 

Er lopen twee zaken door elkaar heen....

Dieren hebben geen MS, dat is nog nooit geconstateerd. Of een vorm van MS die andere symptome kent, ik weet vanuit het Alfa B Crystaline verhaal dat dit eiwit anders 'werkt' bij dieren. Bij mensen ontstaat er misschien door CCSVI auto-immuniteit tegen ABC waardoor als bijkomende schade de myeline aangevallen en vernietigd wordt. Bij dieren dus niet...
Dieren hebben blijkbaar wel CCSVI, dan is de juiste vraag: Waarom leidt CCSVI bij mensen wel tot MS en bij dieren niet?

Ik zie een onderzoek aankomen..... :lol:

Robert

Profiel  

Berichttitel: Dr Putnam
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 14:16 
Ola,

Logisch dat je niets vond: hij heet dr. Putnam.

Ik kan ook niet lezen...

Dit is de link naar de thread waar ik het gelezen heb.

http://www.thisisms.com/ftopic-9669-0-d ... story.html

Hij heeft dingen naebootst, niet die honden MS laten krijgen. Geloof ik. Maar...ik kan dus niet lezen...hou me ten goede. :oops:

Berichttitel: Re: Dr Putnam
BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 14:39 

Inge67 schreef:
Ola,

Logisch dat je niets vond: hij heet dr. Putnam.

Wat een giller, Inge. :lol: Ik vond al dat ik tamelijk creatief met de lettertjes omgegaan was, maar zo zie je maar weer. Wie heet er dan ook Putnam, is toch geen fatsoenlijke naam....moppermopper :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 14:42 
robbie schreef:
Bij mensen ontstaat er misschien door CCSVI auto-immuniteit tegen ABC...

??? De ontwikkelingen gaan nu wel heel erg snel :mrgreen:

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 14:48 

Er staat toch misschien? Ten eerste hebben we het EBV als oorzaak, ten tweede nog een unknown stressor die een rol speelt in het proces, en misschien is die unknown stressor wel CCSVI....

Zwartwit gesteld zou de EBV voor autoimmuniteite zorgen en CCSVI(?) dat ABC op de plekken komt waar het niet hoort (CZS)

Robert

Laatst bijgewerkt door robbie op do 28 jan 2010, 14:53, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 28 jan 2010, 14:50 

Aha, Putnam heeft dus kunstmatig in hondjes de drainage-aderen afgeknepen en toen ontwikkelden die hondjes verbluffend op MS-laesies lijkende leasies waaruit hij concludeert dat CCSVI voorafgaat aan MS. 80 jaar later is CCSVI erkend als aangeboren en leidend tot MS!

Ik was weer veel te simpel om te denken dat je niet kunstmatig CCSVI op kunt/wilt wekken, eitje mevrouwtje, eitje :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]