Chronische Cerebro-Spinale Veneuze Insufficiëntie

Forum
Het is nu ma 13 apr 2026, 19:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Politiek
BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010, 15:31 
Ondanks mijn eindeloze bedenkingen m.b.t. de rol van de politiek kreeg ik plots en reactie op een eerder mailtje:

Citaat:
Als eerste wil ik u bedanken voor het feit dat u ons informeert over de arts die de heeft ontdekt dat MS veroorzaakt wordt door bloedvernauwingen, maar ook voor het artikel en de uitzending. Voor GL staat gezondheid van de mens voorop, maar medische ontwikkelingen die gaande zijn moeten wel voldoende onderzocht zijn zodat dit verantwoord is. GL vertrouwd hierbij op het oordeel van het RIVM.

In de mail vertelt u ook over mogelijke belangenverstrengeling met de farmaceutische industrie. Ik begrijp uw zorgen hierover, GL heeft hier altijd kritisch naar gekeken en zal dit in de toekomst ook blijven doen.
Ten slotte, ik heb uw verhaal doorgegeven aan de beleidsmedewerker van Volksgezondheid, hierdoor is zij ervan op de hoogte wat er in de Nederlandse samenleving speelt en kan zij dit, waar mogelijk, gebruiken in de voorbereiding van haar parlementaire werkzaamheden.

De website RIVM vertelt:

Citaat:
Het RIVM onderzoekt veel aspecten op het gebied van volksgezondheid, voeding, milieurisico's, calamiteiten, milieu en natuur. De resultaten van het onderzoek worden vooral gebruikt door beleidsmakers en toezichthouders. Met de onderzoeksresultaten kunnen zij nieuwe regelgeving maken, bestaande regelgeving aanpassen of de uitvoering van regelgeving controleren.

Onafhankelijk
De opdrachtgevers van het RIVM zijn voornamelijk de ministeries van VROM, VWS en LNV, en een aantal diensten van de ministeries, zoals de inspecties. Verder voert het instituut opdrachten uit voor Defensie en andere departementen en diensten, waaronder de inspecties en internationale organisaties, zoals de Europese Unie en de Verenigde Naties. De onafhankelijkheid is vastgelegd in de Wet op het RIVM. De opdrachtgevers stellen het RIVM gerichte onderzoeksvragen. Zij hebben echter geen invloed op de inrichting en uitkomsten van het onderzoek. Het RIVM stelt zich ten doel een betrouwbare partner te zijn voor de overheid. Het beleidsadvies zal daardoor altijd weloverwogen zijn.

Berichttitel: Re: Politiek
BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010, 16:06 

TvG schreef:
Ondanks mijn eindeloze bedenkingen m.b.t. de rol van de politiek kreeg ik plots en reactie op een eerder mailtje

Ja, die antwoorden heb ik ook wel gekregen, maar die zijn zo vrijblijvend dat ik er niet veel waarde aan hecht. Meer zoiets als `beste stemmer die ik erg serieus neem zeker zo voor de verkiezingen, we delen uw zorgen, zitten er als Polletieke Purtij ook altijd bovenop, maarrrrr onze instrumenten in deze zijn helaas beperkt dus hebben wij uw brief doorgestuurd aan Marie Mogelijkheid en Pietje Prullenbak omdat wij op hun wijze oordeel aangewezen zijn. U ziet dus dat de Polletieke Purtij heel aktief de wensen en zorgen van de burgers van ons stoepje veegt, uh uh ik bedoel weegt`.

Ik ben er helemaal voor het toch te proberen, want je weet maar nooit of er echt iets in werking gezet wordt per ongeluk. :mrgreen:

Met het goede dat je doet

(Karel Glastra van Loon 1962-2005)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010, 16:11 

goe-je zet Ton !
GL is dat niet de brigade van Femke[b.t.w. ,i love that girl ;) ]

mooie brief terug waaruit blijkt dat ze het goed begrijpen.
RIVM is onafhankelijk ..........klinkt niet verkeerd.

http://www.facebook.com/topic.php?topic ... 0052301045

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 25 feb 2010, 16:35 
Als het RIVM net zo 'onafhankelijk' zijn als met het vaccineren, dan heb ik zo mijn bedenkingen....

http://www.nrc.nl/opinie/article2228514 ... altijd_weg

Maar als ze net zo hard alle bezwaren van neuro's qua CCSVI wegwalsen dan ben ik blij! :lol: ;-)

Laatst bijgewerkt door Gast op vr 26 feb 2010, 18:12, in totaal 1 keer bewerkt.

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010, 00:34 
Wat er bij mij gewoon niet in gaat, is dat mensen die met klachten komen (anders dan MS) zeker geholpen zouden worden wanneer er een dusdanige vernauwing blijkt te zijn... Vaten gaan lekken, staat in de literatuur en dus is het gevaarlijk mensen door te laten lopen met dit soort vernauwingen? Toch...? of ben ik blond dus dom.

Mijn vader is drie jaar geleden voorzien van een stent, toen hij een slagaderlijke bloeding in zijn hals had. Die stent, zo vertelde de professor ons persoonlijk, had men moeten opdiepen uit een stoffig laatje. Onze vader was de vierde in Nederland die op die plek een stent kreeg, vandaar de stof. Mijn vader was patient bij het VUMC, overigens....

Ik weet verder niets van aders, slagaders, vaten of anderszins... maar misschien weet iemand van jullie wel welke andere gevolgen stenosis kan geven, behalve hetgeen we al weten over MS?
Ik vraag me dit af, omdat ik regelmatig zomaar ineens blauwe plekken op mijn benen heb, en nu zo goed blijk te reageren op bloedverdunners?
En hoe zit het met de medicatie die we spuiten? Ik spuit Rebif, bijna drie jaar nu... en heb me nog nooit zo ziek gevoeld als de afgelopen drie jaar, terwijl ik deze klachten (inclusief L'Hermitte) al sinds mijn dertiende heb... Mijn second opinion (Herr Professor Polman, of Pollman) zei daarover: Die klachten van uw jongste jeugd, dat wat iets anders. Maar u heeft MS... welk een stelligheid... En let wel: Precies dezelfde klachten! Het enige verschil was de uitval van mijn rechterbeen en mijn ribbenkastje... hetgeen overigens voorafgegaan werd door heftige hartritmestoornissen na een griep (??) zonder koorts.
Ik heb al jaren mijn twijfels over belangverstrengeling etc... en me daardoor neit populair gemaakt bij sommige artsen... maar overal blijven de deuren dicht.
Hopelijk komt er een nieuwe generatie artsen aan...

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010, 00:40 
P.s. ik geloof dus totaal niet in de oprechtheid van de 'medici' en het onderzoek(je) van het VU... wat is nou 20 man op 17.000 (of met hoeveel zijn we inmiddels?).

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]