Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu ma 13 apr 2026, 20:41

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 00:47 

robbie schreef:
Citaat:
k kan dit echter weer niet rijmen met de resultaten van Buffalo: 55 - 65 %. Ik kan bijna niet anders denken dan aan foutieve metingen/instellingen apparatuur in de beginperiode (wat al sommigen al suggeerden)

Willem, ik heb ergens proberen uit te leggen dat de Buffalo resultaten helemaal niet tegenvallen.
Zamboni had alleen patiente met jaren CDMS
Buffalo heeft veel meer groepen genomen, kinderen, recente/lange diagnose.
Ik gok er op dat de groep met het Zambonie 'profiel' veel hoge scoort.

Robert

Loopt hierover een draad op Tims. In de canadese pers worden andere getallen genoemd - te weten ccsvi aangetroffen bij 37% van de CIS gevallen en bij 80% CDMS. Er is contact geweest met de betreffende journalist heeft bevestigd dat dit de cijfers zijn zoals Dr Zivadinov ze zelf heeft genoemd.

http://www.thisisms.com/ftopic-10255-0.html

Citaat:
what was reported in the Canadian Press was that, while the incidence of CCSVI in ALL MS patients was 55% (as the BNAC press release said), Zivadinov indicated that it was 80% in Clinically Diagnosed MSers. So nothing has changed from what has been discussed in other threads: while the incidence of CCSVI MAY be 55% (or 65%, depending how you count it) for some sort of broadly defined category of MSer (and we don't know how that was defined) it is 80% for people who have been clinically diagnosed.

Citaat:
Folks, I've just received an e-mail from the Canadian Press medical reporter. The statistics she reported (38% for CIS, 80% for CDMS) were NOT in the BNAC press release - they came from her interview with Zivadinov. I know that these numbers are still causing some debate and head-scratching, but at least you should know that it isn't the result of calculations done by an over-eager, mathematically-challenged reporter: they came from the horse's mouth.

http://www.google.com/hostednews/canadi ... lWEAgfVkvw

http://www.winnipegfreepress.com/life/h ... Comments=y

http://www.healthzone.ca/health/newsfea ... f-ms-study

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 01:00 
Wetenschappelijk gezien zullen de cijfers van Simka misschien niet veel betekenen, maar voor MS-ers is denk ik de praktijk net zo belangrijk, omdat het veel sneller gaat. Buffalo gaat niet voor niets het scannen aanbieden aan iedereen die het wil (en kan betalen). Heel slim; op die manier krijgen ze een grote hoeveelheid data binnen op dezelfde wijze als bij Simka. De wereld bestaat nu eenmaal niet uit filantropen.

Citaat:
Omdat dit zo'n nieuwe theorie is, zal het waarschijnlijker zijn dat mensen in een verdergevorderd stadium van MS de stap eerder durven nemen om zo'n experimentele operatie te ondergaan. Daar zit dus een zekere bias in de resultaten: het is bij die groep aannemelijker dat er CCSVI gevonden wordt.

Dat idee heb ik ook; ik denk overigens dat de groep mensen in een nog verder gevorderd stadium, met een EDSS score van 8 en 9, vanwege praktische problemen, nog niet naar Polen is geweest.
Maar misschien heeft iemand daar wel ervaringsverhalen over gelezen en zijn er al wel mensen uit deze groep naar Polen geweest.

BerichtGeplaatst: za 13 feb 2010, 12:16 

Inge,

Ik ben het voor 200% met je eens, ik begrijpniet dat er blijkbsaar veel mensen zijn die zo oppervlakkig kijken, de lagere resultaten zijn logisch.
Zonder verdere achtergrond denk ik ook dat opstart problemen en moeite met het zien van vernauwengen bij lichte patienten de percentages drastisch naar beneden trekt.

Robert

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]